Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli raja vastaan; Raha on loppu eikä riitä enää ruokaan. Ostan kaupasta perusruokaa kuten kanaa, riisiä, maitoa, ruisleipää, voita,

Vierailija
02.08.2026 |

Jouduin ottamaan velkaa kaverilta.

Nyt on jäljellä 20€ koko loppukuuksi.

MILLOIN PERUSTOIMEENTULOTUKEEN TULEE KOROTUS OIKEALLE TASOLLE?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan normaali ihminen tarvitse 400 g kanaa päivässä. Tuohan on nelihenkisen perheen annos. Jos sinä ap.  harrastat jotain kehonrakennusta, niin yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa sitä. 

Toimeentulotuki riittää kun siirryt normaaliin sekaruokavalioon. 

Käyn kuntosalilla

ap

Minulla ei ole rahaa käydä kuntosalilla. Toimeentulotukeen ei ole laskettu kuntosalikortin hintaa. Ennen kun olin töissä, kävin salilla. Mutta en minä silloinkaan koskaan syönyt 400 g kanaa päivässä. Ei salilla käyminen mitään tolkutonta lihansyöntiä edellytä. Laita proteiinijauhetta aamupuuron sekaan ja osta halvempia proteiineja, kuten rahkaa, raejuustoa, munia ja rasvatonta kreikkalaista jogurttia. Vaihda maito rasvattomaan Plus-maitoon, niin saat siitäkin kunnon proteiinit. 

Vierailija
62/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin huutelijat vosiivat kertoa seuraavaksi millaista työtä heillä olisi tarjolla ja missä sekä maksamansa palkan.

kaupan kassalle, siivoamaan, puhelinmyyntiin..onhan näitä ja nyt on marjastuskausi kuumillaan.

Eläkeläinen, viime vuosituhannen haaveissa elävä, pidäpä pääsi kiinni. Ei näitä nyt ole. Ei kaupan kassoille ole avoimia työpaikkoja, vaan niitähän vähennetään kun itsepalvelukassat lisääntyvät. Puhelinmyynnillä ei välttämättä tienaa, eikä sitä provikkatyön ottamista edes edellytetä työvoimatoimistossakaan, ne ei ole työpaikoiksi laskettavia vaikka ovat siellä työpaikkailmoitusten joukossa, koska ansiotaso ei täyty. Marjankeruuta moni tekeekin, mutta ei se ole pitkäaikainen juttu, eikä työsuhde. 

Jäkä jäkä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan normaali ihminen tarvitse 400 g kanaa päivässä. Tuohan on nelihenkisen perheen annos. Jos sinä ap.  harrastat jotain kehonrakennusta, niin yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa sitä. 

Toimeentulotuki riittää kun siirryt normaaliin sekaruokavalioon. 

Käyn kuntosalilla

ap

Minulla ei ole rahaa käydä kuntosalilla. Toimeentulotukeen ei ole laskettu kuntosalikortin hintaa. Ennen kun olin töissä, kävin salilla. Mutta en minä silloinkaan koskaan syönyt 400 g kanaa päivässä. Ei salilla käyminen mitään tolkutonta lihansyöntiä edellytä. Laita proteiinijauhetta aamupuuron sekaan ja osta halvempia proteiineja, kuten rahkaa, raejuustoa, munia ja rasvatonta kreikkalaista jogurttia. Vaihda maito rasvattomaan Plus-maitoon, niin saat siitäkin kunnon proteiinit. 

Jos olet työtön, niin täällä työttömille on kerran viikossa ilmainen kuntosalivuoro. Kannattaa kysyä omasta kaupungista.

Vierailija
64/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilta-ale ja pakkanen.

Jos sulla ei oo töitä, niin sulla on aikaa tulla kauppaan hyvissä ajoin ja vaikka joka päivä käydä tsekkaamassa mitä löytyy.

Sitten pakkasesta sitä mukaa syöt, vanhimmasta päästä

Vierailija
65/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos saisit vähän Helenan jemmarahoista. Sehän on sun best friend.

Vierailija
66/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
67/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä olen ihmetellyt, kuinka sivistysvaltiossa voi olla tällaista! Poikani on samassa tilanteessa. On tuore ammatti, ei mitään töitä. Ei päässyt mansikanmyyjäksikään, aikuinen mies. Siellähän on tyyliin 15 v. tyttöjä. Töitä ei ole, ei missään. Ei ole työkokemusta omalta alalta, amk-tutkinto. Rahat ei kerta kaikkiaan riitä. Kelan mielestä asunto on liian kallis. No 50 euroa halvempi oli tarjolla, mutta kun ei ole varaa maksaa takuuvuokraa. Kun ei ole autoa, syrjäkylille ei voi lähteä asumaan ja ruokakauppakin pitää löytyä parin kilometrin säteellä. Kaikki on kallistunut, mutta tulot pienentyneet. Ostin hänelle satasella elintarvikkeita kotiin: makaronia, riisiä, mysliä, maitoa, kermaa, munia, broilerisuikaleita, purkkikastikkeita, lasagne-aineksia, jauhelihaa, näkkileipää ja tuoretta leipää, margariiniaä, perunoita, porkkanoita, suolakurkkua, vihanneksia, pakastekasviksia, nakkeja, mausteita, ketsuppia, sinappia, soijaa, ruokaöljyä, tonnikalaa, ja useampi kymppi tuosta satasen ruokarahasta meni muihin tarvikkeisiin, kuten vessapaperiin, tiskiaineeseen, leivinpaperiin, pyykinpesuaineeseen, hammastahnaan, partageeliin, suihkugeeliin yms. Kaikki on Suomessa niin älyttömän kallista! Minun mielestäni ei ostettu yhtään mitään turhaa.

Vierailija
68/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppis👴🏻

Vierailija
69/69 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokran jälkeen jää 500e sillä elelee aivan hyvin.