Uimahousuissa uimahallin saunaan...
... kenties suihkuunkin. Muuttuuko hygienia ja heilahtaako perinteet?
Kommentit (68)
Tämä on taas insinöörien haluihin mukautumista. Lahdessa on kielto että ei saunaan uima-asussa mutta karvakourat viisvälittävät säännöstä.
Japanissa jos joku rikkoisi sääntöjä onsenissa, lentäisi äkkiä pihalle. Suomessa taas ei tehdä mitään vaan hiljaa hyväksytään/muutetaan sääntöjä.
Äänekkäimpiä on ne jotka haluat nähdä muita alasti, sivusyy tuo pöpöjen levittäminen. Nykyään on aineet Keksitty. Miksei yksilökeskeisyys toimisi saunassakin. Hhbä kuitenkin etei liikenteessä ja tarkemmissa paikoissa
Vierailija kirjoitti:
Äänekkäimpiä on ne jotka haluat nähdä muita alasti, sivusyy tuo pöpöjen levittäminen. Nykyään on aineet Keksitty. Miksei yksilökeskeisyys toimisi saunassakin. Hhbä kuitenkin etei liikenteessä ja tarkemmissa paikoissa
Saammehan nyt kirjoituksesi kaksi viime lausetta selkosuomeksi. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Elä valehtele. Sekasaunassa ja maalla kasvaneena ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun alastomuus saunassa.
Voin sanoa että ei siellä saunassa mitään malleja ole vaan tavallisia Suomalaisia.
Saa olla jo aika friikki jos jonkun selluliitit ja läskit saa kiihottumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ulkosuomalaisena(kaan) en ole koskaan ymmärtänyt, miksi vaikkapa minun pitäisi olla alastomana esim.juuri saunassa minulle täysin vieraiden ihmisten seurassa. Uimapukuja on nykyään monenlaisia, niin "kuosiltaan, laadultaan kuin malliltaankin;" on varaa valita.
Saunassa kuuluu olla alasti, jos et halua niin pysy pois saunasta.
Missä se on näin määritelty?
Eiköhän se ole jäänne entisaikojen täisaunoista ja muista leiriolosuhteiden käytännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ulkosuomalaisena(kaan) en ole koskaan ymmärtänyt, miksi vaikkapa minun pitäisi olla alastomana esim.juuri saunassa minulle täysin vieraiden ihmisten seurassa. Uimapukuja on nykyään monenlaisia, niin "kuosiltaan, laadultaan kuin malliltaankin;" on varaa valita.
Okei Karen
Mutta entäs sitten? Tehköön jokainen niinkuin itse haluaa. Minä en jaksa välittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se on näin määritelty?
Eiköhän se ole jäänne entisaikojen täisaunoista ja muista leiriolosuhteiden käytännöistä.
Käytännön juttu. Muinaissaunojat heitti turkikset (jalkineet, takit, pöksyt, kintaat ja karvahattu naulakkoon saunaan astuessa. Olihan se heidän koti jossa synnyttiin ja viimepesu annettiin.
Uimahousuisuus riisuu suomalaista saunan perinnettä. Onhan niitä uima-asua suosivia kylpylöitä jos niikseen tulee. Flamingo es. Vantaalla. Ja kuten keskustelussa laajemmin matkustaneet kylpyveikot - ja siskot tässä todenneet, ulkomailla. Puolesta ja vastaan uimahallin saunonnan alastomuutta ei kuitenkaan ykkössyytä löydy. Kulttuurimme kansainvälistyy ja hämärtyy. Kehityksen nimeen poistetaan esteet puhtaimmasta päästä.
Ei ihme tässä liito-oravatolppamaassa. Maassa, jossa julkinen uimalaituri maksaa maltaita ja eduskunta rähisee keskenään, ratkaisujen hakemisen sijaan.