Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihtaisitko vähemmän arvostettuun perustyöhön stressin vähentämiseksi?

Vierailija
31.07.2026 |

Siinäpä kysymys. En jaksa enää työtäni enkä mitään vastaavan tason paikkaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se sille on.

Vierailija
22/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle koko ajan tarjotaan useammastakin firmasta korkeampaa titteliä. Mutta se stressi ja tietokoneen näpyttely ei kiinnosta. Olen mieluummin duunari. Pidän tästä duunarin hommasta kovasti. Stressitön, kiireetön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut varhaiskasvatuksen opettaja 15 vuotta. Olen myös introvertti. Need I say more. Tämän jälkeen pystyisin mihin vaan. 

Vierailija
24/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut varhaiskasvatuksen opettaja 15 vuotta. Olen myös introvertti. Need I say more. Tämän jälkeen pystyisin mihin vaan. 

Mihin vaihtaisit?

Vierailija
25/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan kysyt?

Vierailija
26/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan kysyt?

Miksi ei olisi tosissaan?

Vierailija
27/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan esimiehestä myyjäksi ja sekös oli suuri ongelma uudelle pomolle (mies). Onneksi löytyi uusi tervepäinen pomo (nainen) eri yrityksestä.

Vierailija
28/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, helpompaa työtä ei liene olemassa. 

Käytännössä työskentelen vain 3 päivää viikossa, muulloin "etätöissä" eli ryyppään.

Etätöitä kyllä taidetaan kontrolloida melko tarkasti, ainakin, jos on tärkeästä virastosta tai firmasta kyse.

Vierailija
29/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin lopputilin ja työkaveri lähti muihin töihin 4,5€/h pienemmällä palkalla samaan aikaan.  Ylempi johto ei uskonut että uusi työnjohtaja on täysmulkku. Oli saanut sitten lopputilin muutama kk meidän lähdön jälkeen.

Vierailija
30/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin osittain, sekin helpottaa stressiä jo kummasti. Perustyön (mulla siivous) oppiminen kesti jonkin aikaa, mutta nyt se on ihanan huoletonta. Ei tarvitse miettiä töitä etukäteen eikä jälkikäteen, riittää kun suorittaa sen, mitä mitä on suoritettavaksi annettu.

Alkuperäisellä alallani teen edelleen keikkoja, mutta nyt voin kieltäytyä mahdottomalta vaikuttavista hommista ja ottaa vain ne työt, jotka sopivat oikeasti aikatauluuni.

Vierailija
31/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin osittain, sekin helpottaa stressiä jo kummasti. Perustyön (mulla siivous) oppiminen kesti jonkin aikaa, mutta nyt se on ihanan huoletonta. Ei tarvitse miettiä töitä etukäteen eikä jälkikäteen, riittää kun suorittaa sen, mitä mitä on suoritettavaksi annettu.

Alkuperäisellä alallani teen edelleen keikkoja, mutta nyt voin kieltäytyä mahdottomalta vaikuttavista hommista ja ottaa vain ne työt, jotka sopivat oikeasti aikatauluuni.

Miten onnistuit pääsemään siivoojaksi?

Vierailija
32/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit pääsemään siivoojaksi?

Pakko olla valetta.

Vierailija
33/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Minulla on sijoituksia ja vuokra-asuntoja, sairaanhoitajan päivätyö 60% työajalla riittää.

Ei paljoa napostele kenenkään mielipiteet asiasta.

Vierailija
34/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyn dementiakodin jälkeen mihin tahansa.

Vierailija
35/35 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tykkään rahasta liikaa. Mutta jos perustan sivubisneksen niin saatan noin tehdä.