Minun mielestä pitäisi olla avoin palvelu jossa yksinäiset ihmisset voisivat rohkeasti ilman rahaa auttaa toisiaan.
Esim jos jollakin on leikkaus, ei ole vaikka ketään saattamaan kotiin, toinen yksinäinen voisi auttaa! Jos on kipeä eikä saa käytyä kaupassa, joku voisi auttaa! Itse ainakin voisin auttaa!
Kommentit (26)
Harmi että työttömät yksinäiset ei saa eikä voi osallistua, kun kaikenlainen vapaaehtoistyö ja auttaminen lasketaan rikokseksi josta rangaistaan tukien menettämisellä.
Mikdä estää perustamasta sellaista?
Eikö se commu ole tuollainen. Sovellus taitaa olla.
Miksi auttaisin itselleni tuntemattomia ihmisiä ilmaiseksi? Ystäville toki teen tuota tarvittaessa nykyäänkin. EI edes tarvis niitä pullakahveja tarjota, mutta en minä viitsi kieltäytyäkään niistä.
Olisi kyllä tosi hyvä. Aikanaan tällaisia järjestelyjä on ollutkin, mutta kiusaajat torppaavat näitä veronkiertona. Muistan lukeneeni, että joku etsi asuntoonsa alivuokralaista sillä hinnalla, että auttelee vanhusta arkisissa asioissa kuten kaupassa, ym. Joku kommentoi tähän heti että tuo on veronkiertoa sekä vuokrassa että sote-palveluissa.
Ennen oli näitä aikapankki-sovelluksia, en tiedä mitä niille on tapahtunut. Veronkiertona pidettiin niitäkin.
Mutta tehkää vaan tällaisia ja auttakaa toisianne. Ei voudin tarvitse olla jokaisessa henkäyksessä kiristämässä ihmistä elämästä ja rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Harmi että työttömät yksinäiset ei saa eikä voi osallistua, kun kaikenlainen vapaaehtoistyö ja auttaminen lasketaan rikokseksi josta rangaistaan tukien menettämisellä.
No miksi kukaan maksaisi työttömälle euroakaan mistään työstä, jos palkaton työ olisi OK? Kuka tahansa voisi tarjota palkatonta työtä ja kun työtön ei suostu tekemään, niin karenssi, koska kieltäytyy työstä.
Senkun perustat sellaisen ellei commu ole mieluisa. Kukaan eikä mikään estä.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan tiennyt tälläisestäkään
Ehei onnistu tämä päivänä, ei missään tapauksessa. Joukkoon kerääntyy hyväksikäyttäjiä oitis, sana kulkee että se on hoperö, eikä ymmärrä mistään mitään ja "auttajia" riittää.
Jos ihminen ei itse ole skarppina, kaikki lähtee kukkarosta ja kotoa. Ikävä kyllä, tätähän tapahtuu kotipalvelussa paljon. Skarppi ihminenhän hoitaa itse asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi kukaan maksaisi työttömälle euroakaan mistään työstä, jos palkaton työ olisi OK? Kuka tahansa voisi tarjota palkatonta työtä ja kun työtön ei suostu tekemään, niin karenssi, koska kieltäytyy työstä.
Putositko päällesi jo vauvana vai vasta myöhemmin?
Joku tuollainen systeemi oli mutta se kiellettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kela on mennyt liian pitkälle. Ihan hulluutta.
Vierailija kirjoitti:
Ehei onnistu tämä päivänä, ei missään tapauksessa. Joukkoon kerääntyy hyväksikäyttäjiä oitis, sana kulkee että se on hoperö, eikä ymmärrä mistään mitään ja "auttajia" riittää.
Jos ihminen ei itse ole skarppina, kaikki lähtee kukkarosta ja kotoa. Ikävä kyllä, tätähän tapahtuu kotipalvelussa paljon. Skarppi ihminenhän hoitaa itse asiansa.
Lisään ennenkuin alatte jeesustelemaan, paljon uutisoitu kuinka "avustajat" poimivat parhaat päältä, ennenkuin jakavat autettaville. Keräyksissä turhan paljon väärinkäytöksiä, en anna enää senttikäkään mihinkään keräyksiin. Autan tuttuja ja sukulaisia tottakai, ihan suoraan jos vain voin.
Vierailija kirjoitti:
Häpön pöpön. Apua voi tarvita vaikka autoton Jenni 37v muuttoapua. Tai pientä nikkarointia. Sain itsekin sängynkasaamisapua. Ennen koronaa oli tällaisia palveluita, nyt vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se commu ole tuollainen. Sovellus taitaa olla.
On, mutta tuli sellainen fiilis että siellä vaan halutaan ilmaista tavaraa ja ilmaista työvoimaa, eikä se ole sillälailla aitoa auttamista vaan pelkkää ahneutta.
Esimerkiksi monet hoivakodit hakee ihmisiä korulausein "jos nautit iloisista kohtaamisista ja elämän eri kirjoista" tekemään hommia, mitkä oikeasti kuuluu palkkaa saavalle hoitohenkilökunnalle.
En mä ainakaan auttaisi ketään vierasta ilmaiseksi. Eli en lähtisi tuommoseen mukaan ollenkaan.
Kuulostaa, että haluat myr kyttää ruoat.