En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat vain makoilla ulkomaanlomalla
Eikä esim käydä katsomassa nähtävyyksiä, paikallista elämää, käydä retkillä ja muuta aktiviteettiä, vaan makoilla jossain hotellin uima-altaalla koko loma. Matkustakoon kukin tyylillään, mutta eikö tuossa mene koko kallis loma hukkaan?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin kohteisiin mennä kulttuurin vuoksi, ja noille retkille osallistutaan vain siksi, koska siellä on muuten liian tylsää.
Miksi sitten sinne pitää matkustaa jos on tylsää?
Miten on noin vaikea ymmärtää, että jotkut haluaa vain lepäämään? Hyvätasoinen hotelli, palvelut pelaa ja on uima-allas. Siinä on hyvät puitteet rentoutumiselle. Ne aktiivilomat ja kulttuurijutut on sitten erikseen, kun on taas levännyt ja jaksaa nauttia sellaisista.
Nimenomaan. Useimmiten meidän reissut on olleet johonkin, missä on takuuvarma lämpö, aurinko, hyvä ruoka ja uimavesi vähintään 25 astetta.
Kun on paahtanut töissä talvea läpi rännässä ja kylmässä aamupimeästä iltapimeään, niin rentoutuminen ja lataaminen on se pääasia. Kyllä siitä on valmis myös maksamaan.
Jos vaikka yrittäjänä ei ole muuta mahdollisuutta irtautua työstä kuin häipyä ulkomaille, ja haluaa levätä ja rentoutua, niin ihan hyvin voi tehdä sen siellä hotelin uima-altaalla
Minulla on toisinaan tuollaisia lomia, mitä ap kuvaa. Harvakseltaan, mutta tiedän mistä puhutaan. Syyt ovat kaikki seuraavat:
B) hotelli on upea viiden tähden hotelli, jossa on kaikki juuri niin hyvin kuin voi olla
C) uima-allas on iso ja lämmitetty. Tykkään nimittäin uida matkaa joka päivä
D) tiedän, millaista paikallinen elämä on. Olen käynyt 60+ maassa. Hyvin harvoin minua mikään hetkauttaa, vaan tulee olo, että tämäkin on jo nähty.
E) koko loman motiivi on lämpö, rentoutuminen, uiminen ja luksus.
Kuuleppa, älä vaivaa pientä päätäsi sillä miten muut haluavat lomansa viettää. Anna jokaisen tehdä juuri sitä mitä hän haluaa, se ei ole sinulta pois! Mitä sinä sillä tiedolla teet mitä muut lomillaan tekevät???
Jokaisella on oma tapansa rentoutua lomalla. Jos pelkkä makoilu alkaa tuntua tylsältä, hauskat selainpelit sivustolla https://zoggo.io ovat loistava tapa tappaa aikaa aurinkotuolissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin kohteisiin mennä kulttuurin vuoksi, ja noille retkille osallistutaan vain siksi, koska siellä on muuten liian tylsää.
Miten on noin vaikea ymmärtää, että jotkut haluaa vain lepäämään? Hyvätasoinen hotelli, palvelut pelaa ja on uima-allas. Siinä on hyvät puitteet rentoutumiselle. Ne aktiivilomat ja kulttuurijutut on sitten erikseen, kun on taas levännyt ja jaksaa nauttia sellaisista.
Jos haluaa vain hotelliin rentoutumaan niin eikö sen voisi tehdä Suomessakin, eikä maksaa kalliita lentolippuja ulkomaille? :D
Suomessa on niin kallista, että niin järjetöntä kuin se onkin, samalla hinnalla tai halvemmalla voi päästä Etelä-Eurooppaan. Ja bonuksena hyvä sää. Juuri oltiin perheenä Imatralla pari yötä ja maksettiin siitä lähes 400 € + bensat ja ruokaa. Joku löytäisi tuolla rahalla varmaan viikoksi majoituksen etelästä.
En ymmärrä ihmisiä, jotka kyttäävät muiden tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vain hotelliin rentoutumaan niin eikö sen voisi tehdä Suomessakin, eikä maksaa kalliita lentolippuja ulkomaille? :D
Suomessa on aika vähän viidenntähden hotelleja, joissa on iso lämmitetty uima-allas ulkona. Jos voittaisinneurojackpotissa, niin perustaisin sellaisen.
Ymmärrän levon tarpeen, mutta auringossa makaamista en. Grillataan viikko nahkaa polttavassa auringossa ja myöhemmin ihmetellään, kun tuli ihosyöpä. Mutta hei saatiinpa turistirusketus ja ranta-/allaskuva someen.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluan aina nähdä paikallisen yöelämän ja etenkin sen punaisten lyhtyjen alueen. Ei tulisi mieleenkään maata hotellin uima-altaalla.
M51
Entä jos päivällä makaisi vain uima-altaalle toipumassa edellisestä ja keräämässä voimia seuraavaan iltaan ja yöhön bile- ja lyhtyalueella?
Vierailija kirjoitti:
mielestäni ei voi edes sanoa matkustaneensa jossain maassa jos on vain jossain hotellissa loikoillut koko matkan.
En käy lomilla päteäkseni muille matkailu"saavutuksilla".
Mitähän sinä milloinkaan olisit ymmärtänyt.
Tässä iässä en ymmärrä enää kaupunkilomia. Parveillaan tungoksessa muiden turistien kanssa. Pariisi, Lontoo, Rooma jne. on aika hirveitä paikkoja. Pienet kaupungit jees, mutta en silti jaksa suorittaa nähtävyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin kallista, että niin järjetöntä kuin se onkin, samalla hinnalla tai halvemmalla voi päästä Etelä-Eurooppaan. Ja bonuksena hyvä sää. Juuri oltiin perheenä Imatralla pari yötä ja maksettiin siitä lähes 400 € + bensat ja ruokaa. Joku löytäisi tuolla rahalla varmaan viikoksi majoituksen etelästä.
On kallista Suomessa, mutta niin on ulkomaillakin, ellei ole valmis ottamaan riskiä jonkun epäilyttävän matkajärjestäjän kanssa, ottamaan äkkilähtöä tai menemään johonkin vähemmän haluttuun paikkaan. Matkustelun hinnat ovat nousseet todella paljon viime vuosina, eikä mitään Kreikan ja Espanjan matkoja enää saa noin vain pilkkahintaan, kuten ehkä joskus sai.
Miten heillä voi mennä koko kallis loma hukkaan, jos ovat maksaneet siitä että voivat lomailla kyseisellä tavalla ja nauttineet lomailustaan?
Vierailija kirjoitti:
mielestäni ei voi edes sanoa matkustaneensa jossain maassa jos on vain jossain hotellissa loikoillut koko matkan.
Ei kuulukaan eikä kukaan ole yrittänyt estää maakaamasta siellä, mutta ei sitä silti tarvitse ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä museoissa juoksijoita enkä rannalla makaavia. Itse istuisin katukahviloissa tai terasseilla tai toreilla ja katselisin ohikulkevaa elämää.
Minä en ymmärrä mitään noista kolmesta. Tykkään patikoida maastossa, uida tai istuskella varjossa puun alla air bnb talon puutarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä museoissa juoksijoita enkä rannalla makaavia. Itse istuisin katukahviloissa tai terasseilla tai toreilla ja katselisin ohikulkevaa elämää.
Minä en ymmärrä mitään noista kolmesta. Tykkään patikoida maastossa, uida tai istuskella varjossa puun alla air bnb talon puutarhassa.
Parikymppisenä makasin rannalla.
Kolmekymppisenä kävin museoissa.
Lasten ollessa pieniä nautin all inclusiveista.
Nyt liki 60 v tykkään patikoida ja uida.
Loman tarpeet muuttuvat.
Tulee vähän yksinkertainen vaikutelma ihmisestä, joka "ei ymmärrä" mitään, mikä vähänkään poikkeaa omasta elämästä. Miten yleensä ymmärtää maailmasta mitään tai kykenee abstraktiin ajatteluun, jos jopa noin yksinkertaisen asian käsittäminen on vaikeaa. Eihän se vaadi kummoistakaan ajattelua, kun pystyy ymmärtämään, mitä asioita mahdollisesti lomalla makoilija saattaa lomaltaan ja makoilultaan toivoa. Itse pystyn oikein hyvin ymmärtämään, vaikka itse en makoile lomalla, vaan nimenomaan tykkään katsella nähtävyyksiä, kierrellä ja nähdä paikallista elämää.
Jokainen lomailee niin kuin itse parhaaksi näkee ja kokee.
Ei sinun tarvitse ymmärtää mikä kenellekin sopii ja minkä kukin kokee rentouttavaksi ja itselleen sopivaksi. Vastapainona joku voisi sanoa ettei ymmärrä niitä, joiden pitää pää kolmantena jalkana olla jokaisella kivikasalla ihmettelemässä ja tutkimassa, muttei sano, koska ajattelee, että kukin tavallaan.