Miksi joku käyttäytyy kaupassa näin??!!
Tänään viimeksi todistin tälläistä tilannetta (eikä todellakaan ollut ensimmäinen kerta vaan näitä ihmisiä on paljon) että täpötäydessä kaupassa joku tukkii kassahihnan:
- Eli menin kassajonoon, ja edessäni seisova nainen ei laita kapulaa väliimme. Joudun kurkottelemaan sen, jotta saan omat ostokseni naisen ostosten taakse.
No tässä vaiheessa takanani on jo pitkä jono. Ja mitä tämä nainen tekee? Ei liiku senttiäkään, vaikka hänellä olisi noin 3 metriä tilaa ennen kuin olisi kassalla maksavan asiakkaan luona.
Eli takanani oleva (aivan kypsä) ihminen ei pääaayt tämän naisen haaveilun vuoksi jo latomaan ostoksiaan valmiiksi kassalle ja nopeuttamaan jonoa.
Ihan oikeasti, mitä vttua te kassan tukkijat ajattelette??
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon ihmistyypin, usein olen pyytänytkin napakkaan sävyyn antamaan tilaa meille muillekin. Sitten aina hämmennytään ja loukkaannutaan, kun kaikilla ei ole koko päivää aikaa odottaakaan heitä..
Mitä sä hyödyt siitä, että pääset nostamaan ne kamasi siihen nopeammin? Vaikka jättäisit koko hihnan mittaisen välin, sillä ei merkitystä, koska se matka kuroutuu kiinni edellisen asiakkaan maksutapahtuman aikana satavarmasti.
Siis hihnalla oli jo 2 ihmisen ostokset sekä kolmas henkilö oli maksamassa omia ostoksiaan? Ei nopeuta kyllä jonon liikkumista yhtään, että sinne hihnalle vielä kolmas työntää ostoksensa odottelemaan. Hän ehtii kyllä ostoksia latoa hihnalle sitten, kun yksi hätäisempi siitä edeltä siirtyy maksamaan/pakkaamaan.
Miksi pitää olla niin jumalaton kiire(en tuntu) koko ajan? Hengittäisitte välillä.
Onhan niitä hätä housuja välillä. Niiden varalle mulla on aina käteistä lompakossa, lasken sopivan rahan.
Enemmän ärsyttää kassalla kylkeen kiinni tunkevat hätähousut, kun joutuu näpyttelemään välillä pankkikortin tunnuslukua. Siinä on ollut fiksu ihminen jonossa, kun on antanut maksavalle asiakkaalle tilaa suorittaa maksutapahtuman ihan rauhassa, tunkematta iholle.
Systeemitasolla suurin hukka syntyy, kun ruvetaan kaivamaan sitä fyysistä booonuskorttia, sitten fyysistä maksukorttia, sitten odotetaan kuittia, mitä ei tarvitakaan. Sitten pakkaillaan ne pirun muovilirpakkeet takaisin sinne pirun lompakkoon, mikä pakataan sitten sinne käsveskaan.
Itsellä kaikki kortit Garmin payssa ja korttien asetuksista merkitty "ei kuittia".
Riittää, kun vilautan kelloa maksupäätteelle ja se oli siinä.
Miksi et käytä itsepalvelukassaa vai eikö äly riitä?
Vierailija kirjoitti:
Siidereitä ja punalaputettuja ei voi maksaa itsarikassalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap oli aivan tappituntumalla tähän rouvaan ja huohotti niskaan ja kurotteli jotta yltää edes koskettamaan liukuhihnaa. Rouva edessä antoi tilaa sille joka on vuorossa maksamaan.
Opettele ymmärtämään lukemasi. Ap kurkotteli, että sai otettua kapulan.
joka oli missä?
Sun perseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siidereitä ja punalaputettuja ei voi maksaa itsarikassalla...
Ai niin. Ja AP:llä oli vielä kaamea kankkunen. Eipä ihme kun nyt purkaantuu täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon ihmistyypin, usein olen pyytänytkin napakkaan sävyyn antamaan tilaa meille muillekin. Sitten aina hämmennytään ja loukkaannutaan, kun kaikilla ei ole koko päivää aikaa odottaakaan heitä..
Mikäs sää kuvittelet olemaan komentelija toista täysi-ikäistä ja täysivaltaista ihmistä kohtaan?
Edellä oleva toimii omalla vuorollaan miten parhaaksi katsoo ja sinä olet hänen jälkeensä vuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle opettiin jo lapsena, että kuuluu PERUSKOHTELIAISUUTEEN laittaa kapula toiselle valmiiksi, etsiä rahat ja kortit valmiiksi, pakata samalla kun maksaa (jos mahdollista) ja yrittää aina olla mahdollisimman nopea kaupan kassalla. Tätä vanhemmat perustelivat muiden asiakkaiden huomioimisena.
Joskus kapulan laitto ajatuksissaan ja kiireessä unohtunut. Kerran yks todella elähtäneen näköinen nainen sitten kiusas kassaa laittamalla kaksi kapulaa mun ostosten jälkeen...toisen kapulan laittoi mun muutaman viimeisimmän ostoksen eteen. Kassan kysyessä että maksanko nuo tuotteet erikseen tuijotti se ylimääräisen kapulan laittanut peräti vittumaisen näkösenä mua. No sai varmaan jotkut hyvät kiksit ja onnentunteen tuostakin hetkestä ehkä muutenkin kurjaan elämäänsä.
Jaaha, täällä ilmeisesti yksi tai kaksi tuollaista hidastelijaa esiintyy ilmeisesti muka useampana kirjoittajana. Vaikka miten vääntelisitte asiaa, niin totuus on se että teidän toimintanne ärsyttää suuresti muita ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle opettiin jo lapsena, että kuuluu PERUSKOHTELIAISUUTEEN laittaa kapula toiselle valmiiksi, etsiä rahat ja kortit valmiiksi, pakata samalla kun maksaa (jos mahdollista) ja yrittää aina olla mahdollisimman nopea kaupan kassalla. Tätä vanhemmat perustelivat muiden asiakkaiden huomioimisena.
Joskus kapulan laitto ajatuksissaan ja kiireessä unohtunut. Kerran yks todella elähtäneen näköinen nainen sitten kiusas kassaa laittamalla kaksi kapulaa mun ostosten jälkeen...toisen kapulan laittoi mun muutaman viimeisimmän ostoksen eteen. Kassan kysyessä että maksanko nuo tuotteet erikseen tuijotti se ylimääräisen kapulan laittanut peräti vittumaisen näkösenä mua. No sai varmaan jotkut hyvät kiksit ja onnentunteen tuostakin hetkestä ehkä muutenkin kurjaan elämäänsä.
Siihen voisi sanoa, sitä perässätulijaa tuijottaen, "ota se kapula pois. ...Se on sun pillukapula. Ota se pois."
Ja porukalla tuijottamaan matamia.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, täällä ilmeisesti yksi tai kaksi tuollaista hidastelijaa esiintyy ilmeisesti muka useampana kirjoittajana. Vaikka miten vääntelisitte asiaa, niin totuus on se että teidän toimintanne ärsyttää suuresti muita ihmisiä!
Tilataan ne ostokset kotiin tai käyttäkää pikakassaa jos elämä on minuutista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sää kuvittelet olemaan komentelija toista täysi-ikäistä ja täysivaltaista ihmistä kohtaan?
Edellä oleva toimii omalla vuorollaan miten parhaaksi katsoo ja sinä olet hänen jälkeensä vuorossa.
Joo. Vuoro on tärkeä. Aikoinaan kun oli pankkien maksuautomaatit niin joku maksoi sentin pinkan laskuja ja jono perässä vaan piteni. Huvittavinta oli että kun maksaja välillä kaikessa rauhassa kääntyi katsomaan jonoa, ehkä jopa nautiskellen tilanteesta ja sitten jatkoi maksupinkkansa käsittelyä. Sellaista se on kun on oma vuoro meneillään, ei silloin tarvii hosua muitten takia.
mihin teillä työttömillä ja eläkeläisillä helvetinmoinen kiire mukamas...
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan jättää selkeän hajuraon mun edellä olevaan ja inhoan sitä, että joku hengittää niskaan. Jos joku tökkii kärryillä tai korilla perseeseen niin en todellakaan liikahda senttiäkään eteenpäin. Kapulat laitan heti ja maksan jouhevasti, pakkaan ostokset kun kassa vetää niitä läpi, mutta tässä jonotuksessa annan edellä olevalle oman rauhan omien asioiden hoitanmiseen.
Miksiköhän koronan jälkeen otettiin jonoista välit pois?
Oli paljon kätevämpää kun oli kaikilla tilaa tehdä ostoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli hyviä takalasitarroja autoihin.
Eräässä sanottiin että "olen ehkä hidas....mutta siitä huolimatta olen edelläsi"
Kun siihen se kapula on kerran laitettu, niin sitä pitää käyttää kuvitellun kapulaetiketin mukaan!
Muuten on ihan juntti-sika!