Olen sitä mieltä, että lapset pitäisi ottaa pois masentuneilta ja muilta hulluilta
Siis eihän lasten elämästä mitään voi tulla, jos vanhempi ei ole edes työkykyinen. Lapsiparat ovat päiväkodissa, että äiti saa nukkua päivät.
Kommentit (23)
Mulla kaksisuuntainen mielialahäiriö todetttiin 2.lapsen jälkeen. Kotiäitinä olen ja hyvin olen pärjännyt sen jälkeen kun sain lääkkeet ja psykiatrista apua. Laitoksessa en ole ollut kertaakaan.
Meillä on siistiä, uusi koti, puhtaat vaatteet, aina itse tehtyä ruokaa, säännöllinen ulkoilu lasten kanssa, satutuokiot,yms. Luulen, että monella terveellä on asiat paljon huonommin.
Kiitos sinulle, täydellinen, mahtava AP!
nuo lapsiparat hellään kotihoitoon?
Olisi nimittäin siinä määrin paljon kerättävää. Puhumattakaan siitä, että laitoskasvatus noin esimerkkinä (mistä löytäisimme yhtäkkiä tuhansia sijoituskoteja) ei ole paras mahdollinen kasvatus- ja kasvuympäristö niille lapsillekaan.
En nyt jaksa edes mennä tämän typerän provon tapaan yhdistää masentuneet ja muut hullut. Toivon AP, että sinulle ei koskaan osu kohdalle. Joka viidennelle suomalaiselle nimittäin ainakin lievässä muodossa osuu.
Eikö ap:n mieleen juolahtanut sekään, että masentuneidenkin perheessä on usein toinen, ihan " täyspäinen" vanhempi.
Sellaiselta hänen ajatusmaailmansa kuulostaa.
Voihan ne olla kotona, perhepäivähoitajalla, eskarissa, koulussa... riippuu ihan lapsen/lasten iästä.
Ystäväni on yksi huolehtivaisimmista äideistä, joita tunnen. Serotoniinivaje aiheuttaa vakavaa masennusta, johon hänonneksi on saanut lääkkeet. Ehkä se onkin niin, että ne tunnollisimmat ja lapsiaan rakastavat äidit, jotka ovat epäitsekkäitä ja unohtavat siten siis oman hyvinvointinsa kokonaan ja pyrkivät siihen, että lapsella on kaikki hyvin-masentuvat..idiootit ja omahyväiset paskiaiset vaan porskuttaa eteenpäin..ilman mitään vaivoja.
Kyllä se masentunutkin ihminen ihan varmasti rakastaa lastaan. Ja mitä tarkoitat hullulla?
ja toiset ovat luonnostaan idioottelja. En tiedä kumman kanssa lapsella pahempi elämä...
Eivät laiskat ja välinpitämättömät ansaitse lapsia
Vierailija:
Eivät laiskat ja välinpitämättömät ansaitse lapsia
edellistä, tyhmyys on huolestuttavampaa, koska se on synnynnäistä, masentunut voi myös toipua tai on kausittaista
multakin ois jo lapset viety, vaikkei mulla sen parempia mielenterveyden ongelmia ole ollutkaan. lasten isällä oli työttömyydestä (tai se laukaisi, taipumusta on muista syistä) johtuva paha masennuskausi, joka helpotti asiallisella hoidolla.
vai olisinko mä ehkä muuttanut lasten kanssa miehen luota pois?
eikä sitä päällepäin edes välttämättä huomaa.
monesti masennus vain väliaikainen tila. susta voi sanoa, ettet paljoa asiasta tiedä.
Vai eikö sillä olekaan väliä? Masentumisesta rangaistakoon vain naisia.
Hämmästyin, kun kuulin erään ystäväni olevan diagnosoitu keskivaikeasti masentuneeksi (tosin hän on lääkityksellä joka tasaa oireita), sillä hän on pitkäpinnaisin äiti jonka tunnen ja on aina hoitanut lapsensa erittäin hyvin, paitsi perushoivan myös tunnepuolen - lapsi on tasapainoinen ja selväsi iloinen ja onnellinen lapsi, joka osaa olla myös vaativa ja kärttyisä, jos siihen on syytä (lapsi ei siis ole hyväntuulinen siksi, että hänen pitäisi kannatella masentunutta äitiä ja tehdä äiti iloiseksi). Heidän yhdessäoloaan on ilo seurata. Muutenkin äiti on toimelias ja tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. En usko, että kukaan pitää häntä hulluna tai sellaisena, jolta pitäisi lapsi ottaa pois.
Monilla äideillä masennus ei liity lapseen eikä heidän väliseen vuorovaikutussuhteeseen, vaan äiti pystyy hoitamaan kaiken lapseensa liittyvän riittävän hyvin, jotta lapsen kasvulle ja kehitykselle ei aiheudu riskejä.
Jossain tapauksissa masennuksella voi olla vaikutusta lapsen ja äidin väliseen vuorovaikutussuhteeseen, ja silloin on paikallaan tukitoimenpiteet, jotta äidin ja vauvan/lapsen välinen vuorovaikutus toimisi siten, ettei se estä lapsen normaalia kehitystä. Avohuollon tuki on yleensä parempi vaihtoehto kuin lapsen huostaanotto, ellei äiti nyt ole aivan psykottinen tai tilanne ole muuten turvaton lapsen kannalta.
Joten olen kyllä hieman eri mieltä ap:n kanssa näistä asioista.
Jaksamista kaikille äideille arkeen!
" kokopäiväisestä" päiväkodista ympärivuorokautiseen lastenkotiin hoidettavaksi. Tunsin nuorena lastenkotilapsen. Lastenkoti on todella kuin iso, avoin päiväkoti. Lapset elävät siellä keskenään viidakon lakien mukaan, isommat rääkkäävät pienempiään ja paikalla käy vaihtuva kavalkadi " aikuisia" pomottamassa, mutta heihin ei synny mitään tunnesidettä, joten heidän opetuksiaan ei oikeasti sisäistetä. Niin- tämä tuttuni viettikin sitten 17 ikävuoden jälkeen elämänsä mielisairaanhoidossa, vuorotellen suljetulla, vuorotellen tuetuissa asuntoloissa. Niin, nykyään en hänestä tiedä kun muutimme paikkakuntaa enkä ole häneen yhteyttä pitänyt, mutta en usko että mikään olisi ainakaan parantunut.
Niin että sinne vaan kaikkien " huonojen" vanhempien lapset jotka kehtaavat olla masentuneita, jättää lapsensa pihalle tai sisään hetkeksi yksin, polttaa tupakkaa, viedä mummulle tai päiväkotiin hoitoon. Niin se onni ja autuus tälle maalle koittaakin. Kannattavampaa olisi " jälkiabortoida" ne kun ei niistä kuitenkaan kunnon kansalaisia enää tule.
onneksi SINÄ et päätä asioista.