Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomus haluaa korkeakoulutuksen maksulliseksi

Vierailija
02.08.2026 |

Suomesta loppuu hyvinvointivaltio. Koulutus on vain rikkaille.

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Mä joudun rahottamaan veroistani yliopistoja vaikkei mua hyväksytty sinne opiskelemaan.

Tavallaan totta.. Jos kaikille ei ole mahdollista käyttää yhteiskunnan palvelua josta he maksavat niin se ei pitäisi olla verovarojen rahoittama. 

Mä en aja koskaan Lapissa teitä pitkin. Täten nitä teitä ei pitäisi verovaroin rahoittaa. Itse asiassa mitään teitä ei pitäisi.

Sun logiikkasi.

Vierailija
122/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Mä joudun rahottamaan veroistani yliopistoja vaikkei mua hyväksytty sinne opiskelemaan.

Tavallaan totta.. Jos kaikille ei ole mahdollista käyttää yhteiskunnan palvelua josta he maksavat niin se ei pitäisi olla verovarojen rahoittama. 

Minä en ole hankkinut lapsia niin en halua että minun rahoilla mitään lapsilisiä maksetaan. Lapsilisät pois! 

Mä en käy ikinä kirjastossa. Kirjastot pois!

Mä en käy ikinä oopperassa. Oopperat pois!

Mä en sairastu ikinä. Sairaalat ja terveyskeskukset pois!

Mä en koskaan tarvi poliisia. Poliisit pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten olet niin paska? 

Vierailija
124/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sut olisi hyväksytty, jos olisit ollut tarpeeksi fiksu ja ahkera. Et ollut. Se taasen ei ole muiden vika.

Mutta minun verorahat kelpaa silti?

Vierailija
125/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten olet niin paska? 

Sinä olet paska.

Vierailija
126/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa syy miksi jotkut opiskelijat jäivät Suomeen kalliista verotuksesta huolimatta oli ilmainen koulutus. Nyt ei enää sitäkään pian ja verot ovat Euroopan suurimmat. Miksi helvetissä kukaan haluaisi olla yrittäjänä täällä edes sen jälkeen?

Vierailija
127/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos....  pakotettaisiin kaikki opetus suomenkieliseksi, niin suomalaisille opiskelijoille riittäisi tarpeeksi opiskelupaikkoja, eikä tarvitsisi kikkailla maksullisilla opinnoilla niille, jotka ei kouluun mahdu?

90 000 suomalaista jäi taas ilman opiskelupaikkaa. Samaan aikaan Suomessa opiskelee 145 000 ulkomaalaista. 

Vierailija
128/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomes on nyt ihan liian vähän yliopistopaikkoja, ja iso osa ylioppilaista ohjataan amkkiin jonka tutkinnot ei oo samantasosia työnantajien silmis ku yliopisto-.

Pääsykoesysteemiki on huono ku yks koe ratkasee nii paljon.

AMK ja yliopistolla yhtä hyvin saa töitä ellei AMK:lla jopa paremmin

Vierailija
129/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sut olisi hyväksytty, jos olisit ollut tarpeeksi fiksu ja ahkera. Et ollut. Se taasen ei ole muiden vika.

Oiskohan systeemissä jotain vikaa jos 97% hakijoista ei oo tarpeeks ahkeria

Vierailija
130/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomes on nyt ihan liian vähän yliopistopaikkoja, ja iso osa ylioppilaista ohjataan amkkiin jonka tutkinnot ei oo samantasosia työnantajien silmis ku yliopisto-.

Nyt ei ollu kyse minkätahansa hanttihomman saamisesta vaan väh. 5000€/kk asiantuntijatehtävien

Vierailija
131/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi, että joillekin todella vähävaraisille hyvin opinnoissaan menestyneille annettaisiin kohtuullisia stipendejä. Laiskat eivät ansaitse avustuksia.

Täyttä puppua. Suomen vahvuus on ollut koulutus. Ei kukaan muu kuin kokoomus halua amerikanmallia.

Tarvitaan vaan uutta Nokiaa että valmistuneet pääsisi töihin mutta eipä niitä yrityksiä ole.

Vierailija
132/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tapa syy miksi jotkut opiskelijat jäivät Suomeen kalliista verotuksesta huolimatta oli ilmainen koulutus. Nyt ei enää sitäkään pian ja verot ovat Euroopan suurimmat. Miksi helvetissä kukaan haluaisi olla yrittäjänä täällä edes sen jälkeen?

Näille ulkomaalaisille täytyy laittaa reippaat lukukausimaksut, mutta ne voisi vähentää Suomen verotuksessa kymmenen seuraavan vuoden aikana.

Vierailija
133/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ollu kyse minkätahansa hanttihomman saamisesta vaan väh. 5000€/kk asiantuntijatehtävien

Tollanen pentu, joka pääsee just yliopistosta ei oikeasti osaa vielä mitään. Siinä menee useampi vuosi ennenkuin tienaavat edes omat kauransa, puhumattakaan että tekisivät tuottoa. Mutta pitäähän niitäkin ottaa kasvamaan. Sinänsä AMK-pohjaltakin löytyy ihan hyviä tyyppejä ja kyllä me niille maksetaan täysin sama palkka kuin yliopistotaustaisillekin.

Vierailija
134/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollanen pentu, joka pääsee just yliopistosta ei oikeasti osaa vielä mitään. Siinä menee useampi vuosi ennenkuin tienaavat edes omat kauransa, puhumattakaan että tekisivät tuottoa. Mutta pitäähän niitäkin ottaa kasvamaan. Sinänsä AMK-pohjaltakin löytyy ihan hyviä tyyppejä ja kyllä me niille maksetaan täysin sama palkka kuin yliopistotaustaisillekin.

En tiiä mistä ihmeen "pennuista" sä höpiset mut ei amk-tutkinnon ja ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet samoja töitä tee eikä niille samaa palkkaa makseta.

Vierailija
135/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mistä ihmeen "pennuista" sä höpiset mut ei amk-tutkinnon ja ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet samoja töitä tee eikä niille samaa palkkaa makseta.

Täysin samoissa hommissa meillä on diplomi- ja AMK-inssejä. Palkka tulee tehtävän ja aikaansaannosten mukaan eikä niissä ole juurikaan eroa. Erot syntyy lähinnä asenteesta työntekoon ja uuden oppimiseen sekä henkilökohtaisesta harrastuneisuudesta. 

25- vuotiaat on työelämässä täysiä pentuja, mutta jostainhan sitä pitää aloittaa.

Vierailija
136/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40 ja useampi ammattitutkinto. Koitan päästä korkeakouluun ja sitä kautta nousta köyhyydestä ja jos se menee maksulliseksi niin se on mun kohdalla aamen ja tattis. Ei ole enää mitään rehellistä keinoa saada rahaa tässä maassa sen jälkeen.

Työ?

Töitä ei saa :(

Menen taasen opiskelemaan, viidettä tutkintoa, koska töitä ei ole. Parempi opiskelu on kuin kotona juopottelu.

-eri

Juuri tälläinen kuvatunlainen veronmaksajien piikkiin tapahtuva kelaloisinta pitää saada loppumaan!

NETTOveronmaksajien selkänahat eikä lompakot enää kestä tälläistä demarikommarisyöpää!

Enää ei eletä suljetun talouden kekkossloviakiassa, jossa oman valuutan devalvoinnilla voitiin hoitaa asia. Nyt eletään euro-aikaa ja kansainvälisessä taloudessa. DEMARIPASKASAKKI SITÄ HALUSI JA AJOI ÁLA MOOSES LIPPONEN! Nyt on saatu sitä demaripaskaa mitä olivat vailla, kun oli kiima "ytimiin" ja "päättäviin pöytiin" sekä mooseksella itsellään komission johtoon. Lopputulos on juuri se, mistä niitä varoitettiin. Rahat on ollut loppu jo kohta 20 vuotta sen tähden!

Vierailija
137/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, ja eri mieltä. Vain valtion viroissa on tutkinto on olennainen. Virkaa ei saa ilman tiettyä tutkintoa. Yrityksille on aivan sama, mikä on tutkinto, jos vain on pätevä. 

Tutkintotodistus tietty on yksi mittari pätevyyden osoittamisesta, mutta mikään ei ole niin tärkeää kuin kokemus.

Vierailija
138/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla on kaltaisiasi kuspäitä?

-eri

Vierailija
139/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ! Saisimme hajuhaittaisen köyhälistörahvaan, duunareiden sikiöt, pois paremman väen opiskeluyhteisöjä pilaamasta. Kommarit... FYI FAN !

Vierailija
140/148 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ! Saisimme hajuhaittaisen köyhälistörahvaan, duunareiden sikiöt, pois paremman väen opiskeluyhteisöjä pilaamasta. Kommarit... FYI FAN !

Äänestä kokoomus!