Kaveri painostaa eroamaan
Ei ole täydellinen parisuhde mutta ollaan sovitttu jo miehen kanssa asiat. Silti kaveri kehottaa että mun pitäis erota ja kettuilee eträ "en osaa elää yksin" viihdyn mieheni kanssa ja arki toimii ja olen koittanut puhua tästä kaverille mutta silti jatkaa vaan. Mitä tehdä?
Kommentit (41)
Olet ensin itse haukkunut miehesi kaverille ja nyt oletat että hän on tuosta noin vaan ok kaiken kanssa.
Sinulla on eri suhde mieheesi ja TE olette sopineet asiat. Mikä on kaverin näkökulma? Vain se minkä sinä hänelle olet syöttänyt. Hän ei rakasta sun miestä kuten sinä.
Tämän takia en suostu kuuntelemaan jos kaveri haukkuu puolisoa. Siitä on itselle pelkkää stressiä mille ei voi tehdä mitään.
Sinä sait sitä mitä tilasit
Vierailija kirjoitti:
Eroa kaverista.
Mun kaveri haukkui puolisonsa mulle maan rakoon, puhui henkisestä väkivallasta ja päihdeongelmista. Sitten jotenkin ihmeesti saivat asiat sovittua ja kaveri laittoi välit poikki minuun koska en tykännyt hänen puolisostaan. Että semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs menit kertomaan kaikista kuvottavista asioista, jotka miehesi sinulle teki.
Mitä kammottavaa tuo mies on tehnyt?
Klassinen tapaus, eli naiskaveri haluaa sinut ns. itselleen ja pyrkii sabotoimaan sekä manipuloimaan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että kaverisi haluaa sabotoida suhteesi? Onko hän mahdollisesti kateellinen sinulle?
Varmaan tosi kateellinen miehestä josta kuulee vaan pelkkää p4sk44 😂😂😂😂😂
Annan kun arvaan kaverisi on itse sinkku ja se haluaa sinut mukaan mies metsälle? Jotkut naiset ovat niin kateellisia että yrittää saada meidät muutkin eroamaan miehestää että muutkin olisi samassa tilanteessa missä tämä on
Vierailija kirjoitti:
Kaverit ovat juuri sitä mieltä, miten itse olet halunnut heille kertoa parisuhteesi ongelmista. Usein niistä hyvistä hetkistä ei niinkään kerrota samalla paatoksella tai korkeintaan hehkutetaan somessa suurta rakkautta. En siis näe kaverisi toimivan väärin, vaan olet saanut hänet huolestumaan sinusta ja se huoli jatkuu varmasti vielä jonkun aikaa. Ja koska hän auttoi sinua se auttajan rooli on vaikea pudottaa pois. Teidän kaveruus perustuu ehkä juuri siihen auttaja-autettava-asetelmaan? Pidä vähän paussia yhteydenpidossa, jos tilanne vähän rauhoittuisi kaverillakin.
Tämähän se on, kun jokaikinen parisuhdeasia täytyy ulostaa kavereille ja yleensä värittäen siten että näyttäisi itse paremmalta. Se on aina vain yksi puoli tarinasta. Tämä sitten usein kostautuu. Aikuisen ihmisen ei pitäisi olla mikään tarve juoruta parisuhdejuttujaan tai jokaista kinaa tai riitaa. On syytä muistaa, että sillä toisella osapuolella joka ei ole juoruilutilanteessa läsnä, on myöskin oikeus yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa kaverista.
Mun kaveri haukkui puolisonsa mulle maan rakoon, puhui henkisestä väkivallasta ja päihdeongelmista. Sitten jotenkin ihmeesti saivat asiat sovittua ja kaveri laittoi välit poikki minuun koska en tykännyt hänen puolisostaan. Että semmosta.
Todennäköisesti kaverisi puhui paskaa saadakseen sulta huomiota. Hyvin tyypillistä etenkin nuorilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Annan kun arvaan kaverisi on itse sinkku ja se haluaa sinut mukaan mies metsälle? Jotkut naiset ovat niin kateellisia että yrittää saada meidät muutkin eroamaan miehestää että muutkin olisi samassa tilanteessa missä tämä on
Ap sanoi että ei ole ollut niin hyvä suhde aina. Yleensä ihmiset vähättelee toimintaansa, eli voinut valittaa miehestään vaikka kuinka. Normaali reaktio on kannustaa silloin hankkimaan parempaa seuraa.
Sekö se on ei-kateutta, että kannustaa jäämään suhteeseen jossa ihminen selvästikin voi huonosti?
Yksi ystävä avautui miehensä pettämisestä. Palasivat yhteen, mun välit häneen viileni kun en halunnut puhua pahaa mutta en ihan ymmärtänyt tuota päätöstään. Nyt kuulin toisaalta, että ovat eron partaalla jälleen, kun mies on pettänyt uudestaan. Mutta hyvä kaveri toki olisi rinnalla pysynyt ja kannustanut että sovitte vaan ihan niin monta kertaa kuin tarvitsee, et sä parempaakaan saa!
Vierailija kirjoitti:
No aika paljon riippuu siitä, että millä tavalla se parosuhreenne ei ole täydellinen ja miten te olette sen sopineet ja kuinka usein sitä täytyy sopia.
Parosuhre :)
Kyse vain seksiviesteistä snapissa. Ei ole muita ongelmia ja ei väkivaltaa tms . Oli kuulemma jännityksenhakua kun ollaan oltu vuosia yhdessä ja touhuttu päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa kaverista.
Todennäköisesti kaverisi puhui paskaa saadakseen sulta huomiota. Hyvin tyypillistä etenkin nuorilla naisilla.
Aika lyhytnäköistä toimintaa. Muutti jonkin ajan päästä toiseen kaupunkiin, ehkä kaverit loppui kesken ja tarvittiin uutta verta? Erosi silloisesta puolisosta samalla
Mitä sun asiat sun kaverille kuuluu!
Meillä meni ainakin niin, että kun alkoi mennä paremmin ojmiset hyökkäsi kun hyeenat kimppuun.
Kun meni huonosti niin ilmeisedti myhäilyiin vaan taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Älä oksenna jatkuvasti sitä kaikkea paskaa kaverillesi. Itse olin kuuntelijan roolissa pari vuotta ja sitten sanoin että nyt se ero on ainoa vaihtoehto. Hän suuttui ja väitti minua kateelliseksi.
Siinä vaiheessa kun oksennat parisuhteen paskat kaverille on aika muutenkin erota. Jos et osaa olla oksentamatta parisuhdepaskaa kaverille, niin harkitse suhdetta sen kaverisi kanssa.
mun kaveri sanoi kauan sitten samaa. Menin melkein tuohon lankaan. Kun olin poikaystäväni kanssa, niin mietin miksi pitäisi erota. Kaveri oli eronnut ja sanoi, että kaikki miehet on myrkkyä. Aloin uskomaan häntä. Ja tosissaan otin eron. Poikaystävä kysyi miks. Olin häh. Sitten tajusin. Poikaystvä sanoi ok erotaa, mutta en tiedä miksi. Siihen oli syy. Ei hän tinnyt- Palasin takas ja sanoin hänelle etten tiedä muuta kuin tän kaverin jutut- Hän ei ottanut minua takasin. Sitä kadun
Olen kuunnellut kohta 20 vuotta kaverini parisuhdeongelmia suhteissa, jotka lähentelee jo sairasta. En vaan jaksa toivoa enää muuta, kuin että eroaisi nyt tästäkin ukosta, kun niin kuitenkin käy kun lopulta meno menee ihan pimeäksi. Näitä kaikkia suhteita yhdistää se, että todella vyönalle-riitojen jälkeen on taas niin sovittu, rakastrtaan ja on anteeksi annettu ja nyt, nyt kaikki muuttuu. Ootappa muutama kuukausi, niin johan on taas helvetti irrallaan.
Itse en nykyään pidä tähän kaveriin yhteyttä, mutta hän muhun joko silloin kun menee niin ihqusti ja haluaa kertoa, miten hyvin he pariskuntana kommunikoivat ja huolehtivat toisistaan kaikista vaikeuksista huolimatta, tai sitten kun mies juo, on ilkeä tai pettää. Kuuntelen, kun oksentaa kaiken ulos ja toteaa sitten, että täytyykin viedä koira ulos, moikka.
Joidenkin suhteiden jatkuva vuoristorata on läheisille niin raskasta kuunneltavaa kuukaudesta ja vuodesta toiseen, ettei yksinkertaisesti enää jaksa kuin toivoa, että eroaisivat.
Päättääkö kaveri paljonkin asioitasi?