Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku naapuri teki lasun "yksin ulkoilevasta" 5vuotiaasta. Eli leikki rivarin sisäpihalla jonne näin koko ajan ikkunasta

Vierailija
03.08.2026 |

Sosiaalitoimi tulee nyt käymään  torstaina ja jutellaan. Aion jutellakin! Tyttö täyttää lokakuussa kuusi vuotta ja kohta hänellä alkaa eskari,naurettavaa ettei tuon ikäinen saisi olla yksin turvallisella kotipihalla! 

Varmaan sama naapuri tekee lasun sitten kun tyttö alkaa kulkea yksin kouluun..

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsesta (2v) naapuri teki vastaavan ilmoituksen eli lapsi olman vanhempia yksin taloyhtiön leikkipaikalla. Naapuri ei hoksannut, että siinä vieressä penkillä istui lapsen isoäiti, joka vahti haukkana, mitä on meneillään, mutta ei puuttunut leikkeihin, koska ne sujuivat ilman apuakin (muutaman kriittisen minuutin, jolloin naapuri käveli ohi).

Ihan asiallinen keskustelu sossun kanssa, ei siinä mitään. Mummolla puhelimessa 3 minuuttia aikaisemmin otettu yhteisselfien taaperon kanssa, mikä ei tietenkään takaa, että hän varmasti oli siinä penkillä naapurin huolestuessa....

Ainakin naapuruussuhteet meni poikki. Ja hyvä niin, osaat varoa jatkossa tuollaista mulkeroa.

Tämä mies tuli minulle erikseen kertomaan, että hän on tehnyt huoli-ilmoituksen asiasta ja kauhisteli, miksi olen jättänyt lapsen yksin kotiin käydessäni kaupassa (kaksi kassillista ruokaa osoitti, että poissa on oltu). Naapuri oli puhelin kädessä valmiina soittamaan häkeen, koska hänen mielestään nyt ilmeni, että olen todella vastuuton, en pelkästään jätä lasta pihalle vaan heitteille ja poistun pihapiiristä.

Voi apua. Mä olisin varoittanut, että seuraavan kerran saat keskustella asianajajani kanssa ja maksella kunnianloukkauksistasi.

Itse olisin myös vaatinut, että tämä ilmoittaja soittaa vanhemman kuullen sossuun ja peruu tekemänsä ilmoituksen.

Mutta välit ehdottomasti poikki tuollaisen kanssa.

Vierailija
102/122 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsesta (2v) naapuri teki vastaavan ilmoituksen eli lapsi olman vanhempia yksin taloyhtiön leikkipaikalla. Naapuri ei hoksannut, että siinä vieressä penkillä istui lapsen isoäiti, joka vahti haukkana, mitä on meneillään, mutta ei puuttunut leikkeihin, koska ne sujuivat ilman apuakin (muutaman kriittisen minuutin, jolloin naapuri käveli ohi).

Ihan asiallinen keskustelu sossun kanssa, ei siinä mitään. Mummolla puhelimessa 3 minuuttia aikaisemmin otettu yhteisselfien taaperon kanssa, mikä ei tietenkään takaa, että hän varmasti oli siinä penkillä naapurin huolestuessa....

Ainakin naapuruussuhteet meni poikki. Ja hyvä niin, osaat varoa jatkossa tuollaista mulkeroa.

Tämä mies tuli minulle erikseen kertomaan, että hän on tehnyt huoli-ilmoituksen asiasta ja kauhisteli, miksi olen jättänyt lapsen yksin kotiin käydessäni kaupassa (kaksi kassillista ruokaa osoitti, että poissa on oltu). Naapuri oli puhelin kädessä valmiina soittamaan häkeen, koska hänen mielestään nyt ilmeni, että olen todella vastuuton, en pelkästään jätä lasta pihalle vaan heitteille ja poistun pihapiiristä.

Voi apua. Mä olisin varoittanut, että seuraavan kerran saat keskustella asianajajani kanssa ja maksella kunnianloukkauksistasi.

Olen kohta eläkkeellä. Olen saanut niin tarpeekseni kyylämuttereista ja muista asioihinpuuttujista (ette uskois jos keroisin puoletkaan) etten edes murahda jos joku tulee iholle. menen mielelläni käräjille ottamaan vastaan tuomion pahoinpitelystä. hyvä vaan paikkakunnan jonnejengiläiset pelkää. saa lastenlapsetkin olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsesta tehtiin myös kun oli postimerkin kokoisella 2m aidalla aidatulla pihalla valvonnassa niin että koko pihan leveydeltä on ikkunaa joten sisältä näkee kyllä ihan koko ajan.

Naapuri oli tollo.

Mies teki hänestä tutkintapyynnön poliisille perättömästä ilmiannosta ja saatiin tietää valittaneen nimi. Sossut ei sitä siis suostuneet kertomaan.

Vierailija
104/122 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsesta tehtiin myös kun oli postimerkin kokoisella 2m aidalla aidatulla pihalla valvonnassa niin että koko pihan leveydeltä on ikkunaa joten sisältä näkee kyllä ihan koko ajan.

Naapuri oli tollo.

Mies teki hänestä tutkintapyynnön poliisille perättömästä ilmiannosta ja saatiin tietää valittaneen nimi. Sossut ei sitä siis suostuneet kertomaan.

Sen lisäksi että koko sossulaitos on lainsäädäntöä ja säännöksiä myöten täysin läpimätä, toiminnasta tulee säännöllisesti huomautuksia eu-tasolta ja suomenkin oikeusoppineet paheksuvat näiden "virkamiesten" toimintaa. 

Noh eipä kukaan tervepäinen hakeudu kaappailemaan toisten lapsia. Normaali ihminen hakeutuu äidiksi kun hoivavaisto alkaa jyllätä. Sairas alkaa lapsenryöstäjäksi.

Vierailija
105/122 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tää on totta niin kyllä on maailma mennyt ihmeelliseksi. Itse leikin tuon ikäisenä yksin monta tuntia. Järveen varoitettiin menemästä yksin uimaan/leikkimään ja sen ymmärsin.

Ei lasta voi kasvattaa pumpulissa. Aikuisena tulee sitten ongelmia.

Niin ei varmaan ihme, että lapset ja lapsiperheet ovat nykyään ahdisteneita ja rasittuneita, maailman mittakaavassa rasittuneimpia. Ja lapsia syntyy vähiten Euroopassa.

Silti joku vielä äänestää SDP:tä.

Vierailija
106/122 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista.

Vierailija
107/122 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää on totta niin kyllä on maailma mennyt ihmeelliseksi. Itse leikin tuon ikäisenä yksin monta tuntia. Järveen varoitettiin menemästä yksin uimaan/leikkimään ja sen ymmärsin.

Niin ei varmaan ihme, että lapset ja lapsiperheet ovat nykyään ahdisteneita ja rasittuneita, maailman mittakaavassa rasittuneimpia. Ja lapsia syntyy vähiten Euroopassa.

Boomerit äänestävät niitä hautaansa saakka.

Vierailija
108/122 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit äänestävät niitä hautaansa saakka.

Kyllä Sannuli piti huolen siitä, että me emme sossuja enää äänestä. T. Boomeri

Vierailija
109/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasujärjestelmä on SDP Tuula Haataisen tekele Vanhasen I hallituksesta. Se hyväksyttiin 2007.

Kiittäkäämme demareita tästäkin kommareiden ilmiantojärjestelmästä. Ja näitä tulee demareilta koko ajan lisää.

Mikäs hullu se tämä Haatainen on? Hän on pilannut monen lapsiperheen elämän, ja vienyt kokonaan ilon lapsista. Tilalla on muiden pahantahtoinen kyttääminen ja jatkuva kalvava pelko.

Vierailija
110/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsi ihan nauru. Meillä päin asuu valtavasti lestadiolaisia, ja täällä se 5-vuotias vahtisi ainakin kolmea pienempää. Ihan katulapsia ovat, harhailevat tiellä ja putkahtelevat pensasaidan läpi. Ihme että ovat elossa ylipäänsä. Ehkä pitäisikin tehdä lastensuojeluilmoituksia. 

Vierailija
111/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän.  pihassa on paljon lapsia isommat vahtivat jopa kolme vuotiaasta. Vanhemmat aina välillä huutelee oletko vielä tallella. Jotkut ovat iltamyöhään pihalla kaikilla ei ole edes ruoka-aikaa. Sitten on niitä perheitä joissa toinen tai molemmat vanhemmat juo. On niissä lasit käyneet osaavat hyvin puunata kodin ja hakea ruokaa. Lapset ei uskalla sanoa mitään.  Jotkut muuttivat kauemmas asumaan. 

Vierailija
112/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa kun kaikkea uskotaan ja aivan turhasta asiasta  tuollainen käynti tehdään.  Voi aivan hyvin tehdä.torstain jälkeen tuosta rikosilmoituksen. Aika sekainen täytyy valittajan olla. Tai väärällä lailla lapsista kiinnostunut.

Vierailija
113/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on turhista valitetaan ja kulutetaan lasujen työaikaa.  Sitten on perheitä joista tehdään montakin ilmoitusta eikä mitään tapahdu.  Lapset saa jäädä kärsimään huonoista oloista. Tapahtunut sitten noita hirmutekojakin.  Missä on nykymaailman ihan normaali järjen käyttö  518

Vierailija
114/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 3,5v juoksivat yksin rivitalon pihassa. Mikäli ei ollut suuri riski kääntyvällä autolle.

Vierailija
115/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin sossut ehtii noin nopeasti paikalle, jos ylipäänsä edes tulee, jos lapsi leikkii yksityispihalla itsekseen. Trolli-Porvoossa?

Vierailija
116/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna tehdä lasuja. Jos aitoa huolta ei ole, ei siitä mitään teille seuraa.

Ei hän hermostuisi jos ei olisi jotain huolta.

Jos lääkäri sanoisi: "Teillä on syöpä", niin kyllä ihminen tuppaa hermostumaan, vaikka kuukauden kuluttua lisätutkimuksien valossa diagnoosi osoittautuisi vääräksi.

Minulla oli mennä järki, kun soittivat mammografian tuloksista että pitää mennä antamaan neulanäyte. Ainoa mikä siinä ahdisti, että jos on syöpä niin miten jaksan jossain poliklinikalla juosta ja istua sairaalan käytävillä odottamassa omaa vuoroa ja mistä siellä autopaikan löytää jne. Joo joku toinen olisi voinut ajatella vähän muutakin kuin minä. 

Vierailija
117/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pihassa on ollut aika monta lestadiolaisten perhettä. Tytöt joutuu vahtimaan pienempi, jopa just  kävelemään oppinutta. Eikä ne huolehtia tytöt ole isoja itsekkään. Heillä pitäisi, myös olla joku vahtimassa Vanhemmat luottaa täysin lapsiinsa. Ja kyllä nuo lapset vastuunsa kantavatkin   Surullista lasten elämä  kun on koko ajan kannettava äidille kuuluvat tehtävät sisälläkin jatkuu sama homma.. Sitten vielä pojat ovat usein villejä niitäkin saavat komentaa. Jotkut pojat vielä  varsinkin tyttöjä.kiusaavat. Pojilta hyväksytään huono käytös tai sitten heillä ei saa kuria. Hyvin harvoin tytöt saivat itse leikkiä. Meillä ollut joskus  saman ikäisiä lapsia. eli katsoin siinä ohessa heitäkin. Meillekin saivat joskus tulla leikkimään. 

Vierailija
118/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauheaa kun kaikkea uskotaan ja aivan turhasta asiasta  tuollainen käynti tehdään.  Voi aivan hyvin tehdä.torstain jälkeen tuosta rikosilmoituksen. Aika sekainen täytyy valittajan olla. Tai väärällä lailla lapsista kiinnostunut.

Nämä virheelliset ilmoitukset vain kuormittavat sosiaalityöntekijöitä ennestään. Todella inhaa. Voi jäädä sitten käymättä siellä huumakämpässä, jossa päihtyneiden aikuisten seassa makaa likaisella lattialla pieni vauva märissään ja nälissään, ja parivuotias harhaillut naapuriin kerjäämään ruokaa, siis oikeasti avun tarpeessa. (Tosiesimerkki ajalta jolloin olin töissä sosiaalitoimistossa, ja nämä lapset saivat apua, koska naapurintäti teki ilmoituksen aiheesta.)

Vierailija
119/122 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna tehdä lasuja. Jos aitoa huolta ei ole, ei siitä mitään teille seuraa.

Ei hän hermostuisi jos ei olisi jotain huolta.

Jos lääkäri sanoisi: "Teillä on syöpä", niin kyllä ihminen tuppaa hermostumaan, vaikka kuukauden kuluttua lisätutkimuksien valossa diagnoosi osoittautuisi vääräksi.

Minulla oli mennä järki, kun soittivat mammografian tuloksista että pitää mennä antamaan neulanäyte. Ainoa mikä siinä ahdisti, että jos on syöpä niin miten jaksan jossain poliklinikalla juosta ja istua sairaalan käytävillä odottamassa omaa vuoroa ja mistä siellä autopaikan löytää jne. Joo joku toinen olisi voinut ajatella vähän muutakin kuin minä. 

Monilla on tunnesäätelyn ja impulssikontrollin puutetta nykyään.

Vierailija
120/122 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö ladun käynti hyvin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi