Miksi menet synttäreille mutta et vie lahjaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vien kukan. Aikuisilla on jo kaikkea ja kukka on neutraali lahja.
Kukka on ihan kiva lahja. Ihmettelen sitä jos menee syntymäpäiväjuhlille tyhjin käsin..ap
Vierailija kirjoitti:
Mun synttäreille tuli useampi sanoen että "en tuonut mitään kun ajattelin että ei aikuiselle tarvi" ja se oli mielestäni aika ankeaa. Ne jotka eivät halua lahjoja kirjoittavat sen kutsuun ja on todella helppoa tuoda jotain pientä.
Musta tuo on sama kuin sanoisi että "ajattelin ettet odota että SUA varten kukaan vaivaa näkee"
Minkä ikäinen ns. aikuinen odottaa lahjoja? Odotatko myös joulupukkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun synttäreille tuli useampi sanoen että "en tuonut mitään kun ajattelin että ei aikuiselle tarvi" ja se oli mielestäni aika ankeaa. Ne jotka eivät halua lahjoja kirjoittavat sen kutsuun ja on todella helppoa tuoda jotain pientä.
Musta tuo on sama kuin sanoisi että "ajattelin ettet odota että SUA varten kukaan vaivaa näkee"
Jos sinut kutsutaan synttäreille, ihan minkä tahansa ikäinen tietysti? Tottakai myös jouluna esimerkiksi puolisolle lahja.
Olet ilmeisesti juuri keskustelun kohderyhmää. Ilmeisesti et itse pidä lahjoista. Moni muu pitää ja on tapana viedä lahjoja esimerkiksi synttäreille. Miksi et vie?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on opetettu ettei koskaan tyhjin käsin kylään
Mulle myös, vaikkei edes olisi synttäreitä, mutta joku kutsuu kotiinsa kylään, niin aina vien jotain pientä mennessäni. Se voi olla kukka, viinipullo tai vaikka suklaarasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko metsässä vai pellossa
Aikuinen ihminen ostaa itse mitä tarvitsee
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kyseessä on osoitus siitä välittääkö syntymäpäiväsankarista vai ei.
Molemmat puhuvat yhtä voimakasta kieltä. Lahjan antaminen ja sen antamatta jättäminen.
Koska joku äiti keksi, että ei viedä lahjaa, yhdessäolo on tärkeämpää. KOulussa jokaisen tulee tuoda 5 e, oli kutsuttu tai ei ja vanhempaintoimikunnan edustaja käy ostamassa yhden ison lahjan. KIva niille, joiden synttärit on kesällä! Luokassa on 18 lasta, vanhemmalle noin 90 e/v kustannus muiden synttäreistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska joku äiti keksi, että ei viedä lahjaa, yhdessäolo on tärkeämpää. KOulussa jokaisen tulee tuoda 5 e, oli kutsuttu tai ei ja vanhempaintoimikunnan edustaja käy ostamassa yhden ison lahjan. KIva niille, joiden synttärit on kesällä! Luokassa on 18 lasta, vanhemmalle noin 90 e/v kustannus muiden synttäreistä.
Enpä ole kuullut tällaisesta
Lapselle lahja ja kun menen aikuisen synttäreille,vaikka sanoisi ettei lahjaa,niin vien ainakin kukkakimpun.Tietysti!
Vien kukan. Aikuisilla on jo kaikkea ja kukka on neutraali lahja.