Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eveliina Lappalaisen vuonna 2000 surmannut ”Otto” (Otto Martikainen) on nykyään hieman yli 40-vuotias ja elää tavallista perhe- sekä työeläm

Vierailija
30.07.2026 |

Jep jep.

Että sellaista sitten. Is kertoo vielä että on menestyksekäs.

Kommentit (2065)

Vierailija
1901/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo Eveliina ollut itse kiusaaja? Hänen kiusaamansa tyttö oli itkeskellyt Martikaiselle osaansa, ja niinpä huonon pelin jälkeen raivo löysi kohteensa.

Myöhemmin sitten tuo Laura Palmer -myytti rakennettiin, vaaleatukkainen hymyilevä tyttö kuvassa. Samanlaisia toheloja nuoria kuitenkin molemmat, sekä tekijä että uhri. Vasta kehittymässä ja kasvamassa.

Jos on lukenut esitutkintapöytäkirjan, niin tietää, että Eveliinasta ei siinä kovin mukavaa kuvaa rakenneta koulukavereiden toimesta. Kuvitteli olevansa parempi kuin muut. Mutta ei se toki oikeuta tappoon. 

Mitä koulukaverit sitten hänestä sanoivat?

Ei ollut kiva tyttö tai kaveri. Ylimielinen ja koppava.

Ja sen vuoksi piti kuolla?  Oletko itse ruma läski? Ja siksi haukut uhria.. 

Miksi vedät tuollaisen johtopäätöksen, että ylimielisen tytön pitäisi jonkun mielestä kuolla? Nämä ovat kaksi erillistä asiaa. Ikävä luonne ei oikeuta tappoon, se nyt on selvä. Mutta miksei saa keskustella myös siitä, minkälainen uhri oli? Ei mikään ihannetyttö muuta kuin ehkä ulkoisesti.

Ei tietenkään ansainnut kuolla mutta sekin tosiasia on tunnistettava ettei ollut mikään ihannetyttö. Kuin ulkoisesti.

Ihmiset uskoo mitä tahansa mediat syöttää eivät kyseenalaista "hän oli iloinen, nauravainen, empaattinen aina muita auttava" ja ihmiset on ihan myyty 😂

Vierailija
1902/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudalla on ketjuja tästä henkilöstä kuvien kera. On myös työpaikka tiedossa yms.

Karmea läski on nykyään.

Ulkonäkö kertoo että menneisyys painaa ja ahdistaa ja lievittää ahdistusta syömällä. Varmasti kaikki pulskat tytöt tietävät tunteen mikä laittaa syömään ja mättämään herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on lopulta hyvin yksinkertainen asia:

Otto Martikainen teki rikoksen. Yrityksen parikymmentä työntekijää eivät tehneet sitä.

Martikainen tuomittiin teosta seitsemäksi vuodeksi vankeuteen nuorena henkilönä tehdystä taposta. Hän oli tekohetkellä 15-vuotias.  Nyt kohteeksi otettu yritys työllistää 21 ihmistä.  Kun yritystä pommitetaan yhden tähden arvioilla tai yritetään ajaa vaikeuksiin, rangaistus ei osu vain Martikaiseen. Se osuu työntekijöihin, joilla ei ole mitään tekemistä vuonna 2000 tapahtuneen rikoksen kanssa.

Ajatellaan tämä aivan rautalangasta:

Jos kerrostalon yksi asukas tekee rikoksen, koko taloa ei polteta.

Jos ravintolan yksi omistaja on tehnyt rikoksen nuorena, tarjoilijoilta ja kokeilta ei viedä työpaikkoja.

Jos yrityksessä on rikoksesta tuomittu osakas, muita työntekijöitä ei muuteta hänen rikostovereikseen jälkikäteen.

Yhden tähden Google-arvostelu ilman asiakaskokemusta on lisäksi valheellinen arvostelu. Se ei kerro yrityksen tuotteista, palvelusta tai työn laadusta, vaan sitä käytetään aseena aivan toisessa asiassa.

Julma rikos ei muutu oikeudenmukaisuudeksi sillä, että sen varjolla tehdään vääryyttä uusille, täysin sivullisille ihmisille.

Martikaisen tekemää tekoa ei tarvitse vähätellä, unohtaa eikä antaa henkilökohtaisesti anteeksi. Eveliinaa saa ja pitää muistaa. Tuomiota saa arvostella liian lieväksi. Rikoksesta saa keskustella. Mutta keskustelu rikoksesta ja sivullisten toimeentulon sabotointi ovat kaksi eri asiaa.

Lisäksi koko oikeusjärjestelmän ajatus on, että tuomittu suorittaa määrätyn rangaistuksensa ja palaa sen jälkeen yhteiskuntaan elämään rikoksetonta elämää. Rikosseuraamuslaitos sanoo suoraan tavoitteeksi rikoksettoman elämän sekä yhteiskuntaan sijoittumisen.

Jos internetjoukko voi 25 vuotta myöhemmin keksiä loputtomasti uusia rangaistuksia ja hyökätä jokaista työpaikkaa vastaan, rangaistus ei koskaan pääty. Silloin tuomioistuimen sijasta rangaistuksen määrää anonyymi lauma, eikä siinä järjestelmässä ole enää oikeutta, vain kostoautomaatin kolinaa.

Kaikkein tiiveimmin:

Eveliinalle tehty vääryys ei korjaannu tekemällä vääryyttä kahdellekymmenelle syyttömälle ihmiselle. Se ei ole oikeutta. Se on kollektiivinen rangaistus väärään osoitteeseen.

Näin. 

Vierailija
1904/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi:n kiellettyjen ja aloituksen poiston aiheuttavien sanojen listalle 'Eveliina Lappalainen' ja 'Otto Martikainen'.

Kiitos!

🤣🤣🤣 Pohjois-Korean sensuuri tännekin, kiitos! Painu vttuun Suomesta, jos sananvapaus ei miellytä. Aleksi martikainen lienee ok

No, se versio myös poistoon johtavien listalle!

Sitte toi teidän sananvapautenne on kyllä vapaamielisimmästä päästä, ja aika yleisesti sananne ja viestinne ovat turhaa ja hyödytöntä, kun hyötynä ei missään pidetä vihan lietsontaa!

Miksi puolustelet murhaajaa? Yrität vaimentaa keskustelun tästä siasta 

Nyt ei puolustella mitään murhaajaa.

Miksi sinä soitat ulkopuolisena suutas rikosasiasta joka on ajat sitten loppuun käsitelty!

Mikä vaivaa? Mikään siinä varsinaisessa tapauksessa eikä tuomiossa muutu vaikka räävit kuinka paljon.

Mikä sua vaivaa? Omako elämäs o levällään!

Mee kaivelemaan peräreikääs pimeään komeroon aläkä meille! 

Vierailija
1905/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello, joka söi keskiviikon

Heräsin siihen, että jääkaappi lausui nimeni väärin.

Se sanoi: “Mikael”, vaikka nimeni on torstai ja olen asunut tässä asunnossa vuodesta seitsemän. Seinän sisällä joku taputti kolme kertaa. Vastasin neljästi, koska en halunnut heidän luulevan, että olin yksin.

Ikkunan takana satoi avaimia. Ne kilisivät asfalttiin ja yrittivät avata lätäköitä. Yksi avaimista katsoi minua. Sillä oli äitini silmät ja pieni hintalappu, jossa luki:

PALAUTETTAVA ENNEN SYNTYMÄÄ.

Piilotin lapun suuhuni. Paperi maistui sähköltä.

Keittiön pöydällä oli kirje, jonka olin lähettänyt itselleni ensi viikolla. Kuori hengitti. Sen sisällä ei ollut sanoja, vain märkä valokuva huoneesta, jossa seisoin juuri nyt. Valokuvan nurkassa minä seisoin selkä kameraan päin ja pitelin kädessäni toista valokuvaa.

Kun katsoin tarkemmin, valokuvan minä kääntyi.

“Älä päästä kelloa sisään”, hän kuiskasi.

Silloin ovikello soi.

En avannut. Ovi avasi minut.

Käytävässä seisoi mies, jolla oli postilaatikko pään tilalla. Hän ojensi minulle paketin, joka oli kääritty lapsuuteni tapettiin. Paketissa luki minun käsialallani:

TÄMÄ EI OLE SINULLE.

Avasin sen tietenkin.

Sisällä oli keskiviikko.

Se oli pieni, lämmin ja peloissaan. Se puri minua sormeen ja juoksi patterin alle. Samassa kaikki kellot alkoivat käydä taaksepäin, paitsi keittiön kello, joka irrotti itsensä seinästä ja ryömi lattian poikki ohuilla mustilla jaloilla.

Kello pysähtyi keskiviikon eteen.

“Sinä kuulut minulle”, se sanoi.

Keskiviikko kirkui ilman ääntä. Ikkunat menivät rikki sisäänpäin. Jääkaappi alkoi nauraa isäni äänellä.

Yritin tarttua kelloon, mutta käteni kulki sen läpi ja osui vuoteen 1998. Siellä olin kuusivuotias ja istuin hiekkalaatikolla hautaamassa punaista muovilusikkaa.

“Älä kaiva sitä esiin”, kuusivuotias minä sanoi.

“Mitä?”

“Hampaita.”

Katsoin alas.

Hiekassa oli tuhansia hampaita. Ne lauloivat syntymäpäivälaulua, mutta jokaisen säkeistön lopussa ne unohtivat, kuka täytti vuosia. Taivas oli matalalla. Niin matalalla, että siihen pystyi kirjoittamaan sormella.

Kirjoitin: MINÄ OLEN TÄÄLLÄ.

Taivas vastasi: ET ENÄÄ.

Sitten olin takaisin keittiössä, mutta keittiö ei ollut takaisin minussa.

Kello oli nielaissut keskiviikon. Sen viisarit pyörivät hurjasti, ja jokaisella kierroksella jokin katosi: ensin tuolit, sitten lattia, sitten sana “ikkuna”. Lopulta en voinut katsoa ulos, koska en enää muistanut, millä nimellä reikää seinässä kutsuttiin.

Postilaatikkopäinen mies seisoi yhä ovella.

“Allekirjoitus tähän”, hän sanoi.

Paperissa oli vain yksi kysymys:

OLETKO VARMA, ETTÄ OLET SE, JOKA LUKEE TÄMÄN?

Kynä liikkui kädessäni ilman minua. Se piirsi oven. Paperiin ilmestynyt ovi raottui, ja sen takaa kuului valtava, hidas hengitys.

Jostain kaukaa jääkaappi lausui nimeni oikein.

En tunnistanut sitä.

Vierailija
1906/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudalla on ketjuja tästä henkilöstä kuvien kera. On myös työpaikka tiedossa yms.

Karmea läski on nykyään.

Ulkonäkö kertoo että menneisyys painaa ja ahdistaa ja lievittää ahdistusta syömällä. Varmasti kaikki pulskat tytöt tietävät tunteen mikä laittaa syömään ja mättämään herkkuja.

Olen varma että täällä on kommentoimassa naisia, jotka ovat pulleita ja syövät ahdistukseensa. Eiks vaan.

Vierailija
1907/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussi meni väärään vaikka minä en ollut bussissa ja kenkä oli täynnä vettä mutta se vesi muisti paremmin kun minä että kaupasta piti ostaa lamppu tai maitoa ei kun lammas se seisoi kassalla ja piippasi jokasen ajatuksen erikseen ihmiset katso lattiaan koska katto oli muuttanu pois joku sano että numero seittemän on tänään vihree ja minä tiesin sen jo eilen huomenna puhelin soi taskussa vaikka tasku oli seinässä ja seinä käveli hitaasti metsään siellä puut oli muovia paitsi yksi joka oli kuulemma lääkäri se kysy missä sattuu sanoin maanantaihin mutta se kirjotti paperiin peruna peruna peruna ja taitto minut kahtia kirjekuoreksi postimerkki nuoli minua takasin ja osote oli väärin koska taloa ei oltu vielä muistettu rakentaa sitten kahvi alko puhua liian kovaa se sano älä kato lusikkaa lusikka tietää ja tietenki katoin sen sisällä oli pieni juna joka ajo ympyrää ja jokasessa vaunussa istu sama nainen eri ikäsenä paitsi viimesessä olin minä mutta naamani oli jätetty johonki tiskialtaaseen enkä muistanu kuka sen pesee

Vierailija
1908/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi:n kiellettyjen ja aloituksen poiston aiheuttavien sanojen listalle 'Eveliina Lappalainen' ja 'Otto Martikainen'.

Kiitos!

🤣🤣🤣 Pohjois-Korean sensuuri tännekin, kiitos! Painu vttuun Suomesta, jos sananvapaus ei miellytä. Aleksi martikainen lienee ok

No, se versio myös poistoon johtavien listalle!

Sitte toi teidän sananvapautenne on kyllä vapaamielisimmästä päästä, ja aika yleisesti sananne ja viestinne ovat turhaa ja hyödytöntä, kun hyötynä ei missään pidetä vihan lietsontaa!

Miksi puolustelet murhaajaa? Yrität vaimentaa keskustelun tästä siasta 

Nyt ei puolustella mitään murhaajaa.

Miksi sinä soitat ulkopuolisena suutas rikosasiasta joka on ajat sitten loppuun käsitelty!

Mikä vaivaa? Mikään siinä varsinaisessa tapauksessa eikä tuomiossa muutu vaikka räävit kuinka paljon.

Mikä sua vaivaa? Omako elämäs o levällään!

Mee kaivelemaan peräreikääs pimeään komeroon aläkä meille! 

Koska oikeus ei tapahtunut. Tuomio oli naurettava ja oikeuslaitos epäonnistui tässä. Ilmaisin mielipiteeni keskustelualustalla johon se on tarkoitettu. Harmittaako?  

Vierailija
1909/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä selkeästi sympatiseeraat julmaa murhaaja. Etkä ymmärrä edes hävetä sitä, mitä se kertoo sinusta…

Vierailija
1910/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmea läski on nykyään.

aurinko oli unohtanu nousta koska sillä oli hammaslääkäri ja naapurin koira paisto pannukakkuja kellarissa vaikka kellari oli muuttanu kuuhun koulussa opettaja kysy paljonko meri painaa mutta liitu söi taulun ennen vastausta minä kirjotin vihkoon seittemän banaania ja vihko alko sataa sisältä päin uutisissa sanottiin että kaikki sukat pitää palauttaa mereen ennen torstaita muuten liikennevalot oppii puhumaan äiti soitti mikroaaltouunista ja kysy olenko syöny avaimet sanoin en vielä koska ne oli liian jäässä sitten pihalle kasvo kirjasto jonka kirjat haukku ohikulkijoita yksi niistä tiesi minun salasanan mutta unohti oman nimensä bussi lensi ohi täynnä kaloja ja kuski oli pelkkä hattu joka huusi seuraava pysäkki eilinen minä jäin pois mutta kadut oli vaihdettu keskenään ja koti löytyi väärän ihmisen taskusta siellä oli pimeetä ja joku keitti makarooneja radion sisällä

Vierailija
1911/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meri oli laitettu yöksi lataukseen mutta johto meni vuoren sisään ja vuori kuorsas niin kovaa että kalat unohti uida minä menin rannalle etsimään yhtä kadonnutta tiistaita mutta hiekka väitti ettei semmosta oo koskaan tehty lokki toi kuitin pilvestä siinä luki kolme kiloa hiljasuutta ja yks rikkinäinen kesä maksoin kivellä joka oli ollu ennen opettaja sitten aallot alko peruuttaa ja paljasti meren alta parkkipaikan missä valaat odotti busseja yksi niistä kysy kelloo mutta mun kädet näytti eri aikaa ja toinen käsi oli jo huomenna satamassa joku myi käytettyjä ukkosia pahvilaatikosta ostin pienimmän ja laitoin taskuun siellä se kasvo ja söi mun avaimet nyt koti aukee vaan sateella mutta tänään sataa ylöspäin

Vierailija
1912/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

moskeijan kellot soi vaikka niitä ei ollu ja kirkon torni kumarsi buddhan patsaalle joka oli unohtanu meditoida koska shiva tanssi bussipysäkillä liian kovaa rabbi etsi tooraa temppelin jääkaapista mutta siellä oli vaan kolme ehtoollisleipää ja pieni rukousmatto joka lensi karkuun enkeli gabriel soitti ovikelloa ja kysy missä päin on mekka minä osotin taivaaseen mutta taivas oli muuttunu synagoogaksi ja tähdet laulo virttä väärällä kielellä munkki keitti kahvia pyhästä vedestä ja imaami luki raamattua takaperin koska koraanin sivut oli lähteny pyhiinvaellukselle lehmät istu alttarilla ja paavi jako niille lootuksen kukkia sitten kaikki jumalat meni samaan hissiin mutta hissi pysähty nirvanan ja sunnuntain väliin eikä kukaan muistanu kuka paino nappia

Vierailija
1913/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutikin mennä.

Ihana Aleksi

Vierailija
1914/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eveliinan sisko Radio Rockin haastattelussa: 

Jos haluatte olla hyödyllisiä, yrittäkää parantaa henkirikosten uhrien omaisten asemaa esimerkiksi vetoamalla poliitikkoihin. 

Jokaisen joka väittää olevansa täällä Eveliinan ja omaisten puolesta pitäisi kuunnella tuo Radio Rockin video ennen kuin kommentoivat yhtään mitään. 

Miten niin? Hän sanoo, että uhrien omaiset tarvitsisivat enemmän tukea, koska eivät saa mitään ja rikoksen tekijää taas tuetaan koko ajan. 

Siskon ja tekijän ulkomuodosta näkee, ettei kukaan ole voinut hyvin tapahtuneen jälkeen. Kukaan ei ole pystynyt heitä auttamaan. Näen sen valitettavasti väkivallan uhrina itsekin heidän fyysisestä olomuodostaan. 

Olisiko ollut mitään sanoja, millä Oton olisi saanut keskeyttämään tekonsa?

Vierailija
1915/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meedio istu keittiössä ja kuunteli patteria koska vainajat kuulemma puhu sieltä mutta naapuri poras seinää niin kovaa ettei edes jeesus saanu selvää jeesus seiso pihalla sandaalit täynnä soraa ja kysy pihatontulta missä ufot parkkeeraa tonttu osotti naapurin parvekkeelle missä kolme lautasta vilkutti sinisillä valoilla ja yks niistä oli unohtanu käsijarrun meedio alko huutaa että avaruusäiti soittaa mutta se oliki naapurin pesukone joka linkos keskiviikkoa ufot tuli alas savupiipusta ja kysy saako täällä metelöidä jeesus sano rakastakaa lähimmäistänne mutta pihatonttu heitti kengän seinään koska naapuri laulo porakoneen mukana väärässä sävellajissa sitten meedio katos sohvan sisään ja palas mukanaan alieni joka väitti olevansa taloyhtiön puheenjohtaja

Vierailija
1916/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otto Martikainen teki rikoksen. Yrityksen parikymmentä työntekijää eivät tehneet sitä.

Martikainen tuomittiin teosta seitsemäksi vuodeksi vankeuteen nuorena henkilönä tehdystä taposta. Hän oli tekohetkellä 15-vuotias.  Nyt kohteeksi otettu yritys työllistää 21 ihmistä.  Kun yritystä pommitetaan yhden tähden arvioilla tai yritetään ajaa vaikeuksiin, rangaistus ei osu vain Martikaiseen. Se osuu työntekijöihin, joilla ei ole mitään tekemistä vuonna 2000 tapahtuneen rikoksen kanssa.

Jos ravintolan yksi omistaja on tehnyt rikoksen nuorena, tarjoilijoilta ja kokeilta ei viedä työpaikkoja.

Jos yrityksessä on rikoksesta tuomittu osakas, muita työntekijöitä ei muuteta hänen rikostovereikseen jälkikäteen.

Yhden tähden Google-arvostelu ilman asiakaskokemusta on lisäksi valheellinen arvostelu. Se ei kerro yrityksen tuotteista, palvelusta tai työn laadusta, vaan sitä käytetään aseena aivan toisessa asiassa.

Julma rikos ei muutu oikeudenmukaisuudeksi sillä, että sen varjolla tehdään vääryyttä uusille, täysin sivullisille ihmisille.

Martikaisen tekemää tekoa ei tarvitse vähätellä, unohtaa eikä antaa henkilökohtaisesti anteeksi. Eveliinaa saa ja pitää muistaa. Tuomiota saa arvostella liian lieväksi. Rikoksesta saa keskustella. Mutta keskustelu rikoksesta ja sivullisten toimeentulon sabotointi ovat kaksi eri asiaa.

Lisäksi koko oikeusjärjestelmän ajatus on, että tuomittu suorittaa määrätyn rangaistuksensa ja palaa sen jälkeen yhteiskuntaan elämään rikoksetonta elämää. Rikosseuraamuslaitos sanoo suoraan tavoitteeksi rikoksettoman elämän sekä yhteiskuntaan sijoittumisen.

Jos internetjoukko voi 25 vuotta myöhemmin keksiä loputtomasti uusia rangaistuksia ja hyökätä jokaista työpaikkaa vastaan, rangaistus ei koskaan pääty. Silloin tuomioistuimen sijasta rangaistuksen määrää anonyymi lauma, eikä siinä järjestelmässä ole enää oikeutta, vain kostoautomaatin kolinaa.

Kaikkein tiiveimmin:

Eveliinalle tehty vääryys ei korjaannu tekemällä vääryyttä kahdellekymmenelle syyttömälle ihmiselle. Se ei ole oikeutta. Se on kollektiivinen rangaistus väärään osoitteeseen.

Näin. 

Alkaa tulla nuo geneeriset ChatGPT-plöräykset korvista. Miten eivät saa malliaan suoltamaan tuon ihmismäisempää tekstiä?  Clauden kanssa sentään saa sen verran  ihan omankin äänen kuuluviin että sitä voi johonkin käyttääkin, kunhan käyttää vähän aikaa sen opettamiseen.

Vierailija
1917/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu lapsille. 

naapuri poras yötä halki ja meedio kuuli ufon seinän läpi jeesus tuli rappuun väärällä avaimella pihatonttu huus parvekkeelta että taivas on vinossa sitten alieni soitti ovikelloo sisältä päin naapuri lisäs bassoo ja koko talo lähti hitaasti marsiin

Vierailija
1918/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä menestyksellä voi olla sitten vaikka ulkomailla. 

marsissa naapuri löysi uuden poran ja alko remontoida kraatteria meedio väitti että pöly puhuu latinaks jeesus laitto ufon vilkun päälle mutta pihatonttu oli jo muuttanu moottoriin asumaan alieni koputti kattoon vaikka kattoo ei ollu ja jostain kuului hiljasuus liian kovaa

Vierailija
1919/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tiiveimmin:

Näin. 

Olet siis valmis lapsesi julmaan, kiduttavaan tappoon tekijän istumisella kolme ja puoli vuotta täysihoidossa ? Halpa on lapsesi henki.

Vierailija
1920/2066 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmea läski on nykyään.

Olen varma että täällä on kommentoimassa naisia, jotka ovat pulleita ja syövät ahdistukseensa. Eiks vaan.

Itse söin väkivallan uhrina ihan tietoisesti itseni lihavaksi, kun tiesin, että läski suojaa minua, pahat väkivaltaiset miehet jättävät rauhaan, jopa täysin huomiotta, mikä oli minun tulanteessani helpottavaa. Ja olisihan se läski suojannut ihan konkreettisestikin, esim. puukko ei olisi yltänyt ehkä tärkeisiin elimiin asti, kun olisi pysähtynyt läskikerroksiin.