Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä nykyinen "tapailu" tarkoittaa?

Vierailija
01.08.2026 |

Kun minä olin nuori, käytiin treffeillä ja sitten mahdollisesti alettiin seurustella. Nyt välissä on joku ihme tapailuvaihe. Mitä se tarkoittaa?

Omaan silmään omien lasten tapailut ovat näyttäneet vahvasti seurustelulta. Mikä ero noissa on?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama ! Tapailen vain tulevaa aviomiestä seuruustelen vain  tulevan aviomiehen kanssa. Seksiä vasta avioliitossa. 

Tiputtaa tehokkaasti oelkkä mu lu ku edellä juoksijat.

Korkki kiinni. 

Vierailija
62/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ennenkin tapailtiin, tai treffailtiin. Mutta ero taitaa olla siinä, ettei sellainen tapailu ja treffailu (jossa ei vielä sitouduttu toiseen) kestänyt loputtomiin, vaan kyllä sitä alettiin sitten seurustella, jos tykästyi ja halusi toisen kanssa tiiviimmin olla. 

Seurusteluvaihe oli ennen vanhaan se tutustumisvaihe, ennen kun päätettiin halutaanko jakaa elämä, mennä naimisiin ja perustaa perhe yhdessä. Näin vähän kärjistetysti. Onhan se joillekin vieläkin näin.

Onko tämä nykyajan kuukausikaupalla, jopa vuosia, jatkuva "tapailu" siis vain seurustelua, jossa on lupa katsella muitakin? Sitoutumisen taso yhdessäolossa on siis vain laskenut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tapailu on toisen ihmisen tapaamista jotta voi tutustua häneen voidakseen päättää haluaako alkaa vakavammin olemaan. Mielestäni ihan viisasta kuin että kolmannen tapaamisen jälkeen pitäisi päättää seurustellaanko. Minulle seurustelu tarkoittaa sitä että ollaan suhteessa ja sitouduttu virallisemmin ja vakavammin ihmiseen ja on täten aika iso asia. Tapailussa sitä ennen on mielestäni tasoja, ekat tapaamiset on vähän treffejä ja sitten yleensä tulee tiiviimpi tapailu jossa kiinnostus on selkeämmin herännyt ja jos toinen edelleen kiinnostaa niin siinä kohtaa ei enää sovi muita treffejä eikä tutustu muihin. Minulle tapailukin voi tapahtua niin että sovitaan että ei ole muita kuviossa ja ikään kuin luodaan tila tutustua vielä rauhassa. En tapailisi ketään kuitenkaan mitään puolta vuotta, kyllä sitä ennen jo tietää missä mennään. Oma kokemus on että sanoilla ja nimityksillä on merkitystä, ja jos alkaisin olemaan jonkun tuntemattoman ihmisen tyttöystävä parin tapaamisen ja kahden viikon tuntemisen jälkeen se tuntuisi hätiköidyltä ja hassulta koska siinä ajassa ei opi eikä näe toisesta niitä asioita mitä tarvitsee voidakseen tietää haluaako olla suhteessa. Tai voihan sitä parisuhteeksi nimittää, itse nimittäisin himon sokaisemaksi seksisuhteeksi.

Vierailija
64/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä inhosin nuorena kun yhden treffi-illan jälkeen miehillä oli jo seurustevaihe päällä kun sitä toista ei edes tuntenut. Todella ahdistavalta tuntui mutta minä en olekaan helposti ihastuvaa sorttia. 

Hyi hemmetti. Eihän sellaista edes voi yksien treffien perusteella päättää.

No ei voi minustakaan mutta tuollaisiin törmäsin todella usein. Vielä aikuisempana treffailin kolmen lapsen isää (eronnut) joka suuttui ihan olan takaa kun en suostunut muuttamaan yhteen ja hankkimaan hänen kanssaan lapsia 2kk:n tapailun jälkeen. Oli muuten myös todella mustasukkainen tyyppi, sen pari kuukautta se jaksoin esittää hyvää tyyppiä. Se tapailu loppui kyllä lyhyeen, ei tuollaista kukaan jaksa.

Vierailija
65/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tapailu on toisen ihmisen tapaamista jotta voi tutustua häneen voidakseen päättää haluaako alkaa vakavammin olemaan. Mielestäni ihan viisasta kuin että kolmannen tapaamisen jälkeen pitäisi päättää seurustellaanko. Minulle seurustelu tarkoittaa sitä että ollaan suhteessa ja sitouduttu virallisemmin ja vakavammin ihmiseen ja on täten aika iso asia. Tapailussa sitä ennen on mielestäni tasoja, ekat tapaamiset on vähän treffejä ja sitten yleensä tulee tiiviimpi tapailu jossa kiinnostus on selkeämmin herännyt ja jos toinen edelleen kiinnostaa niin siinä kohtaa ei enää sovi muita treffejä eikä tutustu muihin. Minulle tapailukin voi tapahtua niin että sovitaan että ei ole muita kuviossa ja ikään kuin luodaan tila tutustua vielä rauhassa. En tapailisi ketään kuitenkaan mitään puolta vuotta, kyllä sitä ennen jo tietää missä mennään. Oma kokemus on että sanoilla ja nimityksillä on merkitystä, ja jos alkaisin olemaan jonkun tuntemattoman ihmisen tyttöystävä parin tapaamisen ja kahden viikon tuntemisen jälkeen se tuntuisi hätiköidyltä ja hassulta koska siinä ajassa ei opi eikä näe toisesta niitä asioita mitä tarvitsee voidakseen tietää haluaako olla suhteessa. Tai voihan sitä parisuhteeksi nimittää, itse nimittäisin himon sokaisemaksi seksisuhteeksi.

Mun mielestä taas seksiä ei ole ennen kuin on parisuhde.

Vierailija
66/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella tilannetta, jossa samanaikaisesti tapailisin jotakuta toista. Siis yhtä kerrallaan tai ei ketään, se on oma mieltymykseni tässä asiassa.

Vierailija
67/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu=treffailu. Kun jotakin on tavattu 1-3 kertaa. Jos sen jälkeen ei sitouduta jatketaan tapailua/treffailua. Synonyymi kumpoanin etsimiselle. Ei kaikki löydä sopivaa heti. Ei se tarkoita ympäriinsä n**simista, vaikka osa yrittää sen siihen vääntää. En tee mitään intiimiä, kun ei ole vakituista suhdetta.

Kysykää ihmiseltä mitä se tapailu hänen kohdallaan tarkoittaa.

Vierailija
68/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailu=treffailu. Kun jotakin on tavattu 1-3 kertaa. Jos sen jälkeen ei sitouduta jatketaan tapailua/treffailua. Synonyymi kumpoanin etsimiselle. Ei kaikki löydä sopivaa heti. Ei se tarkoita ympäriinsä n**simista, vaikka osa yrittää sen siihen vääntää. En tee mitään intiimiä, kun ei ole vakituista suhdetta.

Lisäys vielä. Tapailu on kohdallani kaverihenkistä, joten siinä kohtaa tapaan monia samaan aikaan. Tapailu loppuu heti, kun sopiva löytyy. Suurinta osaa tapaa vain kerran. Yleensä max 3 kertaa, ellei sovita, että jäädään kavereiksi. En siedä minkäänlaista mustasukkaisuutta alussa. Ei niin luoda hyvää suhdetta. Jos ei voi kaverina tutustua, ei synny mitään muutakaan. Ei mun kaveritkaan määrää etten saa muita tapailla. 

Vierailija
69/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jos naisen annat olettaa että hänet on ylennetty seurusteluun, niin hyvin pian alkaa sen oma, vìttumainen persoona astua esiin. Siihen asti nainen jaksaa esittää kivaa.

Vierailija
70/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omien lasten kohdalla tapailusta on siirrytty seurusteluun samassa vaiheessa kuin 90-luvulla siirryttiin seurustelusta kihlaukseen.

Vierailija
71/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että jos naisen annat olettaa että hänet on ylennetty seurusteluun, niin hyvin pian alkaa sen oma, vìttumainen persoona astua esiin. Siihen asti nainen jaksaa esittää kivaa.

Ylennetty seurusteluun?

Vierailija
72/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinussa on vikaa kun tuollaiset naiset kiinnostuvat sinusta.

Vierailija
73/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas seksiä ei ole ennen kuin on parisuhde.

Eli siinä syy miksi kiirehditään viralliseen suhteeseen, että pääsee sekstailemaan? Kyllä seksiä on joskus treffailuvaiheessa, jotkut suhteet alkaa sillä. Tapailuunkin se kuuluu. Tosin mielessäni taisi tuossa olla juurikin sellainen tilanne että on tavattu joku jonka kanssa on ollutkin jo heti seksiä ja/tai on muuten vaan hullaannuttu ja sitten julistetaan heti että seurustellaan. Ei seksi tokikaan ole reitti toisen tuntemiseen aidosti.

Vierailija
74/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kenen vittumainen luonne astuu esiin? Sun vai naisen? Nimittäin kokemuksesta voin sanoa, että noita vittumoisia luonteita löytyy myös miehistä. Ensin roikotetaan löysässä hirressä ja sen jälkeen paljastuu monen naisen verkosto ja miehen mt-ongelma, eikä siinä vielä kaikki, oli myös alko-ongelma. Kaikki tämä peiteltiin "seurusteluun" saakka, ja sitten syytettiin naista kun kaikki tuli ilmi. Loppujen lopuksi mun vika oli hänen menneisyyskin, vaikka ei edes tunnettu silloin.

Vierailija
75/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinussa on vikaa kun tuollaiset naiset kiinnostuvat sinusta.

Samaa mieltä tässä.

Vierailija
76/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? 

Vierailija
77/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en tapaillessa harrasta seksiä. Mulle tapailu tarkoittaa sitä että ei olla sovittu olla eksklusiivisia joskaan en itse tapaile muita samaan aikaan. N30+

Vierailija
78/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiä.

Vierailija
79/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitoutuminen siis sinulle tarkoittaa? Sitoudutko tuntemattomaan ihmiseen vai koetko että 1-3 tapaamisen jälkeen tunnet ihmiset niin hyvin että tiedät haluavasi sitoutua? Miksi kutsut vaikka vaihetta 4 ja 10 tapaamisen välillä jos toteatkin että nyt paljastui sellaista etten halua olla enää? 

Minä ymmärrän sitoutumisen paljon vakavampana asiana ja siihen ihmistä pitää tuntea enemmän. Voin silti sitoutua siihen että en tapaa muita samalla mutta tarvitsen kyllä aikaa sen tutkimiseen aionko sitoutua siihen tapailukumppaniin. Mutta kuten totesit niin kannattaa kysyä toiselta mitä se tarkoittaa. Omat näkemykset on sellaisia että seurustellessa elikäs sitoutuneena siihenn parisuhteeseen alkaaa olla jo erilaisia vastuita ja oikeuksia joita ei pari kertaa tavanneelle ihmiselle kyllä anna tai viitsi itse olla. En vie tällaista kumppania esimerkiksi sukujuhliin.

Vierailija
80/96 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ennenkin tapailtiin, tai treffailtiin. Mutta ero taitaa olla siinä, ettei sellainen tapailu ja treffailu (jossa ei vielä sitouduttu toiseen) kestänyt loputtomiin, vaan kyllä sitä alettiin sitten seurustella, jos tykästyi ja halusi toisen kanssa tiiviimmin olla. 

Seurusteluvaihe oli ennen vanhaan se tutustumisvaihe, ennen kun päätettiin halutaanko jakaa elämä, mennä naimisiin ja perustaa perhe yhdessä. Näin vähän kärjistetysti. Onhan se joillekin vieläkin näin.

Onko tämä nykyajan kuukausikaupalla, jopa vuosia, jatkuva "tapailu" siis vain seurustelua, jossa on lupa katsella muitakin? Sitoutumisen taso yhdessäolossa on siis vain laskenut? 

Tätä juurikin tarkoitin täällä, josta jokunen pahoitti mielensä, siitä sori. Ennen oltiin kyllä vähän nopeampia näissä kuvioissa, eikä se ollut yhtään pahaksi.....ei ainakaan suurimmalle osalle, ei teitä muuten olisi olemassakaan. Miksi ne parisuhteet on sitten kestäneet? Silloin kunnioitettiin toista ihmisenä, miehenä, naisena, äitinä ja isänä. Mihin toisen kunnioitus on hävinnyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän