Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä nykyinen "tapailu" tarkoittaa?

Vierailija
01.08.2026 |

Kun minä olin nuori, käytiin treffeillä ja sitten mahdollisesti alettiin seurustella. Nyt välissä on joku ihme tapailuvaihe. Mitä se tarkoittaa?

Omaan silmään omien lasten tapailut ovat näyttäneet vahvasti seurustelulta. Mikä ero noissa on?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tapailu on toisen ihmisen tapaamista jotta voi tutustua häneen voidakseen päättää haluaako alkaa vakavammin olemaan. Mielestäni ihan viisasta kuin että kolmannen tapaamisen jälkeen pitäisi päättää seurustellaanko. Minulle seurustelu tarkoittaa sitä että ollaan suhteessa ja sitouduttu virallisemmin ja vakavammin ihmiseen ja on täten aika iso asia. Tapailussa sitä ennen on mielestäni tasoja, ekat tapaamiset on vähän treffejä ja sitten yleensä tulee tiiviimpi tapailu jossa kiinnostus on selkeämmin herännyt ja jos toinen edelleen kiinnostaa niin siinä kohtaa ei enää sovi muita treffejä eikä tutustu muihin. Minulle tapailukin voi tapahtua niin että sovitaan että ei ole muita kuviossa ja ikään kuin luodaan tila tutustua vielä rauhassa. En tapailisi ketään kuitenkaan mitään puolta vuotta, kyllä sitä ennen jo tietää missä mennään. Oma kokemus on että sanoilla ja nimityksillä on merkitystä, ja jos alkaisin olemaan jonkun tuntemattoman ihmisen tyttöystävä parin tapaamisen ja kahden viikon tuntemisen jälkeen se tuntuisi hätiköidyltä ja hassulta koska siinä ajassa ei opi eikä näe toisesta niitä asioita mitä tarvitsee voidakseen tietää haluaako olla suhteessa. Tai voihan sitä parisuhteeksi nimittää, itse nimittäisin himon sokaisemaksi seksisuhteeksi.

Mun mielestä taas seksiä ei ole ennen kuin on parisuhde.

Hienoa. Oikeesti. Mutta ei ole kiva taivaan porteilla palauttaa pimppiä ja kiittää hyvästä pissimisestä.

Vierailija
82/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä treffeillä käyminen on tapailua. Se on se vaihe ennen kuin seurustellaan, ei mikään välissä oleva vaihe. 

Ei. Treffeillä käyminen on treffeillä käymistä. Tapailu on ihan erikseen.

Mikä ero niillä sitten on?

Kyllä minusta esim. Tinder-treffeillä käymisellä ja tapailulla on iso ero. Olen käynyt kymmenillä, ehkä sadoilla treffeillä.  Tapaillut vain joitain kertoja. 

Jos käyt Tinderissä tapaamasi kanssa treffeillä,  jotka jäävät yhteen niin ei se ole tapailua. Eikä toisetkaan vielä ole tapailua, mutta n. 3-5 treffeistä alkaen. Kyllä musta siihen tapailuun vaaditaan sitä että ollaan tutustuttu jo vähän toisiinsa, ehkä käyty toisen luona, tavattu joitain kavereita, tehty jotain perustreffeistä poikkeavaa, viestitellään rennommin jne. Ei siihen mun mielestä liity se, että vilkuillaan muita, mutta en mä vaan pystyisi sanovani että seurustelen jonkun kanssa kaksien treffejen jälkeen.  (Joo, joku siellä on mennyt naimisiin toisten treffejen jälkeen, mutta olet poikkeus!!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tapailu on toisen ihmisen tapaamista jotta voi tutustua häneen voidakseen päättää haluaako alkaa vakavammin olemaan. Mielestäni ihan viisasta kuin että kolmannen tapaamisen jälkeen pitäisi päättää seurustellaanko. Minulle seurustelu tarkoittaa sitä että ollaan suhteessa ja sitouduttu virallisemmin ja vakavammin ihmiseen ja on täten aika iso asia. Tapailussa sitä ennen on mielestäni tasoja, ekat tapaamiset on vähän treffejä ja sitten yleensä tulee tiiviimpi tapailu jossa kiinnostus on selkeämmin herännyt ja jos toinen edelleen kiinnostaa niin siinä kohtaa ei enää sovi muita treffejä eikä tutustu muihin. Minulle tapailukin voi tapahtua niin että sovitaan että ei ole muita kuviossa ja ikään kuin luodaan tila tutustua vielä rauhassa. En tapailisi ketään kuitenkaan mitään puolta vuotta, kyllä sitä ennen jo tietää missä mennään. Oma kokemus on että sanoilla ja nimityksillä on merkitystä, ja jos alkaisin olemaan jonkun tuntemattoman ihmisen tyttöystävä parin tapaamisen ja kahden viikon tuntemisen jälkeen se tuntuisi hätiköidyltä ja hassulta koska siinä ajassa ei opi eikä näe toisesta niitä asioita mitä tarvitsee voidakseen tietää haluaako olla suhteessa. Tai voihan sitä parisuhteeksi nimittää, itse nimittäisin himon sokaisemaksi seksisuhteeksi.

Eli siinä syy miksi kiirehditään viralliseen suhteeseen, että pääsee sekstailemaan? Kyllä seksiä on joskus treffailuvaiheessa, jotkut suhteet alkaa sillä. Tapailuunkin se kuuluu. Tosin mielessäni taisi tuossa olla juurikin sellainen tilanne että on tavattu joku jonka kanssa on ollutkin jo heti seksiä ja/tai on muuten vaan hullaannuttu ja sitten julistetaan heti että seurustellaan. Ei seksi tokikaan ole reitti toisen tuntemiseen aidosti.

Ei, vaan odottaa ihan rauhassa sen seksin kanssa. Ainakaan sellaiseen tapailuun jossa voidaan tapailla muitakin ei kuulu seksi. 

Vierailija
84/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siinä syy miksi kiirehditään viralliseen suhteeseen, että pääsee sekstailemaan? Kyllä seksiä on joskus treffailuvaiheessa, jotkut suhteet alkaa sillä. Tapailuunkin se kuuluu. Tosin mielessäni taisi tuossa olla juurikin sellainen tilanne että on tavattu joku jonka kanssa on ollutkin jo heti seksiä ja/tai on muuten vaan hullaannuttu ja sitten julistetaan heti että seurustellaan. Ei seksi tokikaan ole reitti toisen tuntemiseen aidosti.

Ei, vaan odottaa ihan rauhassa sen seksin kanssa. Ainakaan sellaiseen tapailuun jossa voidaan tapailla muitakin ei kuulu seksi. 

No miten sinä voit olla varma ettei se toinen ole harrastamassa seksiä? Vai oletteko vannoneet jonkun valan.....minut mörökölli syököön jos jne jne?

Vierailija
85/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä yhden illan juttujakin tms. Jos itsellä on seksiä vain seurustelusuhteessa, se ei tarkoita sitä, etteikö muilla voisi olla seksiä muunkinlaisissa suhteissa. Joillakin on seksiä vasta avioliitossa. 

Vierailija
86/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaan muistelisin, että jo mun teinivuosina "tapailtiin" ennen kuin "seurusteltiin" ja tästä on noin 30 vuotta jo aikaa.

Vierailija
87/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ennenkin tapailtiin, tai treffailtiin. Mutta ero taitaa olla siinä, ettei sellainen tapailu ja treffailu (jossa ei vielä sitouduttu toiseen) kestänyt loputtomiin, vaan kyllä sitä alettiin sitten seurustella, jos tykästyi ja halusi toisen kanssa tiiviimmin olla. 

Seurusteluvaihe oli ennen vanhaan se tutustumisvaihe, ennen kun päätettiin halutaanko jakaa elämä, mennä naimisiin ja perustaa perhe yhdessä. Näin vähän kärjistetysti. Onhan se joillekin vieläkin näin.

Onko tämä nykyajan kuukausikaupalla, jopa vuosia, jatkuva "tapailu" siis vain seurustelua, jossa on lupa katsella muitakin? Sitoutumisen taso yhdessäolossa on siis vain laskenut? 

Tätä juurikin tarkoitin täällä, josta jokunen pahoitti mielensä, siitä sori. Ennen oltiin kyllä vähän nopeampia näissä kuvioissa, eikä se ollut yhtään pahaksi.....ei ainakaan suurimmalle osalle, ei teitä muuten olisi olemassakaan. Miksi ne parisuhteet on sitten kestäneet? Silloin kunnioitettiin toista ihmisenä, miehenä, naisena, äitinä ja isänä. Mihin toisen kunnioitus on hävinnyt?

Siinä vaiheessa kun muunsukupuoliset, siittäjät ja yksisarviset astuivat kuvioon?

Vierailija
88/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ennenkin tapailtiin, tai treffailtiin. Mutta ero taitaa olla siinä, ettei sellainen tapailu ja treffailu (jossa ei vielä sitouduttu toiseen) kestänyt loputtomiin, vaan kyllä sitä alettiin sitten seurustella, jos tykästyi ja halusi toisen kanssa tiiviimmin olla. 

Seurusteluvaihe oli ennen vanhaan se tutustumisvaihe, ennen kun päätettiin halutaanko jakaa elämä, mennä naimisiin ja perustaa perhe yhdessä. Näin vähän kärjistetysti. Onhan se joillekin vieläkin näin.

Onko tämä nykyajan kuukausikaupalla, jopa vuosia, jatkuva "tapailu" siis vain seurustelua, jossa on lupa katsella muitakin? Sitoutumisen taso yhdessäolossa on siis vain laskenut? 

Tätä juurikin tarkoitin täällä, josta jokunen pahoitti mielensä, siitä sori. Ennen oltiin kyllä vähän nopeampia näissä kuvioissa, eikä se ollut yhtään pahaksi.....ei ainakaan suurimmalle osalle, ei teitä muuten olisi olemassakaan. Miksi ne parisuhteet on sitten kestäneet? Silloin kunnioitettiin toista ihmisenä, miehenä, naisena, äitinä ja isänä. Mihin toisen kunnioitus on hävinnyt?

Siinä vaiheessa kun muunsukupuoliset, siittäjät ja yksisarviset astuivat kuvioon?

Näköjään joo. Peli menetetty, huoh.

Vierailija
89/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että jos naisen annat olettaa että hänet on ylennetty seurusteluun, niin hyvin pian alkaa sen oma, vìttumainen persoona astua esiin. Siihen asti nainen jaksaa esittää kivaa.

Miten minä kyllä nyt haistan tämän kommentin kirjoittajalla itsellään nyt vattumaista ylimielistä luonnetta :D

Kiertäisin kaukaa.

Vierailija
90/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä vaan muistelisin, että jo mun teinivuosina "tapailtiin" ennen kuin "seurusteltiin" ja tästä on noin 30 vuotta jo aikaa.

No joo, vähän me tapailtiin maitolaitureillakin ja leffoissa käytiin, mutta sitten pistettiinkin toiminta vaihde päälle. Silloin oli tarve pariutua, kukaan ei hallunnut jäädä yksin, eikä varmaan nykyäänkään, koska ihminen ei ole luotu olemaan yksin, siitä on vaan tehty ihan v#tun vaikeeta vaikka sen pitäisi olla maailman helpoin ja luonnollisin asia.

Vierailija
91/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että jos naisen annat olettaa että hänet on ylennetty seurusteluun, niin hyvin pian alkaa sen oma, vìttumainen persoona astua esiin. Siihen asti nainen jaksaa esittää kivaa.

Miten minä kyllä nyt haistan tämän kommentin kirjoittajalla itsellään nyt vattumaista ylimielistä luonnetta :D

Kiertäisin kaukaa.

Oken samaa mieltä. Yleensä ne, jotka syyttäävät toista hankalaksi, haluavat vaan itse päästä siitä vastuusta pois.

Vierailija
92/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että olen kerran tapaillut. Elämäntilanne oli siinä elämänvaiheessa niin kiireinen ja vaihteleva, että en voinut luvata varmasti olevani saatavilla milloinkaan. En tehnyt elettäkään aloittaakseni minkäänlaista ihmissuhdekuviota, mutta eräs henkilö pyysi minua treffeille niin monta kertaa, että käytiin lopulta treffeillä, kunhan molemmille sopiva aika löytyi. Sen jälkeen nähtiin sitten toisiamme silloin tällöin, kun löytyi sopiva hetki milloin ikinä se olikaan. Ei juurikaan kommunikoitu muuta kuin aikatauluasioita tapaamisten välillä, ja ymmärsin jutun juonen olevan, että näemme toisiamme silloin, kun se onnistuu. En tiedä, oliko toisella jotain muita kuvioita tai kiinnostusta muualle tuolloin, enkä koe, että se edes kuuluu minulle. Itselläni ei ollut, koska se ei vaan kuulu tapoihini, jos on jotain meneillä jonkun kanssa. Kun elämä rauhoittui, alettiin treffailla säännöllisesti ja kommunkoida päivittäin. Lopulta oltiin parisuhteessa useita vuosia.

Vierailija
93/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on  nykyään sitä, että wanhusnainen kerää miehiä tapailumiehiksi, jotka maksavat naisen tapailun kaikki aiheuttamat kulut (matkat, ravintolat,.teatterit, taksit,&c) siinä toivossa että muutaman sadan "treffin" päästä mies pääsisi puuhastelemaan hiekkapilluisen wnahusnaisen kanssa.

Vierailija
94/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä treffeillä käyminen on tapailua. Se on se vaihe ennen kuin seurustellaan, ei mikään välissä oleva vaihe. 

Ei. Treffeillä käyminen on treffeillä käymistä. Tapailu on ihan erikseen.

Mikä ero niillä sitten on?

Kyllä minusta esim. Tinder-treffeillä käymisellä ja tapailulla on iso ero. Olen käynyt kymmenillä, ehkä sadoilla treffeillä.  Tapaillut vain joitain kertoja. 

Jos käyt Tinderissä tapaamasi kanssa treffeillä,  jotka jäävät yhteen niin ei se ole tapailua. Eikä toisetkaan vielä ole tapailua, mutta n. 3-5 treffeistä alkaen. Kyllä musta siihen tapailuun vaaditaan sitä että ollaan tutustuttu jo vähän toisiinsa, ehkä käyty toisen luona, tavattu joitain kavereita, tehty jotain perustreffeistä poikkeavaa, viestitellään rennommin jne. Ei siihen mun mielestä liity se, että vilkuillaan muita, mutta en mä vaan pystyisi sanovani että seurustelen jonkun kanssa kaksien treffejen jälkeen.  (Joo, joku siellä on mennyt naimisiin toisten treffejen jälkeen, mutta olet poikkeus!!!)

Jos ensimmäisellä tapaamisella ei tapahdu yhtään mitään seksuaalista (koskettelua, suukottelua, hyväilemistä, &c) uusintaa ei kannata järjestää, eikä tee mieli järjestää. 

Vierailija
95/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei harrasteta seksiä tai ainakaan panna.

Vierailija
96/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vedättäminen on wanhusnaisten sekä köyhien naisten harrastus. Se on uusi ilmiö, lähentelee rakkaushuijausta, 1970-2009 treffit olivat yhtä kuin parinvalintatapaaminen, jos ensitapaamisella ei syntynyt yhteyttä niin sanottiin hyvästit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi