Koulukeskustelu kuumentaa suomalaisia – nyt jyrähtää Nata Salmela: ”Jos tämä ei ole rasismia, niin...”
Vain raukka on rasisti. Asiaa Nata!
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Milloin jostain massimuijasta on tullut asiantuntija, jonka sanomisia pitäisi uskoa muka?
Tämä. Mikä joka alan asiantuntija hän on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä sitä miksi vanhemmat eivät saisi laittaa rahalla lastaan yksityiskouluun? Jos tarjolla on koulu josta xx prosenttia jatkaa yliopistoihin niin miksi pitäisi valita koulu jossa päättävien keskiarvo on keskimäärin 7,2? Mitä hiton tekemistä rasismilla on sen kanssa jos haluaa lapsilleen parhaimman mahdollisen tulevaisuuden ja mitä tasa-arvoa on se, että kaikkien lasten pitää nähdä ja kokea liian paljon ja liian aikaisin?
Tasa-arvoinen koulupolku on ollut Suomen suurimpia vahvuuksia nousta kurjasta naurispellosta nykytilaan
Niin, ne naurispellot on jo aika laittaa syrjään.
Se on yksi vaihtoehto, minä taas kannatan tasa-arvoa lapsille jotka eivät ole syyllisiä vanhempiensa taloudelliseen tilaan. Lisäksi Suomi hyötyisi siitä että lahjakkaimpien taidot saadaan käyttöön ja seuraava Einstein ei valitse duunarialaa taloussyistä.
Toivon tasa-arvoista oppimisen mahdollisuutta tietysti erityisesti lahjakkaille lapsille jotka on tähän mennessä unohdettu kun hyysätään jokainen muu erikoisryhmä heidän kustannuksellaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs koulussa ne Natan omat lapset on?
Perhe taitaa olla kaksikielinen?
Lapset varmasti laitetaan siis ruotsinkieliseen päiväkotiin ja ruotsinkielisiin kouluihin. Näin Nata voi itkeä ja valittaa kantasuomalaisten rasismia ja pitää samalla lapsensa pois monikulttuurisista kouluista.
Jännä tosiaan, ettei paljasta vuodatuksessaan, mihin kouluun lapsensa menee. Taitaa lapsi olla 6 vuotta tällä hetkellä?
Salmela kommer från en tvåspråkig familj, där sambon Jonathan Heino och hans 3,5 år gamla dotter Ellen talar svenska. Både Ellen och Benkku går i svenskspråkiga daghem. /HBL3.11.2021
Haistakoon pitkän ulosteen. Omat penskat on ruotsinkielisissä kouluissa ja tämä akansonta valittaa mikseivät suomenkiliset käy ilolla mamukouluja ja opeta mamuille suomea.
Eikö hänen kouluvuosistaan ole jo aikaa. Ei voi verrata nykypäivään.
Natalia keräilee taas helppoja irtopisteitä. Tuskin hän tai lapsensa on arjessaan missään tekemisissä arabiaa tai somaliaa puhuvien kanssa.
En kyllä laita lastani natan lapsen luokalle, tasan tarkkaan!
Olen pahoillani, mutta haluan lapseni opiskelevan kansainväliseßä koulussa, jossa on korkeintaan etelä-Afrikasta menestyneemmän väen lapsia. Sen vuoksi valikoin itse mihin kouluun, jopa missä maassa, lapseni meni kouluun ja kun menee mönkään niin vaihdan koulua, tarvittaessa maata.
Ensisijaisesti, vanhempana, minun velvollisuus on varmistaa hyvä peruskoulutus lapselleni. Varmistaa, että lapseni ei saa huonoja vaikutteita koulusta tai jää oppi saamatta.
Jos nyt vaan annettaisi vanhemmille mahdollisuus päättää tuhoaako lapsen tulevaisuuden vai antaako mahdollisuudet onnistumiseen. Ilman mitään nimittelyjä.
Eikö ole rasismia, syrjintää , roudata pakolla lapsia suomenopeiksi toiselle puolelle kaupunkia. He ja perheet, kärsivät päättäjien väärästä politiikasta.
Häpeisivät edes. Myönnä virheet. Rasismikortti tarkoittaa argumenttien loppua ja lopullista tappiota.
Vierailija kirjoitti:
Kai Natan omat lapset sitten käy Itäkeskuksen koulua?
sen bisnekset perustuu siihen että flippaa kämppiä nimenomaan itähelsingissä, nyt kun koulusysteemit menee uusiksi, kukaan järkevä lapsiperhe ei halua muuttaa sinne/pysyä siellä vaikka se oma asuinalue olisi vähän rauhallisempi ollutkin, mutkun koulutie saattaa alkaa kontulassa, mihin en aikuisenakaan viitsi edes päiväsaikaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Natalia keräilee taas helppoja irtopisteitä. Tuskin hän tai lapsensa on arjessaan missään tekemisissä arabiaa tai somaliaa puhuvien kanssa.
Moisia ei ruotsinkielisten kouluihin oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä sitä miksi vanhemmat eivät saisi laittaa rahalla lastaan yksityiskouluun? Jos tarjolla on koulu josta xx prosenttia jatkaa yliopistoihin niin miksi pitäisi valita koulu jossa päättävien keskiarvo on keskimäärin 7,2? Mitä hiton tekemistä rasismilla on sen kanssa jos haluaa lapsilleen parhaimman mahdollisen tulevaisuuden ja mitä tasa-arvoa on se, että kaikkien lasten pitää nähdä ja kokea liian paljon ja liian aikaisin?
Tasa-arvoinen koulupolku on ollut Suomen suurimpia vahvuuksia nousta kurjasta naurispellosta nykytilaan
Niin, ne naurispellot on jo aika laittaa syrjään.
Se on yksi vaihtoehto, minä taas kannatan tasa-arvoa lapsille jotka eivät ole syyllisiä vanhempiensa taloudelliseen tilaan. Lisäksi Suomi hyötyisi siitä että lahjakkaimpien taidot saadaan käyttöön ja seuraava Einstein ei valitse duunarialaa taloussyistä.
Toivon tasa-arvoista oppimisen mahdollisuutta tietysti erityisesti lahjakkaille lapsille jotka on tähän mennessä unohdettu kun hyysätään jokainen muu erikoisryhmä heidän kustannuksellaan
Lisään myös etten yllättäisi jos Suomen seuraava Einstein olisi vaikka arabi, monet hyvin sivistyneitä ja älykkäitä. Heistäkin ne parhaat kärsivät hitaasta tahdista siinä missä suomalaisetkin lapset. Olisi kiva jos kaikki lahjakkaat otettaisiin huomioon
Miksei voitasi yhdistää ruotsinkielisiä ja arabiankielisiä kouluja? Siinä sitä olisi integroitumista ja yllättäviä kohtaamisia.
N. S. on sinänsä tietenkin oikealla asialla rasismia vastustaessaan. Sivujuonteena lie oma intressi kiinteistöbisneksissä. Julkiselta profiililtaan toki monella tapaa raskas, mutta kyllä moni palstailija samaan vanhempainyhdistykseen päästessään saattaisi häneltä oppia hieman rahantekemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Salmela kommer från en tvåspråkig familj, där sambon Jonathan Heino och hans 3,5 år gamla dotter Ellen talar svenska. Både Ellen och Benkku går i svenskspråkiga daghem. /HBL3.11.2021
Haistakoon pitkän ulosteen. Omat penskat on ruotsinkielisissä kouluissa ja tämä akansonta valittaa mikseivät suomenkiliset käy ilolla mamukouluja ja opeta mamuille suomea.
Suomenruotsalaiset on kyllä tekopyhyydessään ja kaksinaismoralismissaan jopa vasenta laitaa edellä. Kauhea ulina rasismista ja itse elellään ruotsinkielisessä mamuvapaassa kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
"Johanna Lehtinen on tehnyt sinnikästä työtä lukemisen lisäämiseksi. Hänen kontulalainen luokkansa voitti valtakunnallisen lukukisan. Luokan oppilaista 70 prosentilla on jokin muu äidinkieli kuin suomi".
https://www.hel.fi/fi/uutiset/keinutien-koulun-opettaja-linnan-juhliin-…
Oliko tämä se tapaus, missä lapset ilmoittivat itse lukemansa kirjat ja lukutaidotonkin oli lukenut tuhansia sivuja?
Hänen lapsensa : Både Ellen och Benkku går i svenskspråkiga daghem. /HBL3.11.2021
Veikkaan siis että käyvät myös ruotsinkieliset - ei monikulttuuriset - koulut. Eivät pääse nauttimaan arabiasta tai somaliasta. Hän voi sitten syyllistää meitä miksei suomenkieliset lapset opeta maahanmuuttajille suomea ja käy levottomia monikulttuurisia kouluja ilolla.
Odotetaan rauhassa, mihin kouluun Natan lapsi menee. Voisin vaikka lyödä vetoa, että ei ainakaan näihin parjattuihin itä-helsingin kouluihin. Taitaapa tie johtaa ruotsinkielisiin kouluihin. Näistä asetelmista on helppo kiillottaa sädekehäänsä.
Hei, k.o henkilö ei ole virolainen, vaan viron venäläinen. Todella paljon eroja heissä. Olen pahoillani, jos et tätä ymmärrä.