Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##JOULULYYLIT LIIHOTTAA KOHTI VIIKONLOPPUA!!!!##

24.05.2007 |

uusi pino loppuviikolle vaikka eipä toi edellinen nyt niin kovin pitkä ollut....

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=10364653&p=2&tm…

tuolta löytää sinne kurkkimaan keskesteltua :D

ite taas lähen kahvin keittoon tästä.....

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä laitan lennin ihmeellisistä ja TODELLA ärsyttävistä päiväunista....

yöt nukutaan meillä hyvin mutta PÄIVÄT ON NYKYÄÄN YHTÄ p.*.s.k.a.a

lenni nukkuu vaan jotain puolentunnin - max.tunnin unia päivällä. (yleensä ton reilu puol tuntii) ei kerkee tosiaan mitään tekemään tuossa välissä. ei nuku ulkonakaan,välillä saa rattaitakin hytkytellä miljoona vuotta ku vaikka olisi just nykahtanu maitopulloon. mut kappas kun päästään vaunuihin tai sänkyyn niin jo simmu aukee....

toinen mitä lenni on ruvennu harrastamaan on se, etä ei viihy hetkeekään taas vaihteeksi yksin. (alussahan tätä oli meillä jo mutta tässä välissä jo viihtyi vähän paremmin) mutta nyt ei niinku taas miswsään, ei lattialla,sitterissä...ei vaikka sitteri olisi vieressä. sitten kun syliin ottaa niin sit on hiljasta poikaa. sais tuota 9kilosta jässikkää kannella kainalossa niin sitten kaikki on hyvin.

ELI MEIL EI NUKUTA JUURI PÄIVISIN JA KITISTÄÄN JA MÄRISTÄÄN.... huoh!toivottavasti ohimenevä vaihe....

Vierailija
2/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starttaamme kohta tytön kanssa kohti Helsingin keskustaa. Käyn esittelemässä häntä työpaikalla ja käymme samalla keskustan kaupoissa, aah. Mitään ei tarvita enkä aio mitaan ostaa, mutta saapa nähdä...

Miilukka tuossa kertoi huonoista päivänukkumisista. Muistelen, että RauPotar valitteli samaa. Meilläkin ovat vain haaveena pitkät vaunupäikkärit ulkona. Enää ei ole toivoakaan niistä. Ne maistuivat silloin, kun yöunet olivat vaivaiset 8-9 tuntia. Nykyään ne ovat enimmäkseen pidempiä ja usein pidemmillä syöttöväleillä. Useimmiten tyttö nukkuu päivällä sellaiset 30-45 min, joskus harvoin pidempään.

Tyttö viihtyy itsekseen jonkin verran lattialla, mutta olen huomannut, että etenkin iltaisin tulee heti kovaäänistä kommentointia, jos ei ole ketään näköpiirissä. Sitä en ole vielä havainnut, että tyttö vierastaisi. Mummo ja pappakin saivat heti hurmaavia hymyjä osakseen, kun tulivat meille viime viikolla.

Perunaa on kokeiltu nyt muutama päivä. Ajattelin ottaa jo tänään maissin ohjelmaan. Kai sitä noin " vanhana" voi kokeilla tiukemmassa tahdissa. Syy maissiin on se, että ostin eilen sitä Semperin purkissa, heh.

Kertokaahan te kokeneemmat kiinteitä antavat, [b]missä järjestyksessä olette antaneet noita sörsseleitä?[/b] Kiitos vaan jo etukäteen!

Tyttö katseli eilen kovin kaipaavasti kaurapuuron perään, kun isoveli sai iltapuuronsa. Suu napsui siihen malliin, että antakaa minullekin. :-)

Mukavaa torstaipäivää!

Iituli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas et on päivät sekaisin...

Meillä aamu on alkanut ampiais metsästyksellä, kaksi oli jostain mökinyt sisään. Toisen sain hengiltä mut toinen on niin ylhäällä et en ylety, onneks saa ovet kiinni kunnes mies palaa. Mä pelkää ihan kuollakseni amppareita, siis ihan tajuttomasti. Oli siis melkoinen suoritus et sain tapettua sen yhden, hakkasin vielä muutaman sata kertaa et varmasti oli hengiltä.

Mikä lie yleinen levottomuus vaivaa nyt tonttuja? Meillä Adam myös kitisee lattialla, nukkuu huonommin päikkäreitä... jokin kehitys vaihe..??

KIRSIKKA vai ei enään kelpaa röyhelöt neidille, kait se vaihe tulee pian meillekin...masentavaa.. nyt vielä tuputan neidille vaaleanpunaista ja muuta prisessa kamaa koska pian tää tosiaan on ohi :( Nyt jo kyselee et voiskos saada jotain muuta väriä kiitos ja haluaa itse tulla mukaan ostamaa vaatteita. Näin ne prinsessat kasvaa. (entäs jos sais sellaisen iltatähden joka olis tyttö..hmmm..).

Meillä oli lasten kevätjuhla tiistaina, hienon heppa näytelmän olivat tytöt kyhänneet.. oikea jännitys seikkailu :D

nyt en keksi muuta.

nefili ja Adam

Vierailija
4/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja piti kauppaan lähtemäni. Tosin en kyllä ole sokerista. Kai?

Iituli kysyn missä järjestyksessä ollaan soseita annettu. Akseli on syönyt nyt kolmisen viikkoa ja perunalla aloitettiin, tosin äidin keittämä peruna kovasti oksetti, joten hain kaupasta peruna-kukkakaalisosetta ja jo maistui. Nyt menossa maissi-peruna ja hyvin putoaa sekin. Joskus kun sinne kauppaan ehdin, niin taidan kokeilla kasvis-sosetta, siinä on muistaakseni peruna-porkkana-maissia. Hedelmistä on kokeiltu päärynää ja mangoa. Ne pistää suun ympyräksi ja sen jälkeen alkaa maiskutus. Pakastimen kun saan sulatettua, niin alan tekemään itse soseita, sekoitellaan niitä sitten kaupansoseisiin, että pysyy niissäkin tuntuma. Hedelmäsoseita en itse edes yritä tehdä, kaupan soseet on NIIN kätsyi.

Kovasti on kiinteiden aloittaminen vaikuttanut pienen pojan kakkaamiseen. Ennen joka vaipassa oli pienet kakat, nyt joka toinen päivä ja varsin miehekäs lasti. Akseli itsekin nyrpisteli eilen nenäänsä kun vaippaa vaihdettiin. Naureskelin miehelle, että saman näköistä on housussa kuin purkissa, mutta haju muuttuu matkalla kovasti.

Nyt ukko sateeseen nukkumaan!

Koskas tavattais taas Tampereella picnikin merkeissä? Ja jos sataa, " Wayne" varmaan keittää meille hyvät supit.

Ajattelimme miehen kanssa mennä heinäkuussa yhdeksi yöksi tampereelle, ihan vaan toteamaan, että ollaan ihan ihmisiä molemmat. Tai sitten vaan nukutaan. ;)

Kirsikka ja Akseli, joka nukkui viime yönä klo 21-7.30, jesssss!

Vierailija
5/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen olo on ainakin tällä hetkellä. Kaikkea vois tehdä, mutta mikään ei huvita ja sisällä olen ollut koko päivän, neidin laitoin terassille nukkumaan, mutta en ole edes postia hakenu laatikosta. =)

Kunhan neiti herää vaunuista, niin mennään meidän talolle katsomaan mitä se isi eilen sai aikaiseksi neidin tulevassa huoneessa. Maalia käytiin hakemassa ja nyt on vaaleanpunaisia seiniä ja valkoisia seiniä neidin huoneessa. Toivottavasti se vaaleanpunainen väri oli hyvä, ainakin mies väitti että on hieno, mutta eihän noista tiedä. =)

Meillä yöt menee yhdellä syötöllä ja sekin ajoittuu aamun puolelle, eli klo 4-6 väliin. Tosi hyvä! Itselläkin levännyt olo kun herää. Tänä aamuna neiti söi klo 04 ja sit taas klo 07, nukahti uudestaan mun viereen ja herättiin klo 08.15. IHQUA!! =)

[color=lightgreen][b] Miilukka [/b][/color] Toivottavasti Lenni taas pian nukkuu paremmat päikkärit! Oliskohan jokin vaihe menossa?

Meilläkään ei vielä vierasteta, mutta luulen että se jossain vaiheessa kyllä tulee. Ehkä kesällä.

[color=lightgreen][b] Iituli [/b][/color] kyseli missä järjestyksessä ollaan soseita annettu. Meillä jo syöty soseita pian 2kk, joten tarkasti en muista, mutta perunalla aloitettiin, sit porkkanaa lisäksi, sit kukkakaalia, parsakaalia mutta siitä neiti ei tykänny yhtään ja sit sitä kaupan kasvissosetta ja nyt ollaan pari viikkoa maisteltu lihaa ja broileria. =)

[color=lightgreen][b] Teettekö soseet itse vai annatteko kaupan soseita? [/b][/color] Mä oon tehny jotain ruokia itse. Niitä peruna ja kasvissoseita. Lihasoseet oon ostanu kaupasta, musta vaikea tehdä lihasta niin hienoa, että menis neidin kurkusta alas. Hedelmäsoseet on myös kaupan.

[color=lightgreen][b] Nefili [/b][/color]pelkää amppareita, mä pelkään käärmeitä. Tai niitten puremaa ja koiran takia tietysti kun metsässä lenkkeillään ettei sitä purra.

Jos nyt yrittäis käydä siellä postilaatikolla hakemassa sen postin. Kuluu aika sit lehtiä lukiessa. =)

rusina & M 5kk++

Vierailija
6/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miilukka: Meillä tahtoo olla myös tuollaista ongelmaa, on ollut alusta lähtien, että tyttö ei nuku päiväunia kunnolla. Toivottavsti kohta helpottaa. Ärsyttävää kun ei ehdi mitään tekemään...

Yöunet on parantuneet, kun lisäsin kiinteitä, eli nyt annan aamu ja iltapuuron sekä kaksi kasvissosetta tai joskus hedelmäsoseen toisena. Lihaa olisi tarkoitus kohta kokeilla. Yöllä saattaa kyllä pyöriä ja hyöriä, mutta nälkä ei ole kuin aamuyöllä vasta. Tyttö näkyy olevan aika vilkasuninen ja monesti minä herään turhankin takia, olisiko jo aika siirtää omaan pinnasänkyyn, niin en aina heräisi kun toinen pyörii?

Kuinka monen vauva nukkuu pinniksessä?

Meillä tyttö viihtyy lattialla melko hyvin, varsinkin kun ottaa vaipan pois, niin jaksaa siinä yrittää pitkänkin aikaa liikkeelle lähtöä. Vaipan kanssa ei vielä onnistu tuo pyllyn nostaminen ja konttausliikkeiden harjoittelu. Tosin, meillä esikoinen harjoitteli samanlaista liikettä ja oppi konttaamaan vasta 9 kk iässä...

Flunssaa meinasi tulla, minä söin tomerana valkosipulia, niin lähti se flunssa, mutta tytölle en viitsinyt antaa ;) joten hällä on nyt nuha. Esikoinen sairasti oikein kunnon räkätaudin, mutta onneksi halpotti kolmessa päivässä.

Tänään kävin pitkästä aikaa yksin kaupungilla, oli mukavaa olla pari tuntia ihan yksikseen ja nyt tuli fiilis, että pitäis taas kohta lähteä uudelleen... tuo mies vain on aika kiireinen ja mulla ei o ikein ole ketään joka vois tulla lapsia katsomaan. Ja kun tyttö taitaa vähän vierastaakin...

mutta, nyt tuli kiire, heippa!

Vierailija
7/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Pojasta on sukeutunut sellainen touhupeppu, että pois tieltä risut ja männynkävyt! Ryömiminen on jo niin nopeaa, ettei poikaa voi jättää kovin pitkäksi hetkeksi yksinään, löytyy muuten sohvan alta tai juuttuneena hyllyn taakse :D Portit portaisiin olisivat jo kovasti tarpeen, mutta kun ei mies ole vielä saanut tehtyä :P Nytkin on TrippTrapp kipattuna porrastasanteelle, siitä ei ihan nopsaan yli mennä ;) Alpi mallaa jo konttausasentoakin, saapa nähdä milloin tuo etenemismuoto otetaan käyttöön?

Täällä on ollut puhetta vaikka mistä, heti kun on vähän kiireisempi (ja väsyneempi!) ja jää pari pinoa välistä; niin on oikein urakoitavaa, hih!

[b][color=551A8B]Tupakointi[/b][/color] ...Nolostellen on liityttävä siihen joukkoon, joka tunnustaa. EI raskaus-, EIKÄ imetysaikana

(on todella helppoa motivoitua olemaan polttamatta, jos yhtään ottaa selvää tupakoinnin haittavaikutuksista), mutta tunnen itseni niin hyvin, että sortunen taas jonkinasteiseen " viihdekäyttöön" jahka imetys joskus loppuu (tai vähenee 1-2 krt vuorokaudessa :P). Lasten välissä en polttanut säännöllisesti vaan lähinnä erikoistilanteissa (pikkujoulut, näyttelynavajaiset tms). Nuorena tuli poltettua senkin edestä, kraah. Lopettaminen on aina ollut tosi helppoa, mutta valitettavasti aloittaminenkin sitten...

[b][color=551A8B]Kiinteät[/b][/color] Ei olla vielä aloitettu, taidetaan olla sitä pientä vähemmistöä, joka vielä sitkuttaa imetyksellä. Jossain välissä syönti oli tiuhaa, mutta kun pisin unipätkä yöllä on parhaimmillaan edelleen 5 tuntia, olen arvellut maidon vielä pitävän nälkää. Päivällä imetysväli tosin maks. 2 tuntia... Pianhan tuo 6 kk tulee täyteen ja sitten aloitellaan. Järjestystä olen tuumaillut; aloitetaan ainakin [b]riisillä[/b] (Kousan RisDiet -jauheella, puhdasta valkoista riisiä ja todella mietoa), sitten ehkä bataatti, kesäkurpitsa, maissi. Hedelmistä ja marjoista todennäköisesti mustikka kokeillaan ensin, sitten päärynä. Lihoista aika pian broileri kehiin ja ehkä kokeillaan rypsiöljykin.

Tajusin tässä päivänä eräänä, että on tämä nyt todella erilaista kun on moniallerginen esikoinen ennestään. Eipä tulisi mieleenkään kokeilla [b][color=EE7600]mangoa[/b][/color] ensimmäisten joukossa, hehe... Kun Alpi ♥ on jo äidinmaidon kautta saanut oireita joistakin ruuista, en edes uskalla toivoa, että kaikki kokeiltava ryhtyisi heittämällä sopimaan. Tai että tälläkään kerralla mikään valmisateriapurkki sopisi ;) No, pidetään peukkuja :)

PARANEMISIA nuhanenille, meilläkin on pientä tukkoisuutta ollut (ja yöt sitä myöten taas vähän huonompia, zzZZZZzzz...).

Äh, nyt poika suuttui leluille, mamman on pakko mennä pelastamaan :)

Tinuri ja Alpi Armas 14.12.

Vierailija
8/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinuri kirjoitti Alpista, niin hymy nousi huulille, meillä on ihan samallaista. Lumi oppi ryömimään eteenpäin 4kk, taaksepäin 5kk ja sit alko liike olla koordinoidumpaa.. Nyt (5,5kk) Lumi tosiaan ryömii olkkarista keittiöön jne. Tosin ryömiminen on viime viikkona alkanu näyttää konttaus-ryömimiseltä--- neiti nousee aina konttausasentoon ja sit vetää käsillä polvia eteenpäin kunnes lyllähtää nenälleen tai mahalleen ja sit jatkaa matkaa hetken ryömien ja sit taas nousee ylös konttausasentoon.. Se on sellasta omituisen näköstä, mut eteenpäin pääsee ja nopeesti jo..

Sit noita ihmeasentoja lattialla, niin Lumi pysähtyy tutkailemaan lelua, niin on sillei jännästi puolikyljellään kädet irti maasta, välillä sit heiluttaa ylempää kättä ihan ku vilkuttais... Siitä asennosta tulee mieleen joku merenneito..

Miilukka tais kirjottaa päiväunien puutteesta, täällä ollaan menty alusta asti 30-40min. päikkäreillä.. Ärsyttävää todella. Mut Lumi onneksi jaksaa ittekseen lattialla mönkiä, niin oon saanu sit kotihommat tehtyä. Jossain välissä oli meilläkin tollanen vaihe, et kantoliinassa oli sit neitiä kuletettava et sai jotain aikaiseksi kotona.

Täällä on taas niin kesäiset säät, käytiin Lumin kanssa rattailla lenkillä jo puol ykstoista ja ihanaa linnun laulua vaan kuulu ja aurinko paisto. Nyt sit iltapäivällä alko tuulemaan ja tyttö nukahtikin sit sisälle (vihdoin, valvo melkein 4 tuntia). Mitenkä muuten puette ulos vauvanne näillä helteillä? Minä pistin Lumille tänään sisävaatteiden päälle pitkät ohuella toppauksella olevat housut ja ohuehkon pitkän paidan, sit päähän hattu ja aurinkolasit. Sit rattaisiin viltti jalkojen päälle... kauheen vähältä tuntuu, mut ilmakin on +17 ja aurinkoa.

nyt on mentävä..

Vierailija
9/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaahhh... Akseli nukkuu ja syö taas :)) Oli yhden yön ja päivän kiukku pojalla - - onneksi!! Nyt on mein oma päivänpaiste taasen :))

Meillä poika syö sekä kaupan että omavalmisteita. Jokaisesta ruokaryhmästä on Akselilla se ja sama kuka sen on valmistanut kunhan sitä on riittävästi, muuten tulee huuto :)) Ihan lempparia on äidin tekemä " sekametelisoppa" johon tulee: perunaa, porkkanaa, sipulia, omenaa ja mausteeksi persilijaa. Sitten möyhennysvaiheessa lisätään joukkoon vielä rypsiöljyä :o Tätä perusohjetta käytän ja lisään joukkoon sitten lihaa, kalaa taikka broikkua, mitä sitten onkin ruokana meillä muilla :))

Hedelmäsoseissa suosin kaupan valintaa :)) on mahottoman helppoa nappasta semmonen anorakin taskuun kun nopeesti pitää jonnekin hilpasta :)) Meillä ekana oli päärynä, sitten omena ja nyt menee mikä vaan :)) Mango on lempparia!

Pinniksessä nukkumisesta oli puhetta. Akseli nukkui pari ensimmäistä kuukautta minun kainalossa sohvalla (kun söi tunnin välein) mutta kun velliä ja pottua alkoi saamaan 2kk iässä niin siirtyi pinnikseen ja minä pääsin sänkyyn nukkumaan :)) Vieressä ei poika ole sen koommin suostunut nukkumaan, tutkailee vaan vieruskaverin kasvoja mielenkiinnolla joten se ei oikeen toimi :o

Kävin justiinsa pojan ja koiran kanssa kärryilemässä eli vaippoja hakemassa. Ostin ekaa kertaa Lidl:n vaippoja. Joku kokeillut? Se nyt sattuu olemaan ainoa kauppa tässä suht lähellä (n.5km) jonka pihalle pääsee koiran kanssa menemättä keskelle kaupunkia. Meidän koira kun on maatiainen: ulisee ja pelkää liikennettä. Suostuu vaan nurmikko- ja metsäreitteihin :))

Mutta nyt pitää mennä laittamaan sapuskaa pesueelle kun tuo ukkokin kohta kotiutunee... hmm, mitähän helppoa ja nopeaa sitä laittaisi... Harmi kun muksuilla oli tänään koulussa kalapuikkoja niin ei viitsi samaa laittaa :o

Mukavaa toivotorstaita lyylit ja mukelot :))

RauPotar ja taas tyytyväinen Akseli

Vierailija
10/28 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, sainpas päivitettyä tuon meidän kasvulistan taas pitkästä aikaa... Päivät kun lämpenee ja kesä tulee niin me ollaan koko ajan enemmän ja enemmän menossa eikä koneella ehdi kuin piipahtaa pikaisesti =)

Huh, [color=CD0000]Alpi[/color] ja [color=CD0000]Lumi[/color] jo ryömii täyttä päätä! Lassi täyttää ens viikolla jo puoli vuotta enkä usko että lähtee liikkeelle vielä vähään aikaan... Tahdosta ei oo kyllä puutetta - sen verran kovasti karjutaan ja punnerretaan lattialla - mutta ne jalat ja kädet ei vaan vielä tajua miten se homma toimii =))

No, eiköhän meilläkin kohta mennä ympäri kämppää ja kissanlelut joutaa evakkoon =D

Hmm... [color=CD0000]Soseista[/color] oli ainakin vieläkin puhetta... Lassi söi ainakin aluksi pelkkää pottua 2 viikkoa, sitten pottu-porkkanaa viikon ja sen jälkeen tais tulla pottu-kukkakaali, bataatti-maissi ja monenmoiset hedelmä- ja marjasoseet aika vauhdilla kun tuolle pojalle ei meinannu riittää mikään =o Tiedän kyllä että ois pitäny lisäillä niitä uusia ruoka-aineita vähän rauhallisemmalla tahdilla, mutta kun poika ja äiti oli molemmat vähän hätäisiä =/

Mä en oo tehny ite kuin tuota bataatti-maissi-sosetta eli suurimmaksi osaksi Lassi syö kaupan soseita. Ois kyllä tarkotus tehdä tässä joku päivä kunnon satsi peruna-porkkana-maissi-sosetta ja myöhemmin vois laittaa siihen mukaan jotain lihaakin. Siinä säästäis varmaan aika pitkän pennin kun onhan nuo 4-kuukautisten soseet halpoja (25 c) mutta heti 5-6 kuukautisten ruoat on jo lähellä euroa. Tulee aika kalliiksi ku poju vetää 3 sosepurkkia päivässä =O

Tavallinen kaurapuurokin ois hyvä saada menemään ku nuohan vauvapuurot maksaa aivan älyttömästi! Melkein 4 euroa loota ja siitä saa vaivaiset 12 annosta. Huh...

Mutta juu... Ainaista rahapulaa ja rahan säästämistä tämä elämä =)

Nyt täytyykin mennä ku laitoin pojun yöunille tunti sitten ja sängystä kuuluu semmonen kikatus ja mekkala että poju olikin näköjään sitä mieltä että oli vielä päikkäriaika =/

Millonkohan tuon saa niille yöunille... kääk...

Pimmi ja Lassi liian virkeenä

Vierailija
11/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää lyyli taas valvoo ja saa sitä sit ihmetellä ett miks väsyttää aamulla :/

mä oon käyttäny jo pitemmän aikaa noita lidlen vaippoja ja hyviä on olleet,imee ku pesusieni.... jouduin just ostaan kokoa 4 jo lennille ku sen läskimareet jaloissa painuu noissa 3 - kokosissa.

tolla 2veelläkin käytin vauvana noita samoja sekä nyt isompana housuvaippoja. tosi imukykysii ja hyvii ja ennen kaikkea halpoja. paketti maksaa alle 8euroa ja se on yhtä iso pöketti ku juko libero tai pampers.

nyt lennin aikana oon huomannu vaan sen että noi vaipat " haisee" jollekkin????onko muut huomanneet käryä noissa vaipoissa???vai kuvittelenko. anoppi kyl sano samaa mut otappa siitä muorista tosiaan mitään selvää ;)

mut nyt öitä,pakko painuu pehkuihin :) huomenna alkaakin sit taas viikonloppu... ja hei,sen verran vielä että mut + sit meijän poppoo pääsi atrian testaajiksi ja huomenna mul pitäs käydä hakemassa laatikko tuolta meijän kaupasta jossa ilmeisesti sit atrian uutuuksia jotka pitää sit grillailla ja laittaa ja maistella.soittavat ensi viikolla ja kysyvät mielipieitä.radiossa sit saattaa kuuluu meijänkink ommentit ;D oli novalla tollanen kilpailu ja hakemuslomake jossa haettiin testaajia ...ja onni potkas....aaaah!!!ilmasii herkkui

Vierailija
12/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Johannan normaalista poiketen omaan sänkyyn ekoille päikkäreille,kun kohta ollaan lähdössä kerhon kevätkirkkoon:)

Johanna syö vaan hedelmä-ja marjasoseet kaupan purkeista,kun kotona ollaan. Perunasoseen teen aina samalla kuin me muutki syödään ja iltasella keitän joko itse puuron tai teen siitä lasten puurojauheesta,ja ajattelin kyllä tänään kattoo kaupasta niitä valmiita puurotetrojakin,niitäkin ois varmaan hyvä maistella,jos kesällä on illalla reissun päällä niin niitä on helppo antaa,eikä tarvi sekotella sitä puurojauhetta. Riittää kun lusikka on matkassa (tietenki sakset,että saa sen tetran auki!)Aamulla Johannalle annan hedelmäsosetta ja päivällä kahdesti perunasosetta. ja illalla sitä puuroa!ja lisäksi saa tissiä ja nokasta on harjoteltu vettä juomaan!

Mutta mentävä on...

tintti ja Johanna

Vierailija
13/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja isännällä on tänään jo 5v. hääpäivä,ei uskois! Niin nopeeta aika menee!:)

Vierailija
14/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanasti alkaakin, olen koko päivän yksin kakrujen kanssa. Mies menee töistä suoraan " firman kevät juhlaan" saas nähdä kuinka mutkalla herra on kun kotiin palaa. Hän kun käy ulkona n. kerran parissa vuodessa ja sit on kyl aivan tillit kun kotiin palaa. Joten minä SAAN mennä kaikkien kolmen kanssa kauppaan näin kivasti perjantai ruuhkaan. Nyt jo kiristää hermoja...

Ne litlin vaipat on kyl tosi hyviä, enkä kyl ole huomannut mitään hajuja..hmmm.. täytyy mennä nuuskimaan..

Nyt maalit naamaan ja matkaan,jos ehtis ennen pahinta rysistä.

nefili ja Aatu

Vierailija
15/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miilukka : minäkin olen huomannut sen että Lidl:in vaipat haisevat " kummalle" mutta silti käytämme niitä koska ne ovat kaikkein halvimpia ja mielestäni jopa parhaita, ohivuotoja ei juuri tule. Meilläkin päikkärit ovat lyhentyneet 1-2 tunnin mitaisiksi entisistä ruhtinaallisista 3-5 tunnista..... (jaaha, siinäpaha missä mainitaan.... saapa nähdä tyytyykö tuttiin, linnut ilmeisesti meluavat kevään kunniaksi niin ettei tahdo saada nukuttua....)

Soseista : annoin ensin perunaa, sitten peruna-porkkanaa, peruna-kukkakaalta, peruna-parsaa ja jonkin verran hedelmäsoseita. Eksoottisemmat hedelmäsoseet ostan valmiina mutta teen itse omena/päärynä-soseet ja varmaan sitten myöhemmin marjasoseet. Perunat ja muut " kunnonruoka-soseet" teen itse ja puuroa ostin valmisjauhepakkauksen aluksi mutta seuraavaksi ajattelin tehdä normaaleista kaura-hiutaleista puuron. Banaania menee muusattuna. Lihaa ei ole vielä kokeiltu mutta varmaan sitten ensi viikolla, syödään ensin pois nuo mitä on valmiina. Teen isomman satsin perunasosetta ja pakastan ne tyhjissä pilttipurkeissa ja laitan lisäksi jääpalallisen porkkanaa, kukkakaalia tai parsaa. Pakastettu perunasose on hyvä ottaa mukaan jos lähtee jonnekin, se säilyy pari tuntia aika kylmänä.

Nefili pelkää amppareita, minulla taas on aivan kauhea MUURAHAISKAMMO! Kaaduin joskus penskana muurahaispesään ja olin yltä päältä muurahaisissa. Kidutan joskus itseäni katsomalla muurahaispesään ja samalla visioin mielessäni kauhukuvia ihmissyöjämuurahaisista jotka hyökkäävät kaiken elollisen kimppuun ja kaluavat lihat pois... ( hypin samalla jotta yksikään tihulainen ei pääse kiipeämään kengilleni) Tämä kummallinen kammo rajoittaa elämää, en uskalla istua mihinkään missä voisi olla muurahaisia enkä pysty marjastamaan jos on muurahaispesiä lähistöllä. Aika noloa.... :(

Olin eilen kaupungilla ystäväni kanssa, kävimme syömässä ja sillä aikaa Joel pissi kaikki vaatteet märiksi eikä tietenkään ollut vaihtovaatteita. Ei auttanut muu kuin mennä HenkkaMaukalle ostamaan kokonaan uusi puvusto. Kävin vaihtamassa kuivat vaatteet työpaikkani takahuoneessa sanomalehtien päällä. Ihan kivasti meni 6 tuntia kaupungilla, kävimme lopuksi kauppahallissa ja siellä riitti mummoja ihastelemassa pikkuista vaavia :)

Ensi viikonloppuna menen työporukan kanssa kylpylään, meille on varattu kokovartalohieronta ja sen jälkeen syödään pitkän kaavan mukaan, ihanaa! Selkä on aika kehnossa kunnossa vauvan nostelun takia, kannan Joelia aika paljon kantoliinassa ja se ei tee kovin hyvää myöskään. Olen huomannut että ryhtikin on painunut kumaraan, korkeakantaisilla kengillä kävellessä selkä pysyy suorana mutta muuten tahdon lysähtää mutkalle.

Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan tyttöstä eskarista, ajattelin kävellä kun on niin kiva ilma.

MrsCruiser

Vierailija
16/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti meni taas yö :)) Akselilla taitaa olla yksi päivä ja yö viikossa hiukan huonompia (lue: karmeita) mutta muuten on ihan päivänpaistetta.

Tämä viikonloppu meneekin pihahommissa, satoi tai paistoi :)) Talkoomies tulee tänään ja hommia tehdään jotta joskus tuo piha olisi käyttökelpoinen. Nyt siellä on kivenmurikoita ja outoja kasveja sulassa sovussa :o Oleskelutilaa ei ole vaan koko tontti on kun pommin jäljiltä :((

Mulla on se klassinen kammo: hämähäkit!! Yööökkksss!!!! Esimerkkinä voin kertoo: meillä täällä sisällä oli härmis kun olin yksin kotona. Soitin sisarelleni että tulee tappamaan sen. Hän asuu 15km päässä :))) Omituinen sisko kun ei tullu :o Mun ei auttanu muu kun lähtee pois kotoa ja palasin vasta kun ukkoni oli tullu töistä ja tappanu sen :))

Mun pitää kans lähtee muksujen kanssa kauppaan :( talkooväki tarvii sapuskaa ja juotavaa :) Inhoon yleensäkin kaupassa käyntiä - - siinä jonottaessa tulee hiki ja inhoan sitä epämielyttävää olotilaa kun on liian kuuma (siksi en viihdy auringossakaan).

Nyt itteä niskasta kiinni ja otan hirvenpaistin sulamaan huomista varten. On edes jotain tehty asioitten eteen :))

Mukavaa ja " rentouttavaa" viikonloppua!

RauPotar ja poppoo :))

Vierailija
17/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintille mukavaa hääpäivää :))

Cruiser: olen vihreenä kateudesta sun kylpyläreissusta. Nauti minunkin puolestani :))

Minä taas ja nyt häivyn!!

Vierailija
18/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä kaupunkiin etsimään Lassille bodeja kun alkaa nuo 68 senttiset käymään pieneksi...

LIDLin vaipoista unohdin mainita että meilläkin niitä just nyt kokeilussa ja ei kyllä osteta toiste =/ Joka toinen vaippa vuotaa ja melkein joka yö oon joutunu vaihtamaan pojulle kuivat vaatteet ja petivaatteet ku ovat aivan pissassa... Nuo vaipat menee myöskin ihan kivikoviksi heti kun niihin tulee pienikin pissa ja en usko että on kovin mukavaa kun on kova vaippa housuissa... Mutta no, niinhän se on muidenkin vaippojen kanssa että joillakin toimii joillakin ei =)

TINTIlle ja miehelle hyvää hääpäivää =)

Ja vielä MrsCruiserille että aika kateellisena oon minäkin =) Ois niin ihanaa päästä edes hierojalle kun on hartiat ja selkä aika lopussa =/

Ai niin juu, ja vielä RauPotarelle että sunhan pitää tulla meillä käymään ku meillä asuskelee tuolla makkarissa tarantella ;) Siedätyshoitoa ;))

Mutta nyt pitää mennä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Pimmi ja Lassi

Vierailija
19/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulikin ihan aurikoinen päivä vaikka aamulla näytti niin synkältä. Saan sittenkin pyykit ulos kuivumaan ja niihin tulee ihana raikas tuoksu ja haalenee ne porkkanatahrat samalla neidin vaatteista. =)

[color=lila][b] Lumi ja Alpi [/b][/color] jo ryömii eteen ja taakse. Meidän neiti liikkuu vaan kompassin tapaan. Mahalleen hän oppi käätymään jo alle 4kk ikäisenä mutta nyt hän kääntyy max kerran päivässä mahalleen heti kääntyy takaisin selälleen, ei viihdy ollenkaan mahallaan. Oppiikohan koskaan konttaamaan?! Ei kai vielä tarvi olla huolissaan. Kukin kehittyy omaan aikaan. =)

Neiti on myös oppinut [color=lila][b] näyttämään kieltään [/b][/color]. Kieli pitkällä koko ajan! Kivan näköistä. =)

[color=lila][b] Nokkamukista [/b][/color]mekin harjoitellaan veden juontia. Sitä hän nielaisee, mutta kun mukiin laittaa maitoa niin sylkee sen pihalle. Juokohan ikinä maitoa muuta kuin tissistä?! Mulla on imetyskerrat vähentyneet aika reippaasti kiinteiden myötä. Eikä neiti enää kauaa tissiä syökään, joten mulla on varmaan maidontuotanto vähentyny. No, arvattavissa se olikin kun neidin paino ei noussu tarpeeksi tissillä ja kiinteet piti aloittaa. On vaan niin helppoa ja halpaa imettää.

[color=lila][b] Lidl-vaipat [/b][/color] on myös meillä käytössä eikä mitään ongelmaa ole ollut. Toinen paketti tosin vasta menossa, mutta luulis että olis jo vuotanu läpi jos niin on tms. Kaverille kävi just niin kuin teillekin [color=lila][b] Pimmi [/b][/color]. Saman mäkin oon huomannu, että ne haisee välillä kummalliselle, mutta ei kai se haittaa kun ne toimii ja on halpoja. Jännä tosiaan, että jotku vaipat menee yhdelle tosi hyvin ja toiselle taas ei ollenkaan. Onneksi on monta merkkiä mistä voi valita lapselle sopivan. =)

[color=lila][b] TINTTI [/b][/color] Hyvää hääpäivää!!! Itse vielä odotan, että mun poitsukaveri ymmärtäis kosia... =D

[color=lila][b] Mrs Cruiser [/b][/color]Kuulosti todella ihanalta se kylpyläreissu! Nauti oikein kunnolla meidän kaikkien puolesta, tekis varmaan kaikille hyvää!

Nyt lämmittään itselle eilistä lihakeittoa ja sit ulos!

rusina & M 5kk++

Vierailija
20/28 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä päivä on pilvinen ja tuulinen, Nemokin nukkuu sisällä. No, ehkä tänään sais sitten taas puunattua kämppää esittelyjä varten. Mieskin lähtee tänään juhlimaan kun sai opiskelut päätökseen eilen... lupasin huomisen krapulapäiväksi, piti lähteä Nemon kanssa Maailma kylässä -festareille mutta taitaa olla sateista huomennakin. Sunnuntaiksi onneksi luvattiin aurinkoa ja lämmintä, että silloin ainakin mennään.

Ruokailusta on ollut puhetta...

Mä olen tehnyt itse vielä SOSEET Nemolle. Teen kerralla ison satsin, pakastan osan jääpalamuottiin ja osan pakastusrasioihin. Siitä on sitten helppo sekoittaa just sen makuinen ja kokoinen kun tarvii. Omena- ja päärynäsoseet oon tehnyt raastimella, banaanin vaan muussannut haarukalla. Kaupan soseetkin menee jos tarvii, mutta mun mielestä ne on vähän liian sileitä. Mä teen itse paljon paksumpaa ja kokkareisempaa. Meillä taisi mennä JÄRJESTYS näin: porkkana, peruna, omena, kukkakaali, marjat, maissi, päärynä, banaani, bataatti, parsa ja uusimpana herne ja mango. Ja puurokin jossain välissä. Lihaa en oo vielä antanut, ehkä ens viikolla.

PIMMI tais miettiä tavallisen KAURAPUURON antamista. Mä annoin alussa Nemolle vaan yhden paketin sitä vauvan puuroa, sirryttiin sitten heti tavalliseen kaurapuuroon josta tein sauvasekoittimella jauhetta. Se meni alussa hyvin, mutta sitten alkoi tökkimään. Pidin pienen tauon, ja annoin aamulla ja illalla hedelmää, mutta nyt oon taas siirtynyt puuroon ja hyvin menee. Veikkaisin että se koostumus oli alussa liian " limainen" vauvan puuron jälkeen, mutta muussattu banaani auttoi siihen kun on myös aika liisteristä mutta maistuu makealle...

Te, jotka annatte lapselle myös korvikemaitoa: LÄMMITÄTTEKÖ VIELÄ KORVIKKEEN LAPSELLE? Suostuuko lapsi syömään viileämpää? Mä oon nyt yrittänyt totuttaa huoneenlämpöiseen (vaihtelevalla menestyksellä), kun kesällä kuitenkin syödään paljon ulkona.

Hyvää hääpäivää TINTILLE! Me ei olla vielä edes kihloissa mutta mies (tai siis poikaystävä) puhuu jo kovaa vauhtia häistä. Onkohan se unohtanut että pitäisi kosia ensin?

Mulla on myös kova hämähäkkipelko... Mutta matkustellessa oon oppinut huomaamaan, että hämähäkkejäkin enemmän pelkään torakoita! Olin yhden talven rinkka selässä matkalla Kaakkois-Aasiassa, ja siellä oli valtavia (siis viiden sentin kokoisia) lentäviä torakoita! Ja reikiä hyönteisverkoissa... Yhtenä yönä heräsin siihen, että sängyn yläpuolella hyönteisverkossa käveli iso karvainen hämähäkki... Silloin kiljuin ja kovaa! Oltiin viidakkovaelluksella ja luolissa, ja sielläkin kyllä hämähäkkejä riitti. Oli pakko vaan tottua, mutta se hyvä puoli siinä oli että ei nää Suomen lukit enää tunnu miltään...

Kateellisena minäkin kuuntelen MRSCRUISERIN kylpyläreissusta! Mä en oo ikinä ollut missään savihoidoissa tai aromaterapiassa, ja halu mennä on kova. Me ollaan kyllä menossa kesällä viikoks kylpylään mutta taitaa jäädä multa hoidot väliin kun on Nemo mukana.

LEENU kyseli VAUVAN PUKEMISESTA HELTEELLÄ. Mä oon laittanut vaan paksut sisävaatteet, myssyn, paksut sukat ja tumput ja tarvittaessa peiton. Nemo on tosi hikinen poika ja meillä on aika kuumat vaunutkin... Voihan sitä kokeilla, laittaa äitiyspakkauksen kylpyveden LÄMPÖMITTARIN vaunuihin niin siitä näkee kuinka paljon tarvii pukea. Mä oon itsekin ollut tosi hikinen vauvana, nukuin kesällä vaunuissakin pelkässä vaipassa. Muut kauhisteli mutta mä nukuin hyvin enkä ollut ikinä kipeä!

Sitten vielä kysymys jonka laitoin jo aikaisemmin, mutta katosi jonnekin pinon uumeniin... OOTTEKO HUOMANNEET LAPSEN SILMIEN VÄRIN MUUTTUNEEN? Mä en oikein tiedä, Ehkä Nemolla on vähän muuttunut mutta aika vähän jos yhtään. Odotan innolla, mulla on vihreät ja miehellä ruskeat silmät joten tuskin Nemollakaan sinisiksi jää. Vihreitä toivoisin...

Kutsu taas kuuluu...

Tinnis & Nemo