Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin hyvässä työpaikassa, mutta jo alkaa tuntua että en jaksa työkavereita

Vierailija
28.03.2023 |

Aina sama juttu. Aloitan uudessa työpaikassa, joka on sisällöltään ihan ok, mutta sitten alan vähitellen muuttua levottomaksi ja työkaverit alkaa väsyttää ja käydä jotenkin hermoille. Vika on siis minussa. Ei heissä ole mitään huonoa tai esim työilmapiirissä ei ole mitään huonoa. Mutta en tiedä.. jotenkin muutun itse levottomaksi, samat rutiinit ja samat jutut päivästä toiseen alkaa ahdistaa. Ja kun alkaa ahdistaa, alkaa tehdä mieli päästä pois.. sen viidennenkymmenennen kerran.

Tiedän että vika on minussa ja näin ei voi jatkua. Olen jo lähes 40-vuotias. Mutta kun en voi itselleni mitään. Levottomuus kalvaa sisällä, enkä jaksa olla innostunut yhdestä asiasta kovin pitkään. Siksi myös uuvun työkavereihin ja omaan toimenkuvaani. Muilla samaa?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siitä, että kaipaisit syvällisempiä keskusteluja pintahöpötysten sijaan?

Vierailija
2/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty pitkäkestoisiin rutiineihin, en ole pystynyt ikinä. Koulutkin on aina olleet jotenkin vaikeita. Ei siksi, ettenkö oppisi: opin todella nopeasti jos haluan. Mutta aina en halua. Ja siksi oli paljon poissaoloja ja tentin aina viime tingassa irvistellen. Sainhan minä ne paperit, mutta mitä se auttoi kun sama jatkui työelämässä. Koko ajan levoton olo.. hyvin levoton. Aluksi positiivinen fiilis ja tunne, että olisiko tämä nyt viimein se.. mutta sitten menee neljä kuukautta ja alan väsähtää. Sama rutiini pyörii ja pyörii ja minä alan tuntea ahdistusta ja kohta en jaksa muuta ajatellakaan, kuin siirtymistä eteenpäin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse siitä, että kaipaisit syvällisempiä keskusteluja pintahöpötysten sijaan?

En usko, ehkä jopa päinvastoin. Haluaisin vaan olla liikkeessä, en sitoutua, en jäädä paikallinen. Taidan olla vaan jonkun sortin typerys, enkä mitään muuta.

ap

Vierailija
4/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan pysty pitkäkestoisiin rutiineihin, en ole pystynyt ikinä. Koulutkin on aina olleet jotenkin vaikeita. Ei siksi, ettenkö oppisi: opin todella nopeasti jos haluan. Mutta aina en halua. Ja siksi oli paljon poissaoloja ja tentin aina viime tingassa irvistellen. Sainhan minä ne paperit, mutta mitä se auttoi kun sama jatkui työelämässä. Koko ajan levoton olo.. hyvin levoton. Aluksi positiivinen fiilis ja tunne, että olisiko tämä nyt viimein se.. mutta sitten menee neljä kuukautta ja alan väsähtää. Sama rutiini pyörii ja pyörii ja minä alan tuntea ahdistusta ja kohta en jaksa muuta ajatellakaan, kuin siirtymistä eteenpäin..

ap

Vierailija
5/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD

Vierailija
6/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan minulta. Adhd. Liikkuva työ, tulisin hulluksi muuten.

Vierailija
7/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vain väärässä työssä.

Sopiiko paremmin joku itsenäinen työ jossa paljon vaihtelua?

Vierailija
8/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta ja epäilen että itselläni adhd. Lapsi jo adhd tutkimuksissa.

Vierailija
9/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd?

Sivusta kommentoin, ihmiset ovat erilaisia rutiinin siedossa. Tunnen yhden, joka halusi vaihtaa tehtäviä noin kahden vuoden välein, koska kyllästyi ja koki oppineensa tarpeeksi.

Jotkut taas tuntevat, etteivät opi sitä yhtäkään työtä tarpeeksi hyvin koskaan ja voisivat pysyä siksi siinä maailman tappiin.

Ihmisjuttu on myös oma lukunsa.

Vierailija
10/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD

Tätä olen miettinyt. Ehkä se on sitten se. Toisaalta sitten omissa oloissani pystyn äärimmäisen kärsivälliseen ja rauhalliseen toimintaan, jos vaan haluan. Siis esim jos luen hyvää kirjaa, luen sen kerralla ja ulkomaailma sulkeutuu ulos. Sama jos on jotakin mielekästä tekemistä. Ei sillä tavalla ole keskittymisessä vaikeuksia. Mutta sitten jos ei kiinnosta, niin en pysty keskittymään paitsi äärimmäisellä itsekurilla ja senkin jälkeen unohdan heti mitä juuri pakolla luin/opettelin. Kaipa se sopii tuohon.

Ääh.. olihan tämä vähän typerä avaus. Nyt on pakko mennä sinne töihin. Ehkä palaan illalla.

Mukavaa päivää kaikille!

ap

Vierailija
11/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma yritys, voit tehdä jokaisesta päivästä erilaisen.

Vierailija
12/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisiko sulla mahdollista tehdä töitä varahenkilöstössä tms missä olisi paljon vaihtelua?

Sopisi ehkä paremmin persoonallesi.

Vierailija
13/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin ehdottamaan keikkatyötä tai aina vain määräaikaisuuksia. Itsekin kyllästyn nopeasti jo pelkästään samaan työmatkaan saatikka työkavereihin tai työtehtäviin. Onneksi työssä tulee harva se vuosi uusia ohjelmia sun muita ja saan vähän uutta aktiviteettiä aivoilleni.

En kuitenkaan ole sellainen, joka viihtyy samassa tehtävässä muutamaa vuotta kauempaa. Hyi kamala mikä ajatuskin :)

Vierailija
14/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ADHD

Tätä olen miettinyt. Ehkä se on sitten se. Toisaalta sitten omissa oloissani pystyn äärimmäisen kärsivälliseen ja rauhalliseen toimintaan, jos vaan haluan. Siis esim jos luen hyvää kirjaa, luen sen kerralla ja ulkomaailma sulkeutuu ulos. Sama jos on jotakin mielekästä tekemistä. Ei sillä tavalla ole keskittymisessä vaikeuksia. Mutta sitten jos ei kiinnosta, niin en pysty keskittymään paitsi äärimmäisellä itsekurilla ja senkin jälkeen unohdan heti mitä juuri pakolla luin/opettelin. Kaipa se sopii tuohon.

Ääh.. olihan tämä vähän typerä avaus. Nyt on pakko mennä sinne töihin. Ehkä palaan illalla.

Mukavaa päivää kaikille!

ap

Kuulosta adhd:lta. Pojallani adhd mutta ei ylivilkkautta, eli vanha diagnoosi add. Pystyy keskittymään täysillä asiaan joka kiinnostaa ja on mielekäs. Tuolloin ei kuule eikä näe muuta, on sulkeutunut täysin siihen asiaan. Asia joka ei niinkään kiinnosta, niin lykkää sen tekoa. Tuolloin kiinnostaa kaikki muu kuin juuri se asia jonka pitäisi tehdä. Kun hän oli pieni, niin sanoin aina että vaikka jänet laittaisi täysin tyhjään huoneeseen tekemään esim. matikan läksyt, niin häntä kiinnostaisi enemmän se lattialle jäänyt pienen pieni kivi kuin matikan läksyt. Poikani siis ei tykännyt matikasta yhtään.

Koita ap päästä tutkimuksiin. Ei se ota jos ei annakaan.

Vierailija
15/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tiuskit siellä työkavereille tylsistymistä ja purat sen heihin, kun ei ole enää 'kivaa'. Mä tiedän sun laisen ihmistyypin. Osaa olla rasittava työyhteisössä. Sen muut kyllä huomaa jos yks ei viihdy. Tylsistynyt työntekijä on huonolla tuulella, tiuskii, vit.tuilee, valittaa kokoajan, nakittaa hommia muille, puhuu selän takana. Kakki varmaan jo haluaa, että ymmärtäisit lähteä

Vierailija
16/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tiuskit siellä työkavereille tylsistymistä ja purat sen heihin, kun ei ole enää 'kivaa'. Mä tiedän sun laisen ihmistyypin. Osaa olla rasittava työyhteisössä. Sen muut kyllä huomaa jos yks ei viihdy. Tylsistynyt työntekijä on huonolla tuulella, tiuskii, vit.tuilee, valittaa kokoajan, nakittaa hommia muille, puhuu selän takana. Kakki varmaan jo haluaa, että ymmärtäisit lähteä

En tiuski työkavereilleni, vaan muutun hiljaiseksi ja yritän tehdä työni. Yleensä porukka on vilpittömästi ihmeissään kun kuulevat että lähden pois ja minun pitää keksiä tekosyitä. Osa työkavereista on jopa suuttunut näissä tilanteissa.

Näin se menee. Tänään oli ihan hyvä päivä kaikesta huolimatta, mutta vuoden työsopimus tähän paikkaan taitaa olla riittävä. Seuraavaksi pitää kokeilla osa-aikaista työtä.

ap

Vierailija
17/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina sama juttu, niin löytyy yksi yhteinen tekijä.

Vierailija
18/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teet tasollesi liian helppoa työtä, siksi kyllästyttää. Entä uuden ammatin opiskelu (työn ohessa)? Ei kannata tuhlata aivojansa tylsään vuositolkulla palkan vuoksi, niin kyllä moni tekee.

Vierailija
19/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu. Aina kahden vuoden jälkeen iskee tarve vaihtaa työpaikkaa. Nyt olen sinnitellyt 3 vuotta samassa hommassa ja kokoajan katselen uusia duuneja. Minua motivoi uuden oppiminen. Kun en enää opi, kyllästyn ja haluan vaihtaa maisemaa.

Vierailija
20/58 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko adhd ja add tutkittu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi