Onko sulla sekä passi että henkilökortti?
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Passi ja henkkarit maksaa alle 100€, voimassa 5 v. Kyse ei voi olla hinnasta? Poliisiasemalla käydään kerran. Tämän jälkeen joka 10 vuosi tunnistautumassa, ei luulisi senkään olevan kovin vaikeaa. Pitkillä reissuilla mukana molemmat. Jos lompakko pöllitään, pääsen passilla kotiin. Ilman suurlähetystö/konsulaatti tms. käyntejä. Passi on varkaille huomattavasti arvokkaampi kun meidän henkkarit.
Kyse ei voi olla hinnasta? Ei mulla ainakaan oo ylimääräistä satasta johonkin, jota en välttämättä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään henkilötodistusta ollut 15 vuoteen.
Minullakin on ollut vain ajokortti pari vuosikymmentä. Mutta ajokortti ei käy monessakaan paikassa henkilöllisyyden todistamiseen, joten pakko hankkia passi.
Aikaisemmin oli, kun tyhmyytäni otin salla käynnillä molemmat. Sitten meni myös vanheni samana päivänä molemmat. Mua suututti ja olin pitkään ilmat virallista henkilöpaperia. Nyt mulla on vaan henkilötodistus joka on kuitenkin paljon kätevämpi kuljettaa mukana kun asioin sellaisissa tilanteissa missä se on pakko todistaa oma henkilöllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on ollut vain ajokortti pari vuosikymmentä. Mutta ajokortti ei käy monessakaan paikassa henkilöllisyyden todistamiseen, joten pakko hankkia passi.
Ei ole, voit hankkia myös henkilökortin.
On. Oli hankalampi noutaa passi kun ei ollut kuin ajokortti. Matkustan niin vähän että passit vanhenee välillä vuosiksi joten siksikin hyvä olla toinen virallinen.
Mulla on henkilökortti, mutta ei passia. Miehelläni on vanhentunut passi ja ajokortti. Jos pitäisi yhtäkkiä todistaa henkilöllisyys jossain virastossa niin kusessa olisi.
"Väite siitä että se ei muka ole viranomaisen myöntämä ei pidä paikkaansa, minulla ajokortissa lukee erään kunnan nimismies myöntäjänä 90-luvulla."
Tarkistin ihan googlaamalla vanhasta uutisesta että muistin oikein ja kyllä: perustelu sille miksi kuvallista ajokorttia ei enää hyväksytä henkilöllisyyden todistamiseen oli se että "ajokorttia myönnettäessä ei henkilöllisyyttä tarkisteta mitenkään".
Tämä oli jopa suomalaisen virkakyöstin mittapuulla yksi järjettömimmistä väitteistä kautta aikain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, voit hankkia myös henkilökortin.
Hinnoittelu on vain käsittämätön kun henkilökortti on kympin kalliimpi kuin passi jos haet vain toisen.
Luottokortin kokoinen henkilökortti on paljon kätevämpi pitää aina mukana lompakossa eikä muovisen kortin valmistaminen voi mitenkään maksaa yhtä paljon kuin passin jossa yhtenä sivuna kirjassa on myös vastaava muovikortti.
Kun molemmat tilaa yhdessä niin henkilökortin hinta putoaa kympillä.
Passi on ja ajokortti, joka ei kelpaa henkilöllisyystodistuksena.
Aiemmin oli myös henkilökortti, mutta se on turha ja kalliimpi kuin passi.
Passi ja ajokortti. Passia vahvempaa henkilöpaperia ei ole olemassa, joten henkilökortti olisi turha mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passi ja henkkarit maksaa alle 100€, voimassa 5 v. Kyse ei voi olla hinnasta? Poliisiasemalla käydään kerran. Tämän jälkeen joka 10 vuosi tunnistautumassa, ei luulisi senkään olevan kovin vaikeaa. Pitkillä reissuilla mukana molemmat. Jos lompakko pöllitään, pääsen passilla kotiin. Ilman suurlähetystö/konsulaatti tms. käyntejä. Passi on varkaille huomattavasti arvokkaampi kun meidän henkkarit.
Tämä foorumihan on täynnä porukkaa jolle passin yhteydessä haetun henkilökortin 45€ hinta on sellainen omaisuus että perhe ei saa ruokaa viimeiseen viikkoon ennen kuin tukirahat tipahtavat taas tilille.
Kirjoittajat eivät vaan hahmota sellaista faktaa että jos tekee 5v aikana yhdenkin reissun johon tarvitaan passia niin tuolle kertyy hintaa sen verran ettei yksi 45€ lisää tunnu enää missään. Passia vaativia reissuja tekevät matkailevat taatusti myös lähialueilla joten ylivoimaisesti kätevämpi henkilökortti on aivan ehdoton hankinta.
Olen 40v ja kävin viimeksi ulkomailla alaikäisenä. Olisi mennyt monta sataa hukkaan jos olisin passin pitänyt aina voimassa.
No ei tietenkään. Passin tarvitsen.
On molemmat, ajokortilla en tee mitään.
Ei kumpaakaan. Ei ole varaa matkustaa, joten turhaa rahanmenoa hankkia noita.
Ei ole kumpaakaan. En ole mihinkään tarvinnut viimeiseen 25 vuoteen. Kerran olisin tarvinnut s-pankkiin, mutta saikin hoidettua netissä asian, niin ei sitten tarvinnutkaan.
Ajokortti on riittänyt.
Pelkkä passi, ei ole koskaan ollut henkilökorttia.
samoin ajokortti. Aivan turha maksu tuo henkkari. Mul ei oo eikä tule, ei kumpaakaan kuin ajokortti.