Uimahousuissa uimahallin saunaan...
... kenties suihkuunkin. Muuttuuko hygienia ja heilahtaako perinteet?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ensin käydään suihkussa ja sitten kustaan altaaseen.
Sarjapökälehtijät on samassa kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Näin ulkosuomalaisena(kaan) en ole koskaan ymmärtänyt, miksi vaikkapa minun pitäisi olla alastomana esim.juuri saunassa minulle täysin vieraiden ihmisten seurassa. Uimapukuja on nykyään monenlaisia, niin "kuosiltaan, laadultaan kuin malliltaankin;" on varaa valita.
Kantasuomalaisena olen sitä mieltä että sinä voit pysyä pysyvästi siellä ulkomailla ja levitellä pesemätöntä pershikeä oman maasi altaisiin. Älä tuo sairaita tapojasi Suomeen, kun selkeästi et tänne enää sopeudu.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen saunovilla Rouvilla menee uikkarit äkkiä päälle kun itsensä naiseksi identifioiva TransuAnsu istahtaa karvaperseineen naisten saunan lauteelle.
Et taida tuntea Tampereen rouvien luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs se peseytyminen housut jalassa?
Sepäs juuri. Ainut hyvä puoli siinä peseytymissä uikkarit yllä on housujen huuhdonta.
Miksi ne uima-asut alunperin kiellettiin pesu-ja saunatiloissa? Ja miksi ne nyt on sallittuja?
Eikö sinun elämässäsi mikään ole muuttunut aikaisemmin?
Ei ole muuta pysyvää kuin muutos. Uusia asioita ja ilmiöitä on järkevää ymmärtää ja uutisointia mielenkiintoista seurata.
Keskustele on mielipiteiden esittämistä ja vastaanottamista.
Kiitos kysymästä, elämässäni on muutosta joka päivä.
Ei ole paljon kylpylöissä käyty täällä Suomessakaan, jos uima-asussa saunominen on ihan vierasta ja kerrassaan jörkyttävää. Monessa paikassa on nk. saunamaailma, jossa saunotaan kaikkine sukupuolineen uinnin lomassa. Esim. Flamingossa ollut ihan normi jo vuosikausia.
Taas kerran pöyristyvät ne, jotka eivät uimassa edes käy. Kotisohvalla on vain jostakin syystä se kovin tarve ottaa kantaa.
Sellainen on todella hävytöntä, mennä uima-asussa saunaan saati suihkuun. Ei edes kotona. Ihan järjetöntä. Ainahan me kaikki vauvasta vanhuksiin olemme vuosisatojen ajan käyneet saunassa ja suihkussa (yleiset paikat) täysin alasti. Miksi nyt siis pitäisi laittaa uimapuku päälle niihin ? Nehän ovat kaiken maailman pjaskassa muutenkin. Mä naisena en ikinä sauno uimapuvussa, saati mene suihkuun muuten, kuin pukiessa se päälle ja pois ennen saunaa.
Olen aina pitänyt miesten alastomuusylistystä saunassa homoseksuaalisuutena. Jokaisessa on sitä kuitenkin vähän ja sauna on se "alastomuuden" pyhättö.
Altaassa on myrykyt, jotka pitävät bakteerit kurissa. Eivätkö alastomat sitten pese altaan likoja pois itsestänsä, kun täytyy tällainen numero siitä tehdä? Kovimmat kylpijät ovat sitten kylpylöissäki ensimmäisenä santsaamassa samalle lautaselle ruokaa noutopöydässä, eikä ole pöpöistä pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt miesten alastomuusylistystä saunassa homoseksuaalisuutena. Jokaisessa on sitä kuitenkin vähän ja sauna on se "alastomuuden" pyhättö.
Entäs naisten sauna?
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin, ehkä alan käydä uimahalleissa. En vain halua liikuskella alasti, usein suihkutilasta on matkaa saunaan, olkoon sitten kehohäpeä tai mikä tahansa. En ole koskaan ymmärtänyt sitä hygieniaselitystä, että ihminen muka saunassa puskee likaista hikeä sellaisella paineella uima-asuun, että se ei suihkussa peseydy pois. Ja itsellä ainakin jalkovälin kaikki kohdat on aina puhtaat, en tarvitse sinne mitään painepesuja uimahallissa.
Jos käsityksesi puhtaudesta on se, että saunahiki lähtee vaatteesta pienellä suihkuhuuhtelulla niin voidaam vain arvata mitä kaikkea altaaseen erittyy "puhtaasta" jalkovälistäsi 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin, ehkä alan käydä uimahalleissa. En vain halua liikuskella alasti, usein suihkutilasta on matkaa saunaan, olkoon sitten kehohäpeä tai mikä tahansa. En ole koskaan ymmärtänyt sitä hygieniaselitystä, että ihminen muka saunassa puskee likaista hikeä sellaisella paineella uima-asuun, että se ei suihkussa peseydy pois. Ja itsellä ainakin jalkovälin kaikki kohdat on aina puhtaat, en tarvitse sinne mitään painepesuja uimahallissa.
Hygieniaymmärryksesi on todella vajavaista
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on todella hävytöntä, mennä uima-asussa saunaan saati suihkuun. Ei edes kotona. Ihan järjetöntä. Ainahan me kaikki vauvasta vanhuksiin olemme vuosisatojen ajan käyneet saunassa ja suihkussa (yleiset paikat) täysin alasti. Miksi nyt siis pitäisi laittaa uimapuku päälle niihin ? Nehän ovat kaiken maailman pjaskassa muutenkin. Mä naisena en ikinä sauno uimapuvussa, saati mene suihkuun muuten, kuin pukiessa se päälle ja pois ennen saunaa.
Ai mökilläkin riisut aina uikkarit kun käyt välillä saunassa? Ei ole meidän perheessämme ollut koskaan tapana, kun tuntejakin on mukulana sahattu saunan ja järven väliä. Ei siellä tosin suihkua olekaan, vaan peseytymiseen pitäisi joka välissä sekoittaa oma vesi.
Tarkkana sitten, että tulee sieltä esinahan altakin huuhtastua. Pesutarkastajakurssit heti käyntiin. Saakohan siihen EU tukea?