Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Natalia Salmela asuu Marjaniemessä ja lapsensa käy ruotsinkielistä koulua Kulosaaressa

Vierailija
02.08.2026 |

ja hän syyttää muita siitä, että nämä haluavat elää vitivalkoisessa kuplassa. 

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen lapsensahan on syntynyt vasta vuonna 2020, joten tarkoitetaanko tässä nyt miehensä ensimmäistä isompaa lasta? Jos toinen vanhemmista on ruotsinkielinen, lapset pannaan yleensä ruotsinkieliseen kouluun.

Miksi laitetaan kaukana olevaan kouluun kun vieressä olisi maailman mukavin monikulttuurinen koulu Natalieta lainaten?

Ruotsinkielisyys Suomessa on monikulttuurisuutta. Miksi sinä koet tarvetta päättää, millä tavalla monikulttuurinen joku toinen saa olla?

Muutenhan pyhä Natalia onkin tekopyhä.

Vierailija
42/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaksikielinen, niin tietysti laitetaan ruotsinkieliseen kouluun. Kaksikielisellä tulee Suomessa muutenkin suomi vahvaksi, ruotsia täytyy vaalia. 

Miten niin tietenkin? Hyvä ja hurskas Natalia kantaa syvää huolta Itäkeskuksen peruskoulun maahanmuuttajalapsista siinä kilsan päässä, joten TIETENKIN hän hyvänä ihmisenä laittaa lapsensa sinne, koska on PAREMPI kuin muut vanhemmat, jotka ei saa toivoa omille lapsilleen mitään hyvää tai edes omaa äidinkieltä omakseen.

Ei mua kiinnosta Nata sen vertaa, että seurailisin jotain sen somepäivityksiä. Hän olkoot mitä mieltä on, tekopyhä on varmasti sen uskon.

Mutta kaksikielinen laittaa yleensä lapsen ruotsinkieliseen kouluun ja ruotsin kieltä pitää suvuissa vaalia, se on ihan oma ajatukseni ja liittyi Nataan lähinnä siten, että jos heillä lapsi ruotsinkielisessä koulussa.

Ei he ole kaksikielisiä. Natalie ei edes osaa ruotsia.

Miten aikoo pärjätä vanhempainilloissa ja -tapaamisissa sitten?

Lapselle voi osua vaikka opettaja, joka ei edes osaa suomea juurikaan. Ja lapsella voi olla kavereita, jotka tulee (yö)kylään eivätkä osaa suomea.

Eikö se lapsen isä ole kaksikielinen, ja lapsi tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottahan toki hänellä on oikea motiivi koulushoppailuun, mutta kaikki muut, hyi, olette rasisteja. On tuolla pokkaa. Itse vien lapseni musiikkipainotukseen, koska isä soittaa kitaraa ja on tärkeää että lapsikin oppisi musikaaliseksi. Muuten kyllä ilman muuta veisin Itäkeskuksen kouluun, koska olen hyvä ihminen.

Jos oikeasti lapsesi olisi musiikin painotusopetuksessa, tietäisit että sinä et vie lastasi sinne, vaan lapsi pyrkii, ja jos hän läpäisee kokeen, rehtori tekee päätöksen oppilaaksiotosta. Ja jos S2-lapsi on musikaalisempi, lapsesi jää rannalle.

Vierailija
44/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on joku missi vai

Aika kaukana sellasesta :D

Miss Rekkis ehkä? Miss Tattooed Lesbian? Reipas nainen kyllä, arvostan hänen reippauttaan!

Vähän yllättäen Nata ei olekaan lespo. Minäkin luulin pitkään, että on lepsosuhteessa, mutta sillä onkin mies.

Mitenköhän massimuijan sijoitusyksiöt nykyään tuottavat...

Vierailija
45/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottahan toki hänellä on oikea motiivi koulushoppailuun, mutta kaikki muut, hyi, olette rasisteja. On tuolla pokkaa. Itse vien lapseni musiikkipainotukseen, koska isä soittaa kitaraa ja on tärkeää että lapsikin oppisi musikaaliseksi. Muuten kyllä ilman muuta veisin Itäkeskuksen kouluun, koska olen hyvä ihminen.

Jos oikeasti lapsesi olisi musiikin painotusopetuksessa, tietäisit että sinä et vie lastasi sinne, vaan lapsi pyrkii, ja jos hän läpäisee kokeen, rehtori tekee päätöksen oppilaaksiotosta. Ja jos S2-lapsi on musikaalisempi, lapsesi jää rannalle.

Kyllä pienet viedään painotuksiin. 

Vierailija
46/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaksikielinen, niin tietysti laitetaan ruotsinkieliseen kouluun. Kaksikielisellä tulee Suomessa muutenkin suomi vahvaksi, ruotsia täytyy vaalia. 

Miten niin tietenkin? Hyvä ja hurskas Natalia kantaa syvää huolta Itäkeskuksen peruskoulun maahanmuuttajalapsista siinä kilsan päässä, joten TIETENKIN hän hyvänä ihmisenä laittaa lapsensa sinne, koska on PAREMPI kuin muut vanhemmat, jotka ei saa toivoa omille lapsilleen mitään hyvää tai edes omaa äidinkieltä omakseen.

Ei mua kiinnosta Nata sen vertaa, että seurailisin jotain sen somepäivityksiä. Hän olkoot mitä mieltä on, tekopyhä on varmasti sen uskon.

Mutta kaksikielinen laittaa yleensä lapsen ruotsinkieliseen kouluun ja ruotsin kieltä pitää suvuissa vaalia, se on ihan oma ajatukseni ja liittyi Nataan lähinnä siten, että jos heillä lapsi ruotsinkielisessä koulussa.

Hän on käynyt suomalaiset koulut, joten toki hän osaa ruotsia. Minäkin, joka kirjoitin ylioppilaaksi 30 vuotta sitten ja olen asunut koko elämäni Itä-Suomessa, osaan ruotsia.

Taatusti kieli palautuu mieleen, kun auttaa lasta läksyissä. 

Vierailija
47/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei osaa ruotsia. Luultavasti vapautettu sen opiskelusta, koska tuli Suomeen niin vanhana.

Vierailija
48/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta Marjaniemessä on kyllä ihan oma ala-aste Sinivuokontie 9:ssa, joka on aika monikulttuurinen, joka aamu sinne menee Itäkeskuksen suunnasta tummempaa porukkaa ja Marjaniemen suunnasta valkoisempaa. Eli integraatiota ei tarvitse käydä kaukaa etsimästä.

Vierailija
49/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä äärimmäisen hävytön ihminen; haukkuu jatkuvasti suomalaisia ja arvostelee meidän tapojamme. 
On piittaamaton, mentaliteetiltaan röyhkeä  venäläinen, jonka saa ihan liikaa palstatilaa lehdissä!!!!! En ymmärrä miten häneltä edes kysytään mitään, aivan käsittämätön riidan haastaja!😠😐

Näyttäisi esimerkkiä oman lapsensa kanssa laittamalla hänet näihin pahimpiin kouluihin, mutta ei, aina löytyy selityksiä ja vielä kehtaa haukkua suomalaisia r. sisteiksi, uskomatonta menoa! 
Hän itse on sitä meitä kohtaan halveksimalla ihmisiä, jotka haluavat turvallisen koulun lapselleen, normaali tarve vanhemmalla, mitä ihmettä!!

Vierailija
50/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossakin on jokin koulu, jonne vain viedään, mutta kyllä yleensä suosituimpiin painotuksiin on kokeet ja haastattelu, jossa varmistetaan lapsen oma motivaatio.

Vierailija
51/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on käynyt suomalaiset koulut, joten toki hän osaa ruotsia. Minäkin, joka kirjoitin ylioppilaaksi 30 vuotta sitten ja olen asunut koko elämäni Itä-Suomessa, osaan ruotsia.

Taatusti kieli palautuu mieleen, kun auttaa lasta läksyissä. 

Hyvin äkkiä tulee vastaan asioita joita ei ole koulussa opetettu 30 vuotta sitten. Kyllä lapset silti pärjäävät jos ovat motivoituneita ja vanhemmat samaten. Sekä suomenkieliset lapset ruotsinkielisessä koulussa että muunkieliset lapset suomen- tai ruotsinkielisessä koulussa. Ekaluokasta lähtien paljon lukemista koulun kielellä, siitä kaikki lähtee. 

Vierailija
52/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta Marjaniemessä on kyllä ihan oma ala-aste Sinivuokontie 9:ssa, joka on aika monikulttuurinen, joka aamu sinne menee Itäkeskuksen suunnasta tummempaa porukkaa ja Marjaniemen suunnasta valkoisempaa. Eli integraatiota ei tarvitse käydä kaukaa etsimästä.

Se ei ole Marjaniemen oma ala-aste vaan osa Puotilan ala-astetta. 

Vierailija
53/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei osaa ruotsia. Luultavasti vapautettu sen opiskelusta, koska tuli Suomeen niin vanhana.

8-vuotiaana liian vanha oppimaan ruotsia? Eihän siinä iässä ruotsin tai minkään muunkaan kielen opetus tuohon aikaan edes alkanut.

Vierailija
54/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossakin on jokin koulu, jonne vain viedään, mutta kyllä yleensä suosituimpiin painotuksiin on kokeet ja haastattelu, jossa varmistetaan lapsen oma motivaatio.

Ne viedään. Siis kuljetetaan sinne, koska harva Helsingissä laittaa pientä kulkemaan julkisilla.

Vierailija
55/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielisellä puolella on myös alueet, et saa itse päättää, mihin peruskouluun lapsesi menee.

Vierailija
56/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkielisellä puolella on myös alueet, et saa itse päättää, mihin peruskouluun lapsesi menee.

Marjaniemi kuuluu Brändön alueeseen.

Vierailija
57/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä äärimmäisen hävytön ihminen; haukkuu jatkuvasti suomalaisia ja arvostelee meidän tapojamme. 
On piittaamaton, mentaliteetiltaan röyhkeä  venäläinen, jonka saa ihan liikaa palstatilaa lehdissä!!!!! En ymmärrä miten häneltä edes kysytään mitään, aivan käsittämätön riidan haastaja!😠😐

Näyttäisi esimerkkiä oman lapsensa kanssa laittamalla hänet näihin pahimpiin kouluihin, mutta ei, aina löytyy selityksiä ja vielä kehtaa haukkua suomalaisia r. sisteiksi, uskomatonta menoa! 
Hän itse on sitä meitä kohtaan halveksimalla ihmisiä, jotka haluavat turvallisen koulun lapselleen, normaali tarve vanhemmalla, mitä ihmettä!!

Hänestä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta kyllä hän suomalainen on.

Vierailija
58/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne viedään. Siis kuljetetaan sinne, koska harva Helsingissä laittaa pientä kulkemaan julkisilla.

Ettekö te Helsingissä joudu menemään töihin?

Vierailija
59/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänestä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta kyllä hän suomalainen on.

Ei ole suomalainen. Venäläinen rasisti.

Vierailija
60/85 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka yllättyi?

no mutkun ei voi jättää hyvää jyrähdyspaikkaa käyttämättä :D ymmärtääköhän itsekään että alkaa olemaan melko nolo tapaus julkisuustempauksineen.

Totta. Tekee woke-jyrähdyksen, koska haluaa lisää seuraajia. Valitettavasti vain turhasta, koska koulushoppailua on ollut jo ennen kuin Natalia on edes syntynyt. Kouluja on valittu vuosikymmeniä ainevalintojen, hyvien opettajien ja koulujen yo-menestyksen perusteella. Ennen asia oli ok, mutta nyt siitä on jostakin syystä tehty ihmeellinen r-juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän