Mitä mieltä olette maksullisista synttärijuhlista?
Ystäväni täyttää syksyllä 50v ja järjestää synttärit, joiden sisäänpääsyhinta on 50€. Tarjolla on jonkun verran ruokaa ja juomaa. Mitä mieltä olette?
Kommentit (33)
Kiitos. Ei kiitos. Ketä kiinnostaa ahneet rahastajat.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on ilmainen synttärijuhla? Ei se kakku taivaasta tipu.
Minulle ilmainen synttärijuhla on sellainen, jossa minun ei tarvitse käyttää rahaa, vaan voin syödä kakkua ilman pääsymaksua.
Kuka haluaa olla tekemisissä tuollaisen "ystävän" kanssa. Välit poikki tuollaiseen krväkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos kutsu on muotoa "Ei lahjoja! Pääsymaksut lyhentämättömänä lahjakassaan" ja kutsuja on parhaita ystäviä, voisin osallistua. Joka tapauksessahan tuo raha menisi lahjaksi. Joku vähän vähemmän hyvä ystävä tai etäisempi sukulainen, niin jättäisin väliin.
En ikinä antaisi ystävälle lahjaksi rahaa.
Minä antaisin, jos se olisi saajan toive.
Aika erikoinen ystävä, jos kerjää toisilta rahaa syntymäpäivän varjolla.
Näinkö sinusta? Ihan yleinen käytäntöhän tuo on erinäisissä juhlissa toivoa lahjojen (eli turhan tavaran) sijaan rahaa, jolla juhlan kohde sitten tekee, mitä haluaa.
Synttäreitä juhlitaan ystävien ja sukulaisten kesken yhdessäolon vuoksi, eikä siinä ole rahalla mitään sijaa. Häät ymmärrän, jos nuoripari haluaa kerätä esim. häämatkakassaa tai jotain, mutta senkin on oltava niin että JOS haluaa lahjoittaa matkakassaan, niin tässä tilinro. Ei niin, että se on pakollinen "pääsymaksu". Se ei saa vaikuttaa mihinkään. Kerran laittanut kaverille 100€ häälahjaa, matkaan jota eivät koskaan tehneet. Enkä ole heiltä koskaan saanut mitään vastalahjaa, ei koskaan yhtään mitään. Eivät edes tule synttäreille, koska tyyliin koiran kusetuskin menee edelle. Aina löytyy tekosyy miksei voi tulla. Eipä jaksa hirveästi yhteyttä pitää tuollaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos kutsu on muotoa "Ei lahjoja! Pääsymaksut lyhentämättömänä lahjakassaan" ja kutsuja on parhaita ystäviä, voisin osallistua. Joka tapauksessahan tuo raha menisi lahjaksi. Joku vähän vähemmän hyvä ystävä tai etäisempi sukulainen, niin jättäisin väliin.
Näinkö sinusta? Ihan yleinen käytäntöhän tuo on erinäisissä juhlissa toivoa lahjojen (eli turhan tavaran) sijaan rahaa, jolla juhlan kohde sitten tekee, mitä haluaa.
Näin minusta. Meillä aikuisten kesken ihan yleinen käytäntö on ostaa lahjaksi vaikka hieronta tai viikonloppumatka sen sijaan, että siirretään seteleitä kädestä toiseen.
Koreiden synttärijuhlien järjestäminen voi maksaa paljon. Onko tuossa siitä kyse että katetaan pitopalvelua ym?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelaeläteillä tuo voi olla yleinen käytäntö. Normaalituloisilla ja varakkailla on 50v iässä ihan omaa rahaa, jota voi käyttää haluamallaan tavalla. Ei tarvitse kerjätä muilta.
Vierailija kirjoitti:
Koreiden synttärijuhlien järjestäminen voi maksaa paljon. Onko tuossa siitä kyse että katetaan pitopalvelua ym?
Jos ei ole varaa itse kustantaa juhiaan, sitten kannattaa olla juhimatta tai karsia kulut omalle budjetille sopivaksi. Ei voi olettaa, että muut maksavat sinun suuruudenhullut toiveesi.
Jos on persaukinen, mutta haluaa juhlia, voi järjestää nyyttärit. Raha ei vaihda omistajaa, vaan sovitaan osallistujoen kesken kuka mitäkin tuo.
Millainen on ilmainen synttärijuhla? Ei se kakku taivaasta tipu.