Mikä teillä on auttanut ns kuumiin aaltoihin?
Kiva olla töissä ihmisten seurassa, kun pitkin päivää lehahtaa sisäinen sauna päälle ja hiki valuu pitkin naamaa/niskaa jne🥵
Ja kauanko sitä riemua sitten kesti, niiden ilmaantumista siis?
Kommentit (36)
Oleellisin asia unohtui eli haluaisin selvitä tästä ilman hormoneja, en ole teini-iän jälkeen hormoneja käyttänyt+rintasyöpää suvussa.
Ap
Nussimisesta löytyi apu. Lopetin pihtaamisen.
Itse vielä odottelen noita, nyt jo kuukautiset ovat kammottavat, eli loppunevat pian ja yöllä tulee hikoiltua ja rampattua vessassa. En voi myöskään käyttää hormoneja, koska sairastin rintasyövän. Olen nyt 52 ja vasta alussa tässä. Vinkit tulevaan myös tarpeen.
Luontaistuote Chello forte, soijaa, salviaa ja puna-apilaa, myös vitamiineja. Oli ainut, mikä mulle auttoi, kokeilin kaikenlaisia. Mulla vaihtarit kesti yli 10 vuotta.
Huomattavasti helpotti, kun jätin kaikki pienetkin alkoholijuomat pois. Suuri ero on varsinkin yöllä ja aamuyöllä.
Vierailija kirjoitti:
Nussimisesta löytyi apu. Lopetin pihtaamisen.
Jotenkin masentavia nämä vuosikaudesta toiseen täällä toistuvat olettamukset😣.
Ap
Luomukonsteista ainoastaan salvia, keitin kasvia teeksi. Ja sen jälkeen kun se ei enää riittänyt, hormonikorvaus.
Vierailija kirjoitti:
Itse vielä odottelen noita, nyt jo kuukautiset ovat kammottavat, eli loppunevat pian ja yöllä tulee hikoiltua ja rampattua vessassa. En voi myöskään käyttää hormoneja, koska sairastin rintasyövän. Olen nyt 52 ja vasta alussa tässä. Vinkit tulevaan myös tarpeen.
Itselläni kierto aloitti heittelyn viimevuoden alkupuolella ja ollut 3kk taukojakin, edellisen ilmaantui kesäkuun ihan alussa. Vuoto ollut todella olemattomasta ihan normimaltilliseen.
Olen sinua 2v nuorempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luontaistuote Chello forte, soijaa, salviaa ja puna-apilaa, myös vitamiineja. Oli ainut, mikä mulle auttoi, kokeilin kaikenlaisia. Mulla vaihtarit kesti yli 10 vuotta.
Mitä kaikkia oireita sinulla oli ja mistä tiesit, että ovat ohi? Luulen, että itselläni ensimmäiset oireet, tai oire, oli v.2024 kestänyt tolkuton nivelkipuilu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli salviasta ja puna-apilasta pahoinvoiva olo.
Jätin kahvin, sokerin, vehnän ja alkoholin pois.
Paikallisestrogeeni, alkoholin, sokerin ja kahvin poisjättäminen.
Mulla loppui kuukautiset 2kk ennen kuin täytin 52 vuotta. Kuumat aallot alkoivat sen jälkeen. Nyt jo kaksi vuotta takana. En tiedä mikä niihin auttaisi, en ole uskaltanut hormonikorvaushoitoa aloittaa kun suvussa on rintasyöpää. Saan töissä onneksi olla paljon yksin niin ei haittaa, mutta yöllä hankaloittavat elämää. Saa heitellä välillä peittoa pois ja sitten taas takaisin. Vessassa joutuu myös käymään yöllä. Eli nukun huonosti ja päivällä väsyttää. En ole keksinyt mikä auttaisi kuumiin aaltoihin. Olen liikkunut ja syönyt terveellisesti, mutta en ole huomannut sen vaikuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Jätin kahvin, sokerin, vehnän ja alkoholin pois.
Ei sokeria voi jättää pois. Sitä on todella monessa tuotteessa.
Ne vaan kesti aikansa, lyhyen onneksi. Ja oli yöllä. Pahoittelen etten osaa neuvoa.
Olen tykännyt uida Tanskaan aina kun on liian kuuma tai ilmasto muuten vaan ahdistaa.