Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun mielestä pitäisi olla avoin palvelu jossa yksinäiset ihmisset voisivat rohkeasti ilman rahaa auttaa toisiaan.

Vierailija
04.08.2026 |

Esim jos jollakin on leikkaus, ei ole vaikka ketään saattamaan kotiin, toinen yksinäinen voisi auttaa! Jos on kipeä eikä saa käytyä kaupassa, joku voisi auttaa! Itse ainakin voisin auttaa!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan auttaisi ketään vierasta ilmaiseksi. Eli en lähtisi tuommoseen mukaan ollenkaan. 

Et sinä, mutta joku lähtee. Vapaaehtoistyöntekijöitä on paljon. Monet tykkää tehdä asioita ja tavata uusia ihmisiä. Hyvää tekemistä. Mukavien ihmisten kanssa voi ystävystyäkin. 

Vierailija
22/28 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi että työttömät yksinäiset ei saa eikä voi osallistua, kun kaikenlainen vapaaehtoistyö ja auttaminen lasketaan rikokseksi josta rangaistaan tukien menettämisellä. 

No miksi kukaan maksaisi työttömälle euroakaan mistään työstä, jos palkaton työ olisi OK? Kuka tahansa voisi tarjota palkatonta työtä ja kun työtön ei suostu tekemään, niin karenssi, koska kieltäytyy työstä.

Putositko päällesi jo vauvana vai vasta myöhemmin? 

Ehei, luin hallituksen esitystä työttömyysturvalaista jostain 2010-luvulta, jolloin SDP:n Filatov oli työministeri. Siellä oli tuo perustelu palkattomasta työstä eli sitä ei tule  hyväksyä, palkka on maksettava, jos vastaavasta työstä muille maksetaan. Ja vaikka ei makseta, tulkitaan palkatonkin työ työksi, koska työttömyyskassa ei voi tietää, maksettiinko palkka ns. pimeästi, jotta tekijä saisi etuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei onnistu tämä päivänä, ei missään tapauksessa. Joukkoon kerääntyy hyväksikäyttäjiä oitis, sana kulkee että se on hoperö,  eikä ymmärrä mistään mitään ja "auttajia" riittää. 

Jos ihminen ei itse ole skarppina, kaikki lähtee kukkarosta ja kotoa. Ikävä kyllä, tätähän tapahtuu kotipalvelussa paljon. Skarppi ihminenhän hoitaa itse asiansa. 

Häpön pöpön. Apua voi tarvita vaikka autoton Jenni 37v muuttoapua. Tai pientä nikkarointia. Sain itsekin sängynkasaamisapua.  Ennen koronaa oli tällaisia palveluita, nyt vähemmän. 

Toki toki, tarvitsin äsken apua läppärin kanssa,  kun poika oli matkalla. Tilasin ammattihenkilön turvallisesta palvelusta, tietysti maksoin. Sängyn taas kokosi sängyn tuojaliike, maksusta. Olen oppinut ettei mikään ole ilmaista, minä tyollistän samalla ammatilaisia mm ikkunanpesijän. 

Vierailija
24/28 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi kukaan maksaisi työttömälle euroakaan mistään työstä, jos palkaton työ olisi OK? Kuka tahansa voisi tarjota palkatonta työtä ja kun työtön ei suostu tekemään, niin karenssi, koska kieltäytyy työstä.

No mistä se raha tulee vanhukselle maksaa kymppejä tunnissa jostain pikkuasioista? Ettekö ole kuulleet lähimmäisenrakkaudesta? Aika sairas yhteiskunta jos kaikesta pitää maksaa, kohta varmaan äiti kirjoittaa vauvallekin laskun rintamaidosta ja synnytyksestä.

Miettikää vähän.

Vierailija
25/28 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä se raha tulee vanhukselle maksaa kymppejä tunnissa jostain pikkuasioista? Ettekö ole kuulleet lähimmäisenrakkaudesta? Aika sairas yhteiskunta jos kaikesta pitää maksaa, kohta varmaan äiti kirjoittaa vauvallekin laskun rintamaidosta ja synnytyksestä.

Miettikää vähän.

Arvatenkin muutoin laskuttaisi mutta huoltovelvollisuus on lain sanelema kunnes 18 v, sen sijaan vahusten auttamiseen ei ole pakkoa.

Vierailija
26/28 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää vähän.

Lähimmäisenrakkaus koskee lähimmäisiä, ei app-randoja?

Vierailija
27/28 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää vähän.

Kyllä tässä mietitään. Juristin pakeilla tein Edunvalvontavaltuutuksen. Tutui pahalta, siinä oli pari kohtaa jotka pisti miettimään. Olen hoitanut lastani rakkaudesta,  rintamaidosta sain lapsilisää. Vaadinko nyt paperilla vastapalveluksen ja tarjoan siitä palkkaa? Uskon,  että rakkaudesta pystyy vaikka mihin, rakkaudesta on helppo auttaa vaikka tuhansien kilometrien päähän! Pakolla ei saa mitään kaunista aikaan, ei isolla rahallakaan. 

Vierailija
28/28 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole joku sovellus, jossa palvelukset on samanhintaisia ajan mukaan. Jos juristi neuvoo tunnin, se vastaa tunnin ompelustyötä. Onko se just tuo commu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi