G: Mitä yleisen mittapuun mukaan outoa parisuhteessanne on?
Kertokaas, mitä kummallisia juttuja teidän ja miestenne välillä on, siis sellaisia tapoja tai käytäntöjä, joita yleensä pidetään hieman erikoisina. Pidättekö ne visusti salaisuutena vai tietääkö lähipiirinne asioista?
Kommentit (37)
Kaikissa tuttavaperheissämme on vauvan sänky laitettu vanhempien makkariin, ei niin että äiti lähtee muualle vauvan kanssa.
En huutele asiasta kaikille mutta en myöskään teeskentele, etteikö niin olisi.
Mieheni tekee "naisten" töitä ja minä "miesten". Minua kiinnostaa tekniikka, rakentaminen, kokkaus jne. mieheni osaa siivota ja pitää yllä järjestystä minua paremmin. Lapset hoidamme yhdessä. Molemmat olemme ihan ok tästä. Minulle ei aiheesta sanota mitään, mutta miehelleni kuittaillaan, että on akkamainen/vässykkä, kun tekee naistenhommia. Hän sitten vitsailee näille ahdasmielisille, että on sinut feminiinisen puolensa kanssa. Minun isänikin oli "hoivaisä" ja piti talon kunnossa. Äitini on entinen uraohjus.
- Vanhempain- ja hoitovapaiden jakaminen tasan vanhempien kesken
- Se, että molemmat tekevät kaikkia koti- rakennus- ja pihatöitä tasapuolisesti
- Se, että meillä molemmilla on omia, toista sukupuolta olevia läheisiä ystäviä
- Se, miten pettäminen ja uskollisuus on määritelty suhteessamme - raja menee siinä että housut on syytä pitää jalassa (tätä eivät tietty kaikki tiedä, kun harvemmin tulee näistä asioista yleisemmin keskusteltua)
Niin, ja naimisissa ollaan oltu 12 vuotta, lapsia 4
minä en osaa enkä halua opetella. Pakosta lapsille väsään esim. kalapuikkoja ja makaronia, jos mies on joskus harvoin poissa.
Ja näin on ollu ihan suhteen alku ajoista asti eli 12 vuotta. Sillon ku vanhin lapsemme oli vauva, saatoin olla äitini luona vauvan kanssa viikonki. Nyt saatan käydä kerran viikossa 600km päässä sukuloimassa lasten kanssa, mies sillä aikaa kotona/töissä. Vastaavasti mies on usein metsällä mökillä viikonlopun tai lasten kanssa muuten vaan sukulaisten mökillä kalalla yms.
Meille ei tee myöskään tiukkaa käydä "yksin" baarissa. Muutamat lähiparit on tätä ihmetelly ku heidän mielestä pitäisi aina käydä vaan ja ainoastaan yhdessä.
Ja sama ku jollain muullaki, pettämisen raja ei oo ihan niin tiukka mitä varmaan valtaväestöllä on... ;)
ja ainoastaan 3 yötä nukuttu erillään. (silloin kun olen ollut sairaalassa vauvaa tekemässä)
Monet ovat kyselleet, että milloin suhteenne alkoi vaan eipä olla kerrottu eikä kerrota.
Me rakastamme toisiamme todella paljon ja se näkyy joka hetkessä jokaisena päivänä.
Meistä parisuhteessa olo ei ole mitenkään erityisen vaikeaa tai haastavaa. Meillä on kivaa ja leppoisaa yhdessä!
Olemme molemmat tosi herkkäunisia. (Huom. nukkumajärjestelymme ei häiritse seksielämääme, sillä emme harrasta seksiä nukkuessamme.)
kun jaetaan miehen kans kotivanhemmuus. Vuorotellen siis hoidetaan lasta kotona. Ihmetellään, että miten hyvä mies mulla on kun osaa tehdä ruokaa ja hoitaa lasta ja kotia.
Daa, kai nyt aikuinen ihminen osaa!
Ja sitten vielä kun mieheni on maahanmuuttaja, niin se on kaksinverroin erikoisempaa. ;D
Mä olen laiska emäntä, inhoan siivoamista ja useimmiten jätän karsean sotkun keittiöön kokattuani. Mies hoitelee tiskit, roskat, keittiön yleisen järjestyksen ja laittaa melko usein ruokaa.
Niin, ja 11 vuotta ollaan menty kortsuehkäisyllä.