Uimahousuissa uimahallin saunaan...
... kenties suihkuunkin. Muuttuuko hygienia ja heilahtaako perinteet?
Kommentit (45)
Onhan se naisten uima-asu olemassa. Naiset tuskin temuspeedoissa altaalla kauhoo ja pesutiloissa saunoo.
Mitä vtun väliä sillä on onko housut tai ei? Turhaa hysterisointia koko kohkaus.
Vierailija kirjoitti:
En mene saunaan uimahousut jalassa.
Ei kai kukaan pakota. Älä sinäkään pakota muita riisumaan.
Kätevää, voi pukea uimapuvun päällä jo kotona.
Tai riukuvarsi lapikkaat jalassa kirkkoon, onko väliä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vtun väliä sillä on onko housut tai ei? Turhaa hysterisointia koko kohkaus.
Juurisyy, itseinho, eli itsetunto ongelmat. Tämä on ongelmien lakaisemista maton alle, ei sinne loputtomasti tavaraa mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Tee kuule niin, jos se tekee sut onnelliseksi. En kyllä ole kuullut mistään, että se tähän mennessäkään olisi ollut kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Tai riukuvarsi lapikkaat jalassa kirkkoon, onko väliä?
Onko se ollut kiellettyäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kuule niin, jos se tekee sut onnelliseksi. En kyllä ole kuullut mistään, että se tähän mennessäkään olisi ollut kiellettyä.
En ole käynyt uimahallissa sitten ala-asteen 80-luvulla.
Entäs se peseytyminen housut jalassa?
Vierailija kirjoitti:
Pese oma takamus ja anna toisten pestä omansa. Tietysti halleja voisi modernisoida intimiteettiä lisäävillä väliseinillä, että kaikilla olisi mukavaa. Jos joku haluaa ilkosillaan keskipisteenä olla, niin järjestyyhän sekin. Hallien käyttöastetta pitäsi saada ylöspäin, että niitä ylipäätään on mahdollista ylläpitää. Eivät ne mitään ihmisoikeuksia ole, vaan miljoonien kulueriä kunnille.
Näin ulkosuomalaisena(kaan) en ole koskaan ymmärtänyt, miksi vaikkapa minun pitäisi olla alastomana esim.juuri saunassa minulle täysin vieraiden ihmisten seurassa. Uimapukuja on nykyään monenlaisia, niin "kuosiltaan, laadultaan kuin malliltaankin;" on varaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Sepäs juuri. Ainut hyvä puoli siinä peseytymissä uikkarit yllä on housujen huuhdonta.
Miksi ne uima-asut alunperin kiellettiin pesu-ja saunatiloissa? Ja miksi ne nyt on sallittuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepäs juuri. Ainut hyvä puoli siinä peseytymissä uikkarit yllä on housujen huuhdonta.
Miksi ne uima-asut alunperin kiellettiin pesu-ja saunatiloissa? Ja miksi ne nyt on sallittuja?
Uimahallit ovat aina olleet s-vähemmistöjen tirkistelypaikkoja. Lasten tirkistelijöiden paratiiseja.
Vierailija kirjoitti:
Näin ulkosuomalaisena(kaan) en ole koskaan ymmärtänyt, miksi vaikkapa minun pitäisi olla alastomana esim.juuri saunassa minulle täysin vieraiden ihmisten seurassa. Uimapukuja on nykyään monenlaisia, niin "kuosiltaan, laadultaan kuin malliltaankin;" on varaa valita.
Saunassa kuuluu olla alasti, jos et halua niin pysy pois saunasta.
Olisi hyvä varmuudeksi määrätä, että uimahallin suihkussa saa laulaa vain aataminasussa/ ja Eevankin. Siinä Luojan luomassa paratiisiasussa ainoastaan ja ehdottomasti Suvivirttä.
Suomalaiselle alasti oleminen suihkussa ja saunassa ei ole koskaan mikään ongelma.
Hyvä homma, nyt voi käyttää myös burkinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunassa kuuluu olla alasti, jos et halua niin pysy pois saunasta.
Ainoastaan Venäjällä ja Suomessa alastomuus kuuluu saunaan. No ehkä muissakin maissa, joissa on venäläisperäinen saunakulttuuri. Kompromissi on ihan hyvä. Ne ovat alasti ketkä tuntevat sen hyväksi ja ne vaatteissa, joille se on luonnollisempaa.
En mene saunaan uimahousut jalassa.