Tuntuu tosi hyvältä syödä kun on pitkittänyt nälkää
Mulla on tapana olla pari päivää heikommalla ruoalla ja sitten herkutella jollain tosi hyvällä, nam! Kaikki maistuu entistä paremmalta.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
On testattu ja tutkittu rotilla että ne elää pitempään jos niitä pitää kauemmin nälässä.
Elä sinäkin sitten pitkään :D
No sehän kätevä lisäbonus! :D
Ap
Pitänee tuo rotta-juttu paikkaansa.
Ei ennen mussutettu koko ajan jotakin vaan ateriat suurempia, et niillä pärjäsi .... seuraavaan suurempaan ateriaan asti. Tosin työ oli silloin raskaampaa (jos vertaa nyky/keskivertotyöhön).
Isä joskus sanoi: vanha kansa sanoo, et "nälkäistä ei nukuta". Osittain pitää paikkaansa. Pitäis vaan osata syödä joku kevyt iltapala jo hyvissä ajoin, ennenkuin käy nukkumaan.
Eipä tuokaan multa aina onnistu :(
Vierailija kirjoitti:
Pitänee tuo rotta-juttu paikkaansa.
Ei ennen mussutettu koko ajan jotakin vaan ateriat suurempia, et niillä pärjäsi .... seuraavaan suurempaan ateriaan asti. Tosin työ oli silloin raskaampaa (jos vertaa nyky/keskivertotyöhön).
Isä joskus sanoi: vanha kansa sanoo, et "nälkäistä ei nukuta". Osittain pitää paikkaansa. Pitäis vaan osata syödä joku kevyt iltapala jo hyvissä ajoin, ennenkuin käy nukkumaan.
Eipä tuokaan multa aina onnistu :(
Mä en tee mitään raskasta ja fyysistä, se herkkuateria ei ole välttämättä mitenkään iso. Syön herkut nautiskellen ja hitaasti, se maku on pääasia. Kaikista parasta tietysti vielä jos onnistuu syödä ulkoilmassa.
Kai suositusten mukaan se nykyinen kuvio on parempi, mutta minulle sopii tämä vanhanaikaisempi versio oikein hyvin.
Ap
Mun ei tarvii paria päivää paastota, muutama tunti nälkää riittää. Ai että ruoka silloin maistuu.
En pupella jatkuvasti välipaloja, muuten nälkä siirtyy ihan turhaan.
Koominen neuvo tämän palstan Ozempic-nors-ui-lle😅😅
Musta tuntuu vielä paremmalta kun syö vaan kevyesti, eikä palkitse itseään yhtään millään herkuttelulla.
En saa mitään nautintoa mistään syötävästä.
yksinkertaisilla ihmisillä on yksinkertaiset huvit
Laihduttamisen takiako olet tohon lähtenyt vai pelkästään nautinnon?
Näinhän se on. Joissakin perinteissä ajatellaan, että jos syö kerran päivässä, on terve. Kahdesti syövä on nautiskelija ja kolmesti sairas.
Paljonkos länsimaissa syödään, 5 kertaa päivässä...
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvii paria päivää paastota, muutama tunti nälkää riittää. Ai että ruoka silloin maistuu.
En pupella jatkuvasti välipaloja, muuten nälkä siirtyy ihan turhaan.
Muutama ensimmäinen tunti nälkä tuntuukin suuremmalta kuin paastotessa pitempään!
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kulinaristisista syistä. Olen huomannut että jos syön koko ajan ns. normaalisti, ei ruoka tuo sen enempää iloa koska siihen normaaliin tasoon nopeasti tottuu.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
yksinkertaisilla ihmisillä on yksinkertaiset huvit
kuulen mielellään sinun monimutkaisista huvitteluistasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kulinaristisista syistä. Olen huomannut että jos syön koko ajan ns. normaalisti, ei ruoka tuo sen enempää iloa koska siihen normaaliin tasoon nopeasti tottuu.
-Ap
Se on muuten juuri näin. Sitten sitä vaan mättää ja mättää. Pahimillaan on jossain sokerikoukussa ja lihoo. Kun pitää vähän taukoa niin kivempi nautiskella. Perusruokakin maistuu taivaalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Laihtuuko tuolla tavalla?
En tiedä, en edes omista puntaria. Olen kai aika hoikka, mutta se ei ole minulle tärkeää tässä.
-Ap
Pari päivää? Minulle riittää pari tuntia ja tuntuu kuin en olisi syönyt viikkoon.
On testattu ja tutkittu rotilla että ne elää pitempään jos niitä pitää kauemmin nälässä.
Elä sinäkin sitten pitkään :D