Vaihtaisitko vähemmän arvostettuun perustyöhön stressin vähentämiseksi?
Siinäpä kysymys. En jaksa enää työtäni enkä mitään vastaavan tason paikkaa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valinnan paikka.
Nyt: 3tonnia käteen, 40h työviikko mutta matkoihin menee 3 tuntia päivässä, 15 tuntia viikossa eli 2 ylimääräistä työpäivää. Henkisesti raskas työ. Vakityö mutta se ei tunnu hyvältä vaan vankilalta.
Vaihtoehto: noin 2 tonnia käteen, 30h neljäpäiväinen työviikko, vaihtelevat työpisteet. Henkisesti huomattavasti vähemmän raskasta. Työn jatkuvuus epävarmaa mutta olisi aikaa ja energiaa hakea muuta työtä samalla.
Mieluummin ottaisin nelipäiväisen työviikon. Tulisin palkalla yhä toimeen. Olenko hullu?
Tarviiko edes kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valinnan paikka.
Nyt: 3tonnia käteen, 40h työviikko mutta matkoihin menee 3 tuntia päivässä, 15 tuntia viikossa eli 2 ylimääräistä työpäivää. Henkisesti raskas työ. Vakityö mutta se ei tunnu hyvältä vaan vankilalta.
Vaihtoehto: noin 2 tonnia käteen, 30h neljäpäiväinen työviikko, vaihtelevat työpisteet. Henkisesti huomattavasti vähemmän raskasta. Työn jatkuvuus epävarmaa mutta olisi aikaa ja energiaa hakea muuta työtä samalla.
Mieluummin ottaisin nelipäiväisen työviikon. Tulisin palkalla yhä toimeen. Olenko hullu?
Tarviiko edes kysyä?
Minä kysyin. Mitä vastaat?
Vierailija kirjoitti:
Arvostus? Enpä ole edes ajatellut moista.
Arvostus näkyy tilinuhassa. Vastauksestasi päätellen se on sinulla riittävä.
Vaihtaisin ja palkkakin saa olla pienempi. Terveyden vuoksi.
Kyllä vaihtaisin. Elämä on tärkeämpää kuin työ.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin ja palkkakin saa olla pienempi. Terveyden vuoksi.
Mistä vaihtaisit ja mihin?
Itse tein päinvastaisen vaihdon eli vaihdoin perustyön toimihenkilötyöhön. En jaksanut enää fyysisesti enkä henkisesti kuormittavaa aspatyötä, vaikka kymmenen vuotta se oli unelmani. Nykyään on ihanaa kun on säännölliset työajat, viikonloput vapaat, kesälomat kesällä eikä joskus syksyllä ym. Enkä koe että työ olisi liian vaativaa ja pidän huolen että en halua edetä urallani tai ole esillä niin että päädyn saamaan lisää vastuuta. Minua ylemmät tuntuvat olevan jatkuvasti hajoamispisteessä paineiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin tämän stressaavan pitkäaikaistyöttömyyden vähän arvostettuun perustyöhön milloin vain.
Tämä! Itse ajattelen täsmälleen samoin. Harmi vaan, että noita ns. duunaritöitä ei nykyään saa kirveelläkään, jos ei ole alan koulutusta tai usean vuoden työkokemusta alalta. Kiitos siitä kuuluu tälle suurtyöttömyydelle. Nyt on työnantajan markkinat ja vaatimukset työntekijältä sen mukaiset.
Mielellään vaihtaisin helppoon ja matalapalkkaiseen työhön jonka voisi unohtaa mielestä kun poistuu työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Mielellään vaihtaisin helppoon ja matalapalkkaiseen työhön jonka voisi unohtaa mielestä kun poistuu työpaikalta.
Onko olemassa? Esimerkiksi?
Arvostus? Enpä ole edes ajatellut moista.