Minkälaisen ihmisen kanssa et tule toimeen?
Itse en siedä ylimielisiä ihmisiä. Sellaisia hiljaisen ylimielisiä, jotka hymyilevät ylimielistä hymyään. Toisin sanoen kuvittelevat olevansa toisen yläpuolella.
Kommentit (50)
Sellaisten tylsien jotka ei puhu juuri mitään ja jos puhuu niin se vähä on jotain negatiivista tai minua loukkaava asia joka on verhoiltu neutraaliksi. Eipä näitä juuri enää tapaa kun ei ole pakko olla kenenkään kanssa tekemisissä. Opiskeluaikana näitä oli.
Sitten tietenkin muuten täysin vastenmielisen eli narsistisen, huijaavien ja minua polkevien läskien( itse olen ikuisesti laihdutuskuurilla pysyäkseni edes normaalipainossa) kanssa joilla on joku ruma ta ärsyttävä piirre ja joilla on täysin vastakohtana arvomaailma ja elämäntilanne. Eipä noilla piirrellä tosiaan auttaisi vaikka tyyppi olis hoikka ja kauniskin. Se vois itseasiassa olla pahempi jopa😆
Vierailija kirjoitti:
Manipulojien. Ne luulee että kaikki mene läpi. Muistan entisen esimieheni, joka ihan joka käänteessä manipuloi. Istuttiin autossa kerran ja alkoi kertomaan kuinka oli kerran kaatunut ja lyönyt itsensä ja lääkäri oli tivannut onko mies lyönyt. No ei mitään sellaista ollut edes hänelle tapahtunut vaan yritti saada mut avautumaan jos mulle olisi taoahtunut samanlaista, mitä ei tietenkään ollut. Luuli etten näe noiden yritysten läpi. Se oli niin sairas akka kokolailla, että huh huh.
Mun työkaveri tekee tätä aivan selkeesti. Kertomalla tiettyjä juttuja (jonka todenperäisyys jää hämärään) yrittää kalastella multa tietoa asiasta kuin asiasta. On aika ikävää kun välillä vielä kerron hälle jotain. Ja sit kertoo muille eteenpäin mun asioita.
Työpaikkakiusaajien, jotka katkeruudessaan kateudessaan ja negatiivisessa mustassa sumussaan tulkitsevat hoitotyöhön saapuvan iloisesta hymystä ja tervehdyksestä sen, että tämä tahtoo heille jotain pahaa. (Syy hymyyn ovat potilaat ja asiakkaat) Iloinen ja positiivinen ihminen tallataan Suomessa maan rakoon, mustamaalataan sitä niin kauan että ei nouse kuin höyry. Yhtä negatiivinen ja ilkeä pitää olla, alentua kiusaajien tasolle.
Pian ei antaudu Suomessa hoitoalalle kukaan itseään kunnioittava ihminen, jolla on moraali kasassa ja auttamisen halu aito.
Päällepäsmäreiden, jotka jyräävät kaiken tieltään, koska heidän tapansa toimia on se ainoa oikea. Vievät muilta mahdollisuuden näyttää taitonsa.
Teeskentelijöiden kanssa en tule toimeen, yrittävät epätoivoisesti olla muuta kuin ovat
Sellaisen joka ei tule toimeen kanssani
Sellaisten, jotka yrittävät määräillä muita. Jos esim. sanon, ettei laukkuni mahdu enempää tavaraa, hän voi sanoa "kyllä laukkuun yhdet kengät mahtuu" ja ojentaa jotain kierrätyskenkiä kotiin vietäväksi. Tai jos olen kulkenut jonkin matkan julkisella kulkuneuvolla, hän sanoo "kyllähän sen matkan kevyesti kävelee, minä olen sen usein kävellyt, sinä olet terve ja nuori".
Ei siis usko mitä sanotaan ja arvostelee toisten valintoja.
Mulla työkaverina mies, joka on sotajalalla lähes kaikkien kanssa. En jaksa kuunnella sitä jankutusta, kuinka toiset ei tee töitään ym. soopaa...luulee kai olevansa joku maailman paras työntekjiä. Tosipaikan tullen menee aina itse sieltä mistä aita on matalin. Yritän välttää ko. hyypiötä parhaani mukaan!
Jossittelijoiden ja jälkiviisaiden kanssa. Sellaisilla on taipumus nähdä kaikessa paljon riskejä tai vikaa, joten pysähdytään siihen ja vatkataan samaa asiaa pitkään. Mieluummin muiden kanssa, jotka ovat samanlaisia. Päätöksiä ei uskalleta tehdä, mutta sitten herkästi syytellään ja ollaan jälkiviisaita niitä kohtaan jotka ovat uskaltaneet toimia.