Muita kotiäitejä,jotka tekee kaiken?
Kommentit (25)
Olen ollut kotiäiti melkein 6 vuotta ja tehnyt kaikki kotityöt, ruoat ym. Nyt olen opiskelija ja mies on alkanut hieman auttaan. En ole vaatinut paljoa, koska miehellä raskas työ. Kun itse menen töihin niin miehen osuus kotitöistä kasvaa.
Jos sinä olet kotona niin selväähän se on, että sinä teet kotityöt. Mene töihin ja sitten voit vaatia miestä tekeen osan kotitöistä.
mutta eipä mulla ole miestäkään joka jotain voisi joskus tehdä.
Mies ei tee juuri muuta kuin käy töissä ja kotona ollessaan pelaa tietokoneella.. Vähän aikaa saattaa olla lasten kanssa..
Mutta esim. tänään menin pesemään saunan, jotta saisin olla hetken " omassa rauhassa" ilman, että lapset pyörii koko ajan jaloissa . Ei mennyt kuin hetki kun mies karjuu, että on tosi kivaa tämä elämä (kun ei saa rauhassa pelatakaan).. Pienempi lapsista huusi kun ovet laitettiin nenän edestä kiinni, eikä päässytkään äidin perässä..
Ihmistyypistä, nyt ensinnäkin. Kyllä mulla keräsi hirveät määrät katkeruutta ja kaunaa se tilanne, että mulla ei ollut koskaan vapaa-aikaa. Miehellä sen sijaan oli aika vähän velvollisuuksia työn ulkopuolella ja lisäksi paljon koulutusreissuja, joilla sai asua parikin yötä hotellissa, käydä illalla syömässä jossain hyvässä ravintolassa kaikessa rauhassa, illalla parille drinkille. Varsinainen kotiäidin märkä uni tuollainen. Viha on tunne, joka meidän perheessä ajoittain vallitsi miestä kohtaan, pahimmillaan. Ja jäi tunne, että joku perusluottamus meni mieheen.
Kolme alle kouluikäistä lasta ja omakotitalo - hommia riittää, mutta teen mitä ehdin, miehellä ei ole valitusoikeutta.
ja kaikki,paitsi remonttihommat on mulla,piha ym. ap
Töihin paluu odottelee, mutta koska olen aiemmin palannut töihin, tiedän että ei siitäkään mitään tule. Mies ei tee mitään, itse hoidan työt sekä kodin ja lapset yhä. Taidankin pistää eron vireille kun saan jalat taas työpaikan ovesta sisälle.
Ok, mies on 8 h vuorokaudessa töissä - vuorotyö, kotona ollessaan ei tee mitään, paitsi ehkä vähän leikkii lasten kanssa. Ja hermostuu heti, jos leikki menee rajuksi, vaikka itse innoittaa toisia.
Minä kotiäitinä herää joka aamu 7.00 (joskus saan yleellisesti nukkua 8:aan asti kun lapset nukkuu pitkään) ja siitä alkaa päivän touhut. Aamupalat, siivoukset, ruoat, ulkoilut, iltarutiinit jne. Lapset illalla nukkumaan 20.00. Toinen lapsista herää 1-2 krt/yö. Minä pääsääntöisesti herään, joskus jos mies on vielä hereillä, antaa hän maitopullon. Ja tämä sama 7 päivänä viikossa. Paitsi, ettei mies ole töissä kuin 5 päivänä viikossa.
Vierailija:
Jos sinä olet kotona niin selväähän se on, että sinä teet kotityöt. Mene töihin ja sitten voit vaatia miestä tekeen osan kotitöistä.
kun tekee töistä 12-16h/vrk 7pv/vk :D
Eikös miehen kuitenkin pitäisi olla lastensa kanssa edes , oli töissä tai kotona?! Ymmärrän jos kotihommat jää kotona olevalle vanhemmalle, samoin ruuanlaitto jne. Mutta kyllä omien lastensa kanssa pitäisi haluta olla kummankin vanhemman.
Olen itse kotiäiti mutta kyllä mies tekee jopa kotihommia vaikken vaadikaan. Jaksamisensa mukaan. Niin sen meillä kuuluukin olla.
sitä pidettäisiin laiskuuden huppuna jos vain lojuisi kotona.
Miehen valintaan kannattaa kiinnittää huomiota jo vähän aiemmin, etenkin jos haaveilee perheen perustamisesta.
Ei meidän mies sitä ainakaan VAPAAEHTOISESTI tee.
itse herään kuudelta vien lapset seitsemäksi päiväkotiin josta jatkan töihin, töistä pääsen puoli kolme, jolloin on aikaa käydä kaupassa, kolmelta lapset pk:sta, ulkoilua, ruoan laittoa, siivoamista pyykkäämistä
eli kaikkea sitä mitä kotiäidit tekee työkseen on kerittävä tehdä paljon lyhyemmässä ajassa!
mies saapui juuri äsken kotiin, riisui likaiset vaattensa makuuhuoneen lattialle, kävi rauhassa suihkussa, ja nyt syö tänään tekemääni keittoa ja lueskeleee aku ankkaa... joskus ottaa päähän !
viikonloput ei paljoa vaikuta meillä, minä leikkasin lauantaina nurmikon, revin rikkaruohoja, tein lasten kanssa pyörälenkin jne.
älä luule että helpottaa kun menet töihin!
Vierailija:
Ei meidän mies sitä ainakaan VAPAAEHTOISESTI tee.
Meillä mies tekee väkisin vähemmin töitä jotta kerkee olemaan lasten kanssa aina kun mahdollista. T: se jonka mies töissä 7pv/vk
kun mies on luuseri eikä kanna vastuuta mistään. Lapset tiellä tietokonetta pelatessa? Sinullahan on siis talossa myös teini-ikäinen.
Siitä se vasta soppa alkaakin kun menet töihin.
Minkä ihmeen takia te työssäkäyvät naiset annatte miehenne päästä niin helpolla??? Älkää hyvät äidit antako sellaista kuvaa ettei teidän työ rasita yhtä paljoa kuin miehienne työ. Vaatikaa ne ukkonne kotitöihin ja menkää itse sinne sohvalle lukemaan Aku Ankkaa, olette sen ansainneet!!!
tv, kotiäiti
Multa hoituu kodin siistinä pitäminen, ja miestä odottaa lämmin ruoka, kun tulee töistä.
Mies hoitaa lapsia kiitettävästi, mutta hänen ei tarvitse juurikaan siivota.
vaihdatko sä lamput, korjaatko tietokoneen, ostatko uudet kodinkoneet, leikkaatko nurmikon, korjaatko auton, huollatko lämmitysjärjestelmää, teetkö remontit, otatko vastuun kodin koneista ja huolloista...
Mun mies tekee kaikki yllämainitsemani, ja lisäksi käy töissä-mä ainoastaan hoidan lapset, teen ruuat ja siivoan ja laitan pyykit. Lapsia 3 alle 4v. pääsen helpolla.
vaihdatko sä lamput, KYLLÄ
korjaatko tietokoneen, EN
ostatko uudet kodinkoneet, KYLLÄ
leikkaatko nurmikon, ASUMME KERROSTALOSSA
korjaatko auton, EN, MUTTA EI MIESKÄÄN VIEMME HUOLTOON
huollatko lämmitysjärjestelmää,ASUMME KERROSTALOSSA
teetkö remontit,ASUMME KERROSTALOSSA
otatko vastuun kodin koneista ja huolloista... KYLLÄ
Mun mies tekee kaikki yllämainitsemani, ja lisäksi käy töissä-mä ainoastaan hoidan lapset, teen ruuat ja siivoan ja laitan pyykit. Lapsia 3 alle 4v. pääsen helpolla.
Mieheni ei ikinä katso lapsia, että voisin käydä edes vaateostoksilla.
Siitä se lähtee.