Lounasravintoloiden hinnat...huh...kuka syö?
Itse en ole vuosiin syönyt työpaikka-/lounasravintoloissa ja viimeksi kun olen ollut sairaalan työpaikkaruokalassa niin muistaakseni lounaan hinta oli n. 6 e. Keitto/ salaattilounas oli halvempi.
Nyt näyttää keittolounas pyörivän siinä kympin tienoilla ja raskaampi vaihtoehto jopa 14 e.
Kiva nousu hinnoissa.
Kommentit (221)
Lounasravintolat on hyviä paikkoja. Ravintolaruoka on usein aika laadutonta. Ja kahvi on kus***vettä. Hyvää saa huoltiksella.
Vierailija kirjoitti:
Kerran pari kk tulee käytyä. Muuten menen eväillä
Ihan sama mitä maksaa niin todellakin syön ravintolassa lounasta. Suomalaiset säästää. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
En pidä kalliina. Saa syödä vihanneksia, kanaa, kalas, lihaa, leipää ja tämän lisäksi on useissa paikoissa jälkiruokaa. Syön usein lounas ravintoloissa. Jos ostaisin kaupasta salaattiainekset ja muun ruoan niin rahaa menisi paljon enemmän. Ihmiset on pihiä, en keksi muuta selitystä. Toki saa jonkun ravintoarvoltaan nolla knorrin nuudelipaketin eurolla jos haluaa nuukailla ja syödä epäterveellisesti!
Tämä. Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Suomalaiset syövät luokattoman huonosti.
Meillä lounas maksaa lounasedun jälkeen 10,40€. Syön lounaan ehkä 3-4krt kuukaudessa, kun käyn toimistolla.
Fakta on se että kotona tehtynä hinnaksi tulee 3-5 e vs. vastaava annos kuppilassa 14.
Jokainen päättää itse.
Lisäksi kotona tehtynä tiedät mitä syöt.
Riippuu täysin laadusta. Hyvässä ravintolassa tuo on jopa edullinen, mutta aika useinhan nuo ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko vain jatkat olkiukkojesi rakentelua edelleen? Tuo on kyllä aika säälittävää touhua.
Minäkö? Odotan yhä, että kerrot miten sinun mielestäsi joku eineskiusaus appelsiinin kanssa on yhtä hyvä ateria kuin laadukas, tuoreista raaka-aineksista valmistettu lounas salaattipöytineen.
Vierailija kirjoitti:
Lounasravintolat on hyviä paikkoja. Ravintolaruoka on usein aika laadutonta. Ja kahvi on kus***vettä. Hyvää saa huoltiksella.
🤮
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se että kotona tehtynä hinnaksi tulee 3-5 e vs. vastaava annos kuppilassa 14.
Jokainen päättää itse.
Jos saman tasoista tekee kuin hyvässä lounaspaikassa niin saman hintaiseksi tulee kotona tehdä, saattaa jopa tulla kalliimmaksi. Ja vie aikaa tuhottomasti, ajallakin on arvonsa.
Enkä nyt puhu mistään ruokaloista vaan oikeista ravintoloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättää itse.
Jos saman tasoista tekee kuin hyvässä lounaspaikassa niin saman hintaiseksi tulee kotona tehdä, saattaa jopa tulla kalliimmaksi. Ja vie aikaa tuhottomasti, ajallakin on arvonsa.
Haha...kokkina tiedän että saan murto-osahinnalla kotona saman tasoista ja parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättää itse.
Tääs ketjussa puhutaan työpaikkaruokapaikoista eikä mistään ravintoloista.
Lohifile 150 g =4 e
Perunamuusi= 30 c
Salaatti= 1 e
Kotona tehtynä 5 e juomineen
Kuppilassa 14 e.
Aika monta vuosikymmentä on siitä kun lounas on ollut 6e.
Lasagne (monen herkku) kotona tehtynä (teen usein)
iso lautasellinen n. 2 e/ annos
Kuppilassa ainakin 12 e.
Vierailija kirjoitti:
2011 oli ainakin tuon verran.
Se nyt vain on fakta että 3-kertaisen hinnan maksat ruokalassa vs. kotona tehty.
Jos ei ole idiootti tekee kotona saman tasoista.
Tai parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän on mahtanut olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän on mahtanut olla?
Sairaalan työpaikkaruokalassa.
Menkääpä katsomaan näihin keittiöihin niin näette että salaatit tulee muovipusseissa valmiina, perunat vakuumissa kuorittuna, kaikki mahdollinen on puolivalmista ja miettikää sitten kuinka hienoa on kotona tehdä alusta asti kunnon raaka-aineista.
Sitäpaitsi saat enemmän makua kunnon yrteillä.
Äitishän sun ruuat tekee. Ja kantaa tavraa kaupasta päivät pitkä vanha sairas ihminen. Sinä et ole poistunut asunnosta moneen vuoteen.