Vaihtaisitko vähemmän arvostettuun perustyöhön stressin vähentämiseksi?
Siinäpä kysymys. En jaksa enää työtäni enkä mitään vastaavan tason paikkaa.
Kommentit (35)
Mulle koko ajan tarjotaan useammastakin firmasta korkeampaa titteliä. Mutta se stressi ja tietokoneen näpyttely ei kiinnosta. Olen mieluummin duunari. Pidän tästä duunarin hommasta kovasti. Stressitön, kiireetön.
Olen ollut varhaiskasvatuksen opettaja 15 vuotta. Olen myös introvertti. Need I say more. Tämän jälkeen pystyisin mihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut varhaiskasvatuksen opettaja 15 vuotta. Olen myös introvertti. Need I say more. Tämän jälkeen pystyisin mihin vaan.
Mihin vaihtaisit?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissaan kysyt?
Miksi ei olisi tosissaan?
Kaupan esimiehestä myyjäksi ja sekös oli suuri ongelma uudelle pomolle (mies). Onneksi löytyi uusi tervepäinen pomo (nainen) eri yrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
En, helpompaa työtä ei liene olemassa.
Käytännössä työskentelen vain 3 päivää viikossa, muulloin "etätöissä" eli ryyppään.
Etätöitä kyllä taidetaan kontrolloida melko tarkasti, ainakin, jos on tärkeästä virastosta tai firmasta kyse.
Itse otin lopputilin ja työkaveri lähti muihin töihin 4,5€/h pienemmällä palkalla samaan aikaan. Ylempi johto ei uskonut että uusi työnjohtaja on täysmulkku. Oli saanut sitten lopputilin muutama kk meidän lähdön jälkeen.
Vaihdoin osittain, sekin helpottaa stressiä jo kummasti. Perustyön (mulla siivous) oppiminen kesti jonkin aikaa, mutta nyt se on ihanan huoletonta. Ei tarvitse miettiä töitä etukäteen eikä jälkikäteen, riittää kun suorittaa sen, mitä mitä on suoritettavaksi annettu.
Alkuperäisellä alallani teen edelleen keikkoja, mutta nyt voin kieltäytyä mahdottomalta vaikuttavista hommista ja ottaa vain ne työt, jotka sopivat oikeasti aikatauluuni.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin osittain, sekin helpottaa stressiä jo kummasti. Perustyön (mulla siivous) oppiminen kesti jonkin aikaa, mutta nyt se on ihanan huoletonta. Ei tarvitse miettiä töitä etukäteen eikä jälkikäteen, riittää kun suorittaa sen, mitä mitä on suoritettavaksi annettu.
Alkuperäisellä alallani teen edelleen keikkoja, mutta nyt voin kieltäytyä mahdottomalta vaikuttavista hommista ja ottaa vain ne työt, jotka sopivat oikeasti aikatauluuni.
Miten onnistuit pääsemään siivoojaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit pääsemään siivoojaksi?
Pakko olla valetta.
Tottakai. Minulla on sijoituksia ja vuokra-asuntoja, sairaanhoitajan päivätyö 60% työajalla riittää.
Ei paljoa napostele kenenkään mielipiteet asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä pystyn dementiakodin jälkeen mihin tahansa.
En, tykkään rahasta liikaa. Mutta jos perustan sivubisneksen niin saatan noin tehdä.
Sama kai se sille on.