Nyt tuli raja vastaan; Raha on loppu eikä riitä enää ruokaan. Ostan kaupasta perusruokaa kuten kanaa, riisiä, maitoa, ruisleipää, voita,
Jouduin ottamaan velkaa kaverilta.
Nyt on jäljellä 20€ koko loppukuuksi.
MILLOIN PERUSTOIMEENTULOTUKEEN TULEE KOROTUS OIKEALLE TASOLLE?
Kommentit (69)
Minulla on tilillä 5€. Toimeentulotuki elokuulle hylätty eikä ole pyydetty lähettämään pankkikuitteja. Mitä tämä meno oikein on? Odottelen että määräaikainen eläke alkaa juosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi riittää. En tiedä millaisia määriä ap. sitten syöt, mutta meillä riittää kahdelle ihmiselle alle 100 euroa viikossa, usein menee vain 80 euroa viikossa kahdelle. Kaksi aikuista, ja terveellinen ruokavalio.
Voita me syödään vain harvoin, yleensä on Kaura Keijua, mutta ei sekään halvinta margariinia ole. Tuskin vaikuttaa budjettiin, kumpaa valitsee, vaan enemmänkin määrä ratkaisee.
Perusruoan, kuten kanan ja riisin, lisäksi kannattaa ostaa myös kasviksia. Päivän toinen ateria voi olla kevyempi, esim. keitto tai salaatti. Tarjouksia kannattaa myös hyödyntää. Ei minulla tämän kummempia salaisuuksia ole, miten ruokamenot saa pysymään kohtuullisina.
No esim 400g kanaa menee päivässä, 1kg juustoa kestää viikon yms
ap
Jos mulla ei olis rahaa ruokaan, äiti tai isä auttaisi tai isovanhemmat. Mun on hankala ajatella että perhe ei ole tukena vaikeina aikoina. Toki ei aina olla yhtä mieltä kaikesta, mutta samaa lihaa ja verta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin menet töihin?
Ei ole töitä
ap
Kyllä on. Miksi sun puoliso, vanhemmat, lapset, ystävät, sisarukset eivät auta?
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ei olis rahaa ruokaan, äiti tai isä auttaisi tai isovanhemmat. Mun on hankala ajatella että perhe ei ole tukena vaikeina aikoina. Toki ei aina olla yhtä mieltä kaikesta, mutta samaa lihaa ja verta.
Okei, mutta monella ei ole mitään perhettä
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa ostat soijaa, perunaa ja porkkanaa, halvimpia kalapuikkoja, kaurahiutaleita.
Ei se ole tarpeen. Kyllä toimeentulotuki riittää ihan hyvään ruokaan, jos ei kuluta rahaa muuhun, mihin sitä ei ole tarkoitettu. Voi ostaa kanaa, jauhelihaa ja lohta tarjouksesta. Toki jauhelihaa voi jatkaa soijarouheella ja moniin ruokiin voi lisätä kasviksia, mutta ei tarvitse syödä pelkästään noita halvimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä leipä ja voi pois ja tilalle kauden vihanneksia. Ja kanafileet ja rintaleikkeet vaihdat koipireisiin.
Koivet vielä kalliimpia kun siitä menee hävikkiin luuta ja jänteitä niin paljon.
Kuinka tyhmiä ihmiset oikeen on?
"💩💩💩💩💩💩Kommentti on ilmoitettu.
Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.💩💩💩💩💩💩"
Oletko punninnut roippeet molemmissa tapauksissa ja laskenut nettohinnat? Ota huomioon tarjoukset.
Oikeasti omjos on köyhä leipoo itse leipänsä eikä syö lihaa koska se on kallista. Mut joo Suomessa on kadotettu todellisuus monessa asiassa. Maitoa myöskään en osta vaan juon vettä. Maito ei ole hyväksi kenellekään. Ja marjoja ja sieniä nyt metsät täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan suoraan tilalta lihaa ja verta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin menet töihin?
Ei ole töitä
ap
Kyllä on. Miksi sun puoliso, vanhemmat, lapset, ystävät, sisarukset eivät auta?
Oletko tosiaan noin tyhmä? Luuletko tosiaan, että melkein puoli miljoonaa suomalaista on nyt yhtäkkiä huvikseen työttöminä, vaikka töitä on? Moni on tehnyt töitä pitkään, mutta nyt sitten yhtäkkiä keksinyt jäädä työttömäksi, ihan huvikseen. Niinkö luulet? Missä maailmassa oikein elät?
Porkkanaa, perunaa ym. juureksia saa nyt pilkkahinnalla. Tee keittoa tai paahda uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi riittää. En tiedä millaisia määriä ap. sitten syöt, mutta meillä riittää kahdelle ihmiselle alle 100 euroa viikossa, usein menee vain 80 euroa viikossa kahdelle. Kaksi aikuista, ja terveellinen ruokavalio.
Voita me syödään vain harvoin, yleensä on Kaura Keijua, mutta ei sekään halvinta margariinia ole. Tuskin vaikuttaa budjettiin, kumpaa valitsee, vaan enemmänkin määrä ratkaisee.
Perusruoan, kuten kanan ja riisin, lisäksi kannattaa ostaa myös kasviksia. Päivän toinen ateria voi olla kevyempi, esim. keitto tai salaatti. Tarjouksia kannattaa myös hyödyntää. Ei minulla tämän kummempia salaisuuksia ole, miten ruokamenot saa pysymään kohtuullisina.
ap
Jos olet jonkin komppanian tms. muonittajana, ei ole tarkoitus, että sinä ostat ruoat omilla rahoillasi. Kuinka tyhmä oikein olet?
Ei kukaan normaali ihminen tarvitse 400 g kanaa päivässä. Tuohan on nelihenkisen perheen annos. Jos sinä ap. harrastat jotain kehonrakennusta, niin yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa sitä.
Toimeentulotuki riittää kun siirryt normaaliin sekaruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos olet jonkin komppanian tms. muonittajana, ei ole tarkoitus, että sinä ostat ruoat omilla rahoillasi. Kuinka tyhmä oikein olet?
Ihan itse yksin syön
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan normaali ihminen tarvitse 400 g kanaa päivässä. Tuohan on nelihenkisen perheen annos. Jos sinä ap. harrastat jotain kehonrakennusta, niin yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa sitä.
Toimeentulotuki riittää kun siirryt normaaliin sekaruokavalioon.
Käyn kuntosalilla
ap
Vierailija kirjoitti:
Töihin huutelijat vosiivat kertoa seuraavaksi millaista työtä heillä olisi tarjolla ja missä sekä maksamansa palkan.
kaupan kassalle, siivoamaan, puhelinmyyntiin..onhan näitä ja nyt on marjastuskausi kuumillaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti omjos on köyhä leipoo itse leipänsä eikä syö lihaa koska se on kallista. Mut joo Suomessa on kadotettu todellisuus monessa asiassa. Maitoa myöskään en osta vaan juon vettä. Maito ei ole hyväksi kenellekään. Ja marjoja ja sieniä nyt metsät täynnä.
Toimeentulotuki riittää kyllä ihan hyvin, vaikka ostan kaupasta ruisleipää. Syön myös punaista lihaa kerran viikossa, yleensä kana-nautajauhelihaa, joskus tarjouksesta porsaan ulkofileetä, mutta se lihan annoskoko on minulla 100 grammaa, eikä 400 grammaa kuten ap:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin huutelijat vosiivat kertoa seuraavaksi millaista työtä heillä olisi tarjolla ja missä sekä maksamansa palkan.
kaupan kassalle, siivoamaan, puhelinmyyntiin..onhan näitä ja nyt on marjastuskausi kuumillaan.
Eläkeläinen, viime vuosituhannen haaveissa elävä, pidäpä pääsi kiinni. Ei näitä nyt ole. Ei kaupan kassoille ole avoimia työpaikkoja, vaan niitähän vähennetään kun itsepalvelukassat lisääntyvät. Puhelinmyynnillä ei välttämättä tienaa, eikä sitä provikkatyön ottamista edes edellytetä työvoimatoimistossakaan, ne ei ole työpaikoiksi laskettavia vaikka ovat siellä työpaikkailmoitusten joukossa, koska ansiotaso ei täyty. Marjankeruuta moni tekeekin, mutta ei se ole pitkäaikainen juttu, eikä työsuhde.
Siitä vain kokeilemaan elämää tuolla neljällä sadalla. Nostatte sen kuun alussa itsellenne ja testaatte missä vaiheessa se loppuu. Sitten tulette kertomaan kokemuksianne tänne. Testi sopii myös töissä käyville niin samalle säästätte palkastanne huiman summan.
Ruuan hinta noussut 80% Ei ihme kun rahat ei riitä. Ennen pärjäsi 100 eurolla. Nykyään menee 400 euroa. Tuet ei ole noussut.