Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*TAMMITENAVAT*~* vko 21 to-pe

24.05.2007 |

Uusi pinkka. (Toivottavasti ei vielä ollut uutta..)

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiville onnittelut tuplista!!! Meilläkin on suvussa kaksosia, mutta meille ei siis ole tulossa kuin yksi vauva tällä kertaa... Olisi siinä hiukan sulattelemista jos olisi kaksi vauvaa tulosa. Meillä kun menisi asunto ja auto sitten vaihtoon! Miehen siskolla on kaksoset ja on niissä vaan hommaa-niinhän sitä sanotaa et tuplahommat mutta myös tuplailo!

Mitäs muuta... Aamun_Kuiskauksella vuoto vaan jatkuu. Tosi ikävää, mutta pidetään edelleen peukkuja että vuoto on harmitonta.

Mulla on tässä muutaman päivän ollut aivan järkyttävää närästystä!! Eilen illalla se meni niin pahaksi, että oksensin! Ei ole kiva vaiva se närästys, samoin ummetus on alkanut vaivaamaan... Aah näitä ihania raskausoireita!! :)

G: Piti vielä kysyä liikunnasta. Minkä verran olette liikkuneet nyt raskauden aikana ja mitä olette tehneet? oletteko pystyneet jatkamaan harrastuksia samaan malliin kun ennen raskautta?

Itse käyn juoksemassa pari kertaa viikossa, muuten sitten vaan touhuilen tytön kanssa. Että sellasta.

Mies ja tyttö ovat kaksin uimahallissa, nyt pitää rientää ruoanlaittoon!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

satsumanäiti 7+5

Vierailija
42/49 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi ilmottautuja Tammitenaviin. Plussannu oon kyllä jo viikkoja sitten, mutta pelkäsin ettei kaikki ole kunnossa ajoittaisten kovien vatsa kipujen/vihlontojen takii. Senpä takii kävin eilen yksityisellä ultrasssa ja kaikki näytti olevan kunnossa ja toukan(kuten gyne sitä nimitti) sydämensykekin löytyi ja mittaa oli 8 milliä ;) Neuvolakin on nyt varattuna ja sinne päästään 6.6.

Ensimmäistä täällä siis odotellaan 30v. avopuolison kanssa pirkanmaalla. Oireita noiden vatsajuttujen lisäks on ollu rintojen kipeytyminen ja ympärivuorokautinen ajoittainen tosi paha olo, vaikken oo vielä joutunukaan laatottaan.

Oikein paljon onnea kaikille plussanneille!!!! Ihanaa kun meitä on näin paljon.

Törö ja toukka rv7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivotaan että aamun_kuiskauksen tiputtelu loppuisi pian.

Aika hiljaista näyttää olevan näin viikonloppuna täällä. Noh, ehtiihän sitä höpöttää viikollakin :)

omaa napaa:

Aivan tajuton ällötys kaikkea syötävää kohtaan jatkuu, ja jos vaikka jotain saisinkin alas niin ehkä noin viideskymmenesosan siitä mitä normaalisti. Olin koulutuksessa viikolla jossa oli kaikki ruuat maksettu, oli vähän noloa syödä jokaisesta ruuasta vain murto-osa, kuitenkin hienoissa ravintoloissa käytiin monen ruokalajin aterioilla. Ihmeellistä tässä on myös se, että ei ole yhtään nälkäkään, luulisi näillä ruokamäärillä(eilen 2rkl jugurttia aamulla ja 5 pinaattilettua illalla) olevan nälkäkuoleman partaalla. Kaipa tämä tästä.

Väsymys on myöskin aivan sanoin kuvaamatonta, olen aina nukkunut enintään 5h yöunia, nyt voisin nukkua 24h vuorokaudessa, mieskin alkaa jo huolestua kun en tosiaan tekisi mitään muuta kuin nukkuisi. Ja ruokaa on myös koko ajan tuputtamassa, pitäisi kuulemma syödä. Mutta miten syöt kun kaikki vaan ällöttää?

Iita07 rv 7+2

Vierailija
44/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palelulle ei näy loppua, ja väsymys on tajuton. Onneksi mies on ollut vaihteeksi viikonlopun kotona niin olen saanut nukkua. Selkäsärky on alkanut jo, esikoisen kanssa oli tosi pahat selkäsäryt alussa ja sama toistuu. Täytyy muuttaa taas seisoma- / kävelyryhtiä eri suuntaan.

Ruokahalussa ei ihmeempiä muutoksia. Syön nyt useammin, ettei tulisi huono olo, mutta erityisiä mielihaluja ei ole.

Neuvola on ensi viikolla, olen innoissani ja samalla peloissani. Tieto lisää tuskaa... Yleensä siellä on kuunneltu sydänääniä ja ultrakin on käytössä. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Emme ole kertoneet vielä kenellekään, mutta kesäjuhlien, terassikauden ja mummolan pihan jääkylmästä siideristä kieltäytyminen pitää jotenkin kohta selittää... Isovanhemmille mikään satuilu ei mene läpi, joten kerrottava se kohta on.

Ihana olo kun pienokainen on tulossa...

ipu rv6+1

Vierailija
45/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole netti toiminut niin en ole muutamaan paivaan tannekaan mitaan paassyt kirjoittelemaan, mutta onneksi te olette olleet aktiivisia minunkin puolestani. :) tervetuloa kaikille uusille ja tuplaonnittelut oliiville! ihanaa kun muitakin jo on, jotka on paasseet pikkuisia kurkkimaan. itse tosin kavin alkuraskauden ultrassa epailyttavien ja todella tuskallisten alavatsakipujen takia (kaikki onneksi oli ok). kysymyksiakin oli tullut taas mahdottomasti, joten ekaksi voisikin niihin vastailla..

kaksosuutinen minulle olisi ollut aluksi varmaan aikamoinen jarkytys, etenkin kun kyseessa on ensimmainen raskaus. mutta eikohan kahden hoito menis siina samassa kuin yhdenkin. mutta tiedan kuitenkin jo, etta yksi sielta on vaan tulossa. :)

mulla paleltaa jatkuvasti. oon aina ollut hirvea vilukissa, mutta nyt tarvitsen yolla paivapeiton viela paalle normi peiton lisaksi. ja nama englantilaiset talotkin kun ovat viela niin kylmia. :(

hajut kuvottaa todellakin.. yokkimisreaktioita tulee esim. jaakaapin hajuista (etenkin salami ym. suolainen liha hyihyi). hajuaisti on kylla huomattavasti parantunut ja aina se ei todellakaan ole hyva juttu.

ensi vkon perjantaina olisi sitten ensimmainen neuvola-aika suomessa. harmittaa kun mies ei paase mukaan. mies on ihan innoissaan tulevasta vauvasta. alussa kylla oli ihan sokissa, kun yllatyshan tama meille kummallekin oli.

liikuttua tulee muutenkin niin huonosti ja laiskasti, joten en ole niita tottumuksia pahemmin muutellut. tietenkin parantaa vois tata liikkumista ettei ihan palloksi raskauden aikana sitten paisu. mutta kun olen niin peruslaiska ihminen etta ihan itseakin kiukuttaa..

niin ja uuteen aippapaukkaukseen oon minakin ollut todella ihastunut. todellakin tulee se sitten hommattua.

ja sitten viela omaa masua:

olo on ollut ihan hyva. tuntuu etta raskausoireet olisivat vahentyneet. aamuisin on yokotysoloa mutta se menee ohi kun on saanut jotain syotya (muutaman tunnin pohdiskelun jalkeen etta mitahan sita pystyis syomaan). :D nyt siivoilemaan koko kamppa ja sitten nauttimaan olosta.. huomenna on onneksi vapaapaiva tyon tayteisen vkonlopun jalkeen.

// mutsiko ja pikkuinen rv7+5

Vierailija
46/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on uskottava...kaksi testiä oli kuitenkin pakko tehdä, molemmat näyttivät plussaa.

Kyselen varmaan tosi tyhmiä, mutta kun on ensimmäinen raskaus kyseessä, niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :)

Taidan olla vähän iäkäs ensisynnyttäjäkin, 35v. toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin.

Käyttekö vielä verikokeessa/virtsakokeessa varmistamassa asiaa, vai voiko noihin testeihin luottaa...itsellä kun on vähän huonoja kokemuksia niistä? Ennenkin näyttänyt plussaa, vaikkei raskaudesta ollut tietoakaan.

Ilmeisesti kannattaisi käydä oman mielenrauhan vuoksi yksityisellä ultrassa, monennellako viikolla sinne kehtaa varata ajan? Missä te helsinkiläiset olette käyneet?

Laskurin mukaan olisi 5.viikko lopuillaan, itse kyllä veikkaan vähempää....

Oireita on alkanut olla oikeastaan vasta muutama päivä sitten, outoja mielitekoja ja yökötyksiä. Varsinkin hajut etovat.

Olo on melkoisen hämmentynyt eikä oikein uskalla vielä iloita täysillä.

Vierailija
47/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas raskausoireet ovat jotenkin vähentyneet tänään lukuunottamatta rintojen arkuutta. Vessassa käydessäni huomasin taas verta paperissa. Voi hyvänen aika, että sydän hyppäsi taas kurkkuun ja nyt olen aivan paniikissa! En osaa nyt ollenkaan nauttia tästä ensikon odottamisesta, kun huoli on koko ajan, että alan vuotaa enemmän. Yksin olen vielä tänään kotona, joten ahdistus sen kun vielä lisääntyy, kun ei ole mies rauhoittelemassa.

Rizza ja helmiäinen 4+6

Vierailija
48/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavia nuo vuoto-vaivat joista tuntuu kärsivän yks jos toinenkin... Mullakin oli sitä sekä esikoisen kohdalla ja nyt tämän kakkosenkin kanssa, tosin nyt on tullut vain kerran ja enemmänkin ruskeaa kuin punaista vuotoa. Mun kohdalla vuodot on ollu harmittomia (ainakin toistaiseksi!!), toivottavasti myös teillä muilla.

Mulla paha olo aaltoilee. Oltiin tämä viikonloppu reissussa ja ihmeen hyvin jaksoin ja ruokaakin meni alas, mutta nyt sitten olo on taas ihan kamala. Väsymys kun iskee niin olo huononee heti.

Mietin koko ajan pääni puhki koska uskallan kertoa tästä töissä...Kun uskon että tosi moni epäilee jo... Työnantajalle vois kai kertoa piankin? Ihan siltä varalta että hän olisi varmasti ensimmäinen joka asiasta töissä kuulee. Sen jälkeen vois muidenkin kysyville katseille jo vastata...No katsotaan nyt.

Kaksosraskaudesta: Uutinen tulisi kyllä shokkina mutta luulenpa että alkujärkytyksen jälkeen tulisi riemu ja ilo. Mutta olis se kyllä hurjaa...

Ä-pakkauksesta: Luultavasti otamme sen tälläkin kertaa. Rahana se on kuitenkin aika mitätön summa ja vaatteita ei oo koskaan liikaa.

Meillä mies on silminnähden onnellinen tästä kakkosesta, ekan kohdalla oli lähinnä vaan hämmentynyt. Liikuttavaa kuinka hän ohimennen silittää massuani ja toteaa itselleen että " siellä se on, meidän vavva!" . =)

No mutta nyt hetki koneella töitä ja sit pehkuihin...eiku apua pyykkikoneen tyhjäyskin odottaa...ääh, no pian kuitenkin tutimaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

-miina-liina ja salaisuus 7+6

Vierailija
49/49 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas tänne tullut paljon uusia tammikuun odottajia. Minä olin siellä Rhodoksella viikon perheeni kanssa, enkä ole päässyt aiemmin kirjoittelemaan tänne. Olipa yksi " kohtalotoverikin" ilmaantunut tänne, nimittäin Helmiina81, PAS raskaus minullakin meneillään. Esikoinen sai alkunsa IVF:n tuoresiirrosta.

Pahoinvointini oli aivan kauheaa ennen matkalle lähtöä, ja kun pääsimme Rhodokselle, se hävisi kuin tuhka tuuleen. Matka meni oikein hyvin ja syotyö tuli hyvin. Mutta kun kotiin päästiin, yököttely alkoi saman tien... Näin lääkärini osasi minua vähän jo varoitellakin. Eka neuvola on torstaina 31.5.

Odotan vain 6.6. päivää, jolloin voin lopetella tämän Pas raskauteen kuuluvan hormonitukilääkityksen. Sen tuomat oireet eivät ainakaan yhtään helpota jo tuota pahoinvointia. Lääkkeet saan siis lopettaa rv 10.

Olen ollut palstalta siis viikon poissa, ovatko kaikki siirtymässä MSN-yhteisöön omaan tammikuisten keskustelupalstalle pikku hiljaa vai kirjoitatteko molemmille sivuistoille?

Kerttuli2 rv 8+4