Toivottavasti Hämeen TE-toimiston, Keha-keskuksen sekä Kelan virkamiehet saavat syytteen kantelun myötä
Nämä rikolliset on saatava kuriin ja lopetettava työttömyyden lisääminen tällä aktiivisuutta vähentävällä toiminnalla. T:oikeistolainen
Kommentit (95)
Kunhan kohu laskeutuu niin syyllinen on työtön kuten aina. Kelan henkilöt saavat bonukset kun saivat työttömän karenssiin.
Jokainen joka käyttää tätä palstaa yli 2h päivässä voisi tuon päätöksen perusteella luokitella yrittäjiksi. Ainakin jos on it-alan opintoja taustalla.
Tällaisen psykopaattiseen kelan ja työkkärin mielivaltaan pitäisi jo ihmisoikeusjärjestöjenkin puuttua! Suomi on haastettava EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen näin törkeästä menettelystä, ja tuomittava ankarin seuraamuksin, tällainen ei kertakaikkiaan käy päinsä EU maassa!!
Ihan oikein me toimittiin
T: kelatäti
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein me toimittiin
T: kelatäti
ettekä toimineet vtun psykopaatit!
Eikö näiden virkamiesten kuvat voisi julkaista lehdessä?
Kannattaisi vain oppia, että millekään viranomaisille ei koskaan pidä kertoa mitään vapaaehtoisesti. Niitä tietoja tullaan aina käyttämään henkilöä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika raju kantelu.
No ei ollut vaan aiheellinen ja asiallinen. rajua oli virkamiesten toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi vain oppia, että millekään viranomaisille ei koskaan pidä kertoa mitään vapaaehtoisesti. Niitä tietoja tullaan aina käyttämään henkilöä vastaan.
tuollaista se oli neuvostoliitossa ja ddr:ssä mutta ei tuollainen kuulu sivistysmaan toimintatapoihin.
Kekkonen varmaan ammuttaisi tuollaiset roistovirkamiehet sorakuopan reunalla ja se olisi vain aivan oikein!
:') Ja tämäkin piti valjastaa politiikkatrollaukseen, arvon "oikeistolainen".
Huutista
Minkätakia suomalaisilla virkamiehillä ei ole minkäänlaista suhteellisuudentajua vaan aina pitää mennä tällaiseksi ylilyönneiksi? Eikö heillä ole järkeä päässä?
14 sentin vuositulo, saisi ko. virkamiehet itse kokeilla miten sillä rahalla tulee toimeen vuoden ajan...
Vierailija kirjoitti:
Itse opin kantapään kautta, kun menin sanomaan että opiskelen itsenäisesti it-alaa jotta osaaminen pysyy kunnossa. Tuet katki ja selvitys opinnoista, joita siis ei ollut muuta kuin mitä itse netistä opiskelin. Sen jälkeen en ole enää puhunut työkkärin virkailijoille mitään. Vastaan vain lyhyesti ja ympäripyöreästi kysymyksiin. Tämä sama pitäisi opettaa kaikille jo koulussa.
Muistatko 1980-luvun autokatsastuksen? Se oli venäläinen ruletti, mutta sentään panoksena oli vain auto. Tänään panoksena on koko elämäsi ja kaikki yhdestä syystä: harrastit jotain. Niko Huuskonen oppi tämän kantapään kautta. Hän teki musiikkia, julkaisi sitä netissä ja tienasi 14 senttiä. Kela ja TE-toimisto katsoivat tätä summaa ja totesivat: "Tämä on päätoimista yrittäjyyttä." Tuet katkaistiin, koska Niko ilmoitti käyttävänsä musiikin tekoon kaksi tuntia päivässä. Kaksi tuntia! Se on vähemmän aikaa kuin keskivertosuomalainen käyttää nettipankin kirjautumisongelmien ratkomiseen. Viranomaisten logiikka on kuin M.C. Escherin maalaus: "Et ole esittänyt näyttöä siitä, ettet ole töissä, joten olet töissä. Ja koska olet töissä, et voi ottaa töitä vastaan. " Keha-keskuksen mukaan Nikon pitää hankkia kokopäivätyö todistaakseen, että pystyy ottamaan vastaan kokopäivätyön. Tämä on kuin vaatisi juoksemaan maratonin todistaakseen, että pystyt juoksemaan maratonin, mutta harjoittelu on kielletty, koska se lasketaan jo maratoniksi. Oikeustieteen maisteri Jukka Karhinen jätti tapauksesta kantelun oikeusasiamiehelle, kutsuen Kelan toimintaa "mentaaliakrobatiaksi" ja "hallinnolliseksi mielivallaksi". 14 sentin rinnastaminen päätoimiseen yrittäjyyteen loukkaa räikeästi suhteellisuusperiaatetta. Suomeksi: "Jos 14 senttiä on päätoimista yrittäjyyttä, niin minä olen LeBron James, koska osasin kerran heittää paperipallon roskakoriin." Moraali on selkeä: Jos olet työtön, älä harrasta mitään. Äläkä missään nimessä ansaitse 14 senttiä. Se on liikaa. Tai kuten byrokratia sanoisi: "Hakija ei ole esittänyt näyttöä siitä, ettei 14 senttiä olisi liikaa. Näin ollen sen on katsottava olevan liikaa."
Vierailija kirjoitti:
Minkätakia suomalaisilla virkamiehillä ei ole minkäänlaista suhteellisuudentajua vaan aina pitää mennä tällaiseksi ylilyönneiksi? Eikö heillä ole järkeä päässä?
14 sentin vuositulo, saisi ko. virkamiehet itse kokeilla miten sillä rahalla tulee toimeen vuoden ajan...
Sosialisteilla. TE-puolelle valitaan pääosin SDP:n jäsenkirjan omaavia. Samoin vastaanottokeskuksissa työskennelleitä Vasemmistoliiton jäseniä. Sama pätee sosiaalipalveluihin.
Tuon tapainen Kelan toiminta on yksi syy, miksi pidän kynsin ja hampain itse kiinni opiskelupaikastani ja opiskelijastatuksestani, vaikkei suorituksia nyt kerrykään.
Olen kolmelle sukulaisvanhukselle läheishoivaaja, ja tosiasiallisesti työtön työnhakija/osatyökykyinen.
Teen vapaaehtoistyötä nuorten järjestössä ja maahanmuuttajalasten suomenkielen opetuksessa.
Haluaisin ehkä aloittaa pienimuotoisen yrittämisen jonkinlaisena kuntouttavan luovan toiminnan ohjaajana, mutta palvelusta kannattavasti maksavia tahoja ei ole vaikka asiakkaita ja tarvetta palvelle olisikin.
En ikipäivänä uskaltaisi tässä tilanteessa perustaa yritystä, jos putoan lopulta pois koulun kirjoilta ja päädyn työttömyystyelle, niin varmaan tuo yrittäjyyden kokeileminenkin tuo jo vuosien karenssin.
En luota systeemiin, lisäksi systeemi ei jousta yhtään kaltaisteni elämäntilanteessa, jossa kokoaikainen palkkatyö ei vain ole vaihtoehto.
Vapaaehtoistyöt voin tarvittaessa lopettaa, mutta esim. monisairasta yksinasuvaa Mummoani en voi jättää hoitamatta.
Potkut niille virkamiehille ja "asiantuntijoille", eikös sen pitäisi olla aika helppoa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
:') Ja tämäkin piti valjastaa politiikkatrollaukseen, arvon "oikeistolainen".
Huutista
Olen oikeistolainen ja vastustan sosialismia. Työttömät pitää saada töihin, mutta se ei onnistu jos työttömät passivoidaan tällä toiminnalla. Tuollainen ajaa työttömät vain ryyppäämään, sitä kun saa tehdä ilman pelkoa tukien menettämisestä.
Eihän 2 tunnin harrastus päivässä ole mikään ongelma kokoaikatöissä käyvillekään. Vuorokaudessa on 24 tuntia joista 8 tuntia menee kokopäivätyössä, jos nukkuu 8 tuntia yössä, vielä jää jäljelle yhdet 8 tuntia vaikka harrastuksiin. Näinollen 2 tunnin harrastelu päivässä ei estä mitenkään työn vastaanottamista tai työssäkäyntiä!
Miksi tällaista perusasiaa ei ymmärretä kelassa, onko siellä edes yhtään ihmistä paikalla, vai jotain aivokuolleita zombeja?
Vähintää sakko ja erottaminen kaikille osallisille.