Onko Suomessa laillista asua autossa?
Amerikassa monet joutuvat asumaan autoissa, nyt en tarkoita asuntoautoja vaan ihan tavallisia henkilöautoja, sillä vuokrat ja kaikki muut asumiseen liittyvät kustannukset nousseet niin paljon.
Suomessa lienee laitonta asua autossa koska matkailuautossa ei saa asua kokoaikaisesti.
Kommentit (66)
Juokse nyt äkkiä ilmoittamaan viranomaisille että joku elää väärin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on oltava kotikunta, jonka mukaan maksat veroa. Lisäksi hyvinvointialue määräytyy asuinkunnan mukaan.
Pakko maksaa veroa yhyy.
Totuus on, että monet asuu ja pitää kirjat vanhemmilla, sisaruksilla, kavereilla. Ilman pysyvää osoitetta on jokusen aikaa pulassa. Ensin kaatuu pankki, sen mukana kaikki muu. Terveydenhuolto, puhelinliittym, vakuutukset ym ym. Jos elää erakkona metsässä nobody cares. Yhteiskunta on rakennettu niin.
Mulla ollut Poste Restante reilu kaksi vuotta, eikä.mitään tahoa ole kiinnostanut pätkän vertaa, vaikka lainaakin on (kulutus+asunto). Asun asuntoautossa ympäri vuoden, välillä Suomessa, osan vuodesta ulkomailla.
Jossain vaiheessa oli ongelmia puhelinoperaattoreiden kanssa, mutta tähän on haettu lausuntoa eduskunnan tasa-arvovaltuuteltulta, ja päätös oli, että ketään ei saa syrjiä asumismuotonsa takia. Itse olen vaihtanut operaattoria tänä aikana ainakin kahdesti ilman mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa, että ihmisten pitää tämmöisiä vaihtoehtoja edes miettiä, mutta kannattavaa se kai on miettiä tätäkin kaiken varalta.
Vuoli pois, asun täysin vapaaehtoisesti asuntoautossa ja nautin joka hetkestä. Olen laittanut omakotitaloni vuokralle, mutta voin aina palata sinne. Se päivä ei tosin lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on oltava kotikunta, jonka mukaan maksat veroa. Lisäksi hyvinvointialue määräytyy asuinkunnan mukaan.
Pakko maksaa veroa yhyy.
Totuus on, että monet asuu ja pitää kirjat vanhemmilla, sisaruksilla, kavereilla. Ilman pysyvää osoitetta on jokusen aikaa pulassa. Ensin kaatuu pankki, sen mukana kaikki muu. Terveydenhuolto, puhelinliittym, vakuutukset ym ym. Jos elää erakkona metsässä nobody cares. Yhteiskunta on rakennettu niin.
Ei pidä paikkaansa. Oma pankkini ei ole simäänsä lotkauttanut Poste Restante osoitteelleni, vaikka olen tiskilläkin sitä joskus heille tavannut.
Mä asuin 3 kk taloyhtiön kellarikomerossa 90 luvulla.
Yhden kesän. Tein vielä paljon ylitöitä, rahaa oli syksyllä paljon säästössä
Sinä oletettavasti osaat lakipykälät ulkoa.