Kokoomus haluaa korkeakoulutuksen maksulliseksi
Suomesta loppuu hyvinvointivaltio. Koulutus on vain rikkaille.
Kommentit (109)
Hyvä. Mä joudun rahottamaan veroistani yliopistoja vaikkei mua hyväksytty sinne opiskelemaan.
Siksihän ne lopetti aikuiskoulutus tuet ja leikkasi opiskelijat köyhyyteen. Se on varmaa että nuoret eivät äänestä persuja eikä kokoomusta. 😝
Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle. Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!
Vierailija kirjoitti:
Siksihän ne lopetti aikuiskoulutus tuet ja leikkasi opiskelijat köyhyyteen. Se on varmaa että nuoret eivät äänestä persuja eikä kokoomusta. 😝
Kyl miehet äänestää. Vihervasemmistoha ajattelee et miehet on etuoikeutettuja eikä niitä paljoa vaan miehiä koskeva asevelvollisuus haittaa.
Vierailija kirjoitti:
On se väärin, että opiskelijoilta leikataan, mutta aikuiskoulutustuen leikkauksen ymmärrän. Ystävälläni on varmaan viisi tutkintoa. Aina kun sai tuet, opiskeli lisää. Tekee kuitenkin töitä alkuperäisessä hommassa. Tämä oli se ongelma: koulutus kerääntyi samoille ihmisille.
Oletteko huomanneet että kaikki tolkulliset miehet ovat hävinneet viherpunikkipuolueista aikaa sitten. Miehet eivät enää kehtaa valehdella mediaan punikkivalheita. Miehillä on kuitenkin se arvostus miesten kesken joka miehisessä maailmassa viimekädessä pohjaa totuuden puhumiseen. Paskanpuhujia ei kunnioiteta.
Viherpunikeissa on enää naisia, Nasimat, Tuppuraiset, Anderssonit, Minjat, Sofiat, Ohikset, ym. joille toden ja valheen puhumisella ei ole eroa.
Hyi helv. Eli haluavat viedä köyhemmiltä mahdollisuuden koulutukseenkin , joilla köyhät voisivat nousta? Ei kuulosta enää että heitä huolettaisi kansan hyvinvointi ja talous vaan haluavat vaan elitistisemmän systeemin, jossa pieni porukka hallitsee
Aika lailla tulkitset tuota uutista oman vasemmistolaisen agendan mukaisesti. Juttu liittyy suuhen, että koko tutkinnon voisi opiskella avoimen kautta. Ja se on hyvä uutinen. Jos ei pääse muuten sisään, niin avoimen kautta vo tehdä myös.
Talvitie perustelee uudistusta erityisesti työssäkäyvien ja jo korkeakoulututkinnon suorittaneiden kouluttautumistarpeilla. Hänen mukaansa avoimessa korkeakoulussa pitkälle edennyt aikuinen joutuu nyt hakeutumaan tutkintokoulutukseen voidakseen suorittaa tutkinnon loppuun.
”He, jotka eivät aio olla kokopäiväisiä opiskelijoita, vievät opiskelupaikan nuorelta.”
Lakiesityksen mukaan maksullisen, avoimen tutkintokoulutuksen opiskeluoikeuden vastaanottaminen tai sellaisena suoritettu tutkinto ei myöskään veisi hakijan ensikertalaisasemaa. Maksullisella väylällä opiskellut voisi siten myöhemmin hakea ensikertalaisena maksuttomaan tutkintokoulutukseen.
Suomi alkaa korjautua tuon jälkeen oikeaan suuntaan, kun vasentuneet k a n t t u r a t ei änkeydy ilmaiseen uliopistoon mädättämään sitäkin pilalle ja loisimaan kelan avulla koko aikuisiäkseen, kun välttelevät TÖIHIN MENOA!
Vasentuneella pskasakilla kun ei tunnetusti ole rahaa, niin ne ei enää pääse sinne yliopistoon ja opiskelijamateriaali alkaa korjautua oikeaan suuntaan kun sinne menee enää ne, joilla on rahaa. Ja kun siitä tutkinnosta joutuu itse maksamaan, alkaa oikeat tieteet kiinnostamaan k a n t t u r o i d e n tutkimuksen ja muun huuhaa paskan sijaan, kun sillä tutkinnolla pitää saada oikeita töitä, jotta voi maksaa lainansa pois.
Erittäin hyvä uudistus! Samalla ulkomaiset loisijaiset jää myös pois. Poislukien maksavat opiskelijat.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet että kaikki tolkulliset miehet ovat hävinneet viherpunikkipuolueista aikaa sitten. Miehet eivät enää kehtaa valehdella mediaan punikkivalheita. Miehillä on kuitenkin se arvostus miesten kesken joka miehisessä maailmassa viimekädessä pohjaa totuuden puhumiseen. Paskanpuhujia ei kunnioiteta.
Viherpunikeissa on enää naisia, Nasimat, Tuppuraiset, Anderssonit, Minjat, Sofiat, Ohikset, ym. joille toden ja valheen puhumisella ei ole eroa.
Toi viherpunikki lässytys alkaa jo kyllästyttää.
T kokkari
Vierailija kirjoitti:
Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle. Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!
Näin juuri! Ja kaikki ongelmat ratkaistu
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Mä joudun rahottamaan veroistani yliopistoja vaikkei mua hyväksytty sinne opiskelemaan.
Tavallaan totta.. Jos kaikille ei ole mahdollista käyttää yhteiskunnan palvelua josta he maksavat niin se ei pitäisi olla verovarojen rahoittama.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helv. Eli haluavat viedä köyhemmiltä mahdollisuuden koulutukseenkin , joilla köyhät voisivat nousta? Ei kuulosta enää että heitä huolettaisi kansan hyvinvointi ja talous vaan haluavat vaan elitistisemmän systeemin, jossa pieni porukka hallitsee
Tämähän on Kokoomuksen ydinarvoja. Kenelle tämä muka tulee yllätyksenä?
Kokoomus on aina ollut eliitin puolue. Muistakaa että äänestivät aikoinaan peruskoulua vastaan. Vihaavat tavallista työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan totta.. Jos kaikille ei ole mahdollista käyttää yhteiskunnan palvelua josta he maksavat niin se ei pitäisi olla verovarojen rahoittama.
Minä en ole hankkinut lapsia niin en halua että minun rahoilla mitään lapsilisiä maksetaan. Lapsilisät pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole hankkinut lapsia niin en halua että minun rahoilla mitään lapsilisiä maksetaan. Lapsilisät pois!
Mutta voit saada lapsia jos haluat (jossei muuten niin adoptoimalla) - Kaikilla ei ole mahdollisuutta päästä yliopistoon tietyn kapasiteetin puuttuessa
Poistaisiko maksullinen koulutus velvollisuuden ottaa opintolainaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä köyhä voi nousta opiskelemalla jatkossakin. Ai-aikakaudella kädentaidot nousevat arvoon. Nytkin hyvät sähkärit ja putkarit tienaavat paremmin kuin monet akateemiset. Minun rekkaa ajavalla pojallani on yhtä hyvä palkka kuin minulla, akateemisella.
Varmasti toinen aste on maksuton jatkossakin. Sinänsä ihan hyvä, että sosiologit tai naistutkimusta opiskelevat opiskelisivat omalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei kokoomusta koskaan!
Lähde?