Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralla asuvilla tupakoitsijoilla on vielä 62 päivää aikaa savutella parvekkeella...sen jälkeen kävelette kiltisti tupakkapaikalle

Vierailija
30.07.2026 |

Nykyään on tilanne jossa monet savuttelijat ovat voineed terrorisoida naapureitaan tupakalla parvekkeiltaan käsin, koska oletuksena on että jos vuokrasopparissa ei erikseen kielletä parveketupakointia niin se on sallittu.
Nytpä tuo muuttuu, ja tulee kielto oletukseksi kaikkiin soppareihin, myös jo voimassa oleviin!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012108044.html

https://kiinteistonvalitysala.fi/uutisia/hyva-valitystapa/kvkln-lakival…

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha. Joo ei. Vuokrasin tämän asunnon niin parvekkeella sai polttaa. Vuokraisännän mukaan tämä ei muutu miksikään. Joten, haista ap savujani.

Vilkaisepas soppariasi, mitä siellä sanotaan?

Ja sitten lue mitä lakimuutos tuo tullessaaan : )

Vierailija
22/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on vuokranantaja lupa polttaa. Harva vuokranantaja asuu samassa taloyhtiössä, niin mielellään antavat luvan. Eivät halua, että asukas alkaa polttamaan sisällä jossain liesituulettimen alla.

Lycka till vuokrasopparin saamiseen jossa erikseen tupakointi sallittu.
Täällä päin vastoin ovat kirjanneet tupakointikiellon uusiin sopimukseen jo ainakin 3-4 vuoden ajan.
Mutta jotkut korsteenit ovat ikivanhojen, kiellottomien soppareidensa turvin savustaneet naapureita...Nyt 2kk päästä se loppuu!

Mulla on sellainen vuokrasopimus. Ja ihan sisällä poltan, koska parveketta ei ole. Elä sen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuokrataloyhtiössä kyselin tästä asiasta isännöitsijältä, että mites kun nykyään on sallittua polttaa parvekkeella, niin muuttuuko tämän lainsäädännön myötä. Isännöitsijä vastasi, että vuokrasopimukset uusitaan niin, että siellä on erikseen kirjattu, että tupakointi on sallittu parvekkeella kuten tähänkin saakka. Ei kukaan vuokranantaja halua, että jengi siirtyy sisälle tupakoimaan.

24/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maa on täys kieltoja joita kukaan ei noudata. Toi on vaan yks kielto lisää...

Vierailija
25/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti sitten askelten töminästä ja alaoven paukkeesta kun unettomana käyn jopa 12 kertaa yössä tupakalla.

Frendin luona joku oli käynyt superliimaamassa tuollaisen tyypin lukon umpeen, kun tahallinen yöllinen kolina kävi hermoille. Ei käynyt enää 12 kertaa yössä tupakalla, sai olla koko yön tupakalla :) 

Vierailija
26/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on vuokranantaja lupa polttaa. Harva vuokranantaja asuu samassa taloyhtiössä, niin mielellään antavat luvan. Eivät halua, että asukas alkaa polttamaan sisällä jossain liesituulettimen alla.

Täällä päin vastoin ovat kirjanneet tupakointikiellon uusiin sopimukseen jo ainakin 3-4 vuoden ajan.
Mutta jotkut korsteenit ovat ikivanhojen, kiellottomien soppareidensa turvin savustaneet naapureita...Nyt 2kk päästä se loppuu!

Mulla on sellainen vuokrasopimus. Ja ihan sisällä poltan, koska parveketta ei ole. Elä sen kanssa.

Ei minun tarvitse elää, kun täällä on kaikki kerrostalot vakuutusyhtiön omistuksessa, ja he eivä tule yhteenkään soppariin tupakoinnin sallimista tehdä.

Jos sinulla sattuisi olemaan väittämäsi soppari (Todennäköisesti ei ole, koska valehtelet), niin se on poikkeus säännössä. 99,9% tapauksista parveketupakointi on kielletty 1.10.2026 alkaen

Vierailija
27/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha. Joo ei. Vuokrasin tämän asunnon niin parvekkeella sai polttaa. Vuokraisännän mukaan tämä ei muutu miksikään. Joten, haista ap savujani.

Minä vilkaisin. Minä luin sopimuksen. Minä olen oikeassa, en edes ymmärrä mitä se sun persettäsi kutittaa? Taidan mennä röökille.

Vierailija
28/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse elää, kun täällä on kaikki kerrostalot vakuutusyhtiön omistuksessa, ja he eivä tule yhteenkään soppariin tupakoinnin sallimista tehdä.

Jos sinulla sattuisi olemaan väittämäsi soppari (Todennäköisesti ei ole, koska valehtelet), niin se on poikkeus säännössä. 99,9% tapauksista parveketupakointi on kielletty 1.10.2026 alkaen

Sopimus on kirjoitettu 2018. Ymmärrätkö?

Vierailija
29/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti sitten askelten töminästä ja alaoven paukkeesta kun unettomana käyn jopa 12 kertaa yössä tupakalla.

Muista hiljaisuus klo 22 jälkeen. Tuollainen on systemaattista naapurien häirintää eikä normaalia elämistä. 3 valitusta ja sulle tulee häätö. Sen jälkeen nukun rauhassa.

Kyllä hiljaisuuden aikana saa rappukäytävässä ulos ja sisään kävellä ulos tupakalle ihan niin monta kertaa kuin haluaa. Ja jos ovet jymähtää kovaäänisesti kiinni, niin se on yaloyhtiön vika, jos ne ovien sulkupumput ovat rikki.

Uho on kova, mutta kyllä tuollaiset siperia opettaa

Löydä vaan sellainen käräjäoikeus, joka määrää häädön sen perusteella, että asukas ei saa hiljaisuuden aikana poistua tai tulla omaan asuntoonsa! 🤣 

Varsinkin kun on oikea syy käydä siellä ulkona, kun ei voi enää tupakoida parvekkeellaan.

Tahallinen tömistely ja oven paiskominen, joka herättää naapureita toistuvasti ja jatkuu kirjallisen varoituksen jälkeen, voi johtaa vuokrasopimuksen purkamiseen. 

Ja jos syytät ovea paukkumisesta, niin sitten se on taloyhtiön vastuulla korjata tai korvata se, ja osa siitä laskusta menee sun vuokranantajalle. Tuskin se on mielissään.

Vierailija
30/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeilen ääneen. Kaikki tässä talossa polttaa. Vuokraisäntä ei haittaa, koska vuokrat tulee ajallaan ja talosta ja pihasta pidetään huolta. Joten aivan sama.

Vierailija
31/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frendin luona joku oli käynyt superliimaamassa tuollaisen tyypin lukon umpeen, kun tahallinen yöllinen kolina kävi hermoille. Ei käynyt enää 12 kertaa yössä tupakalla, sai olla koko yön tupakalla :) 

Hyvä ettei sille tapahtunut mitään pahempaa. Puukosta olisi tullut meidän kerrostalossa.

Vierailija
32/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakimuutos vaikuttaa myös jo voimassa oleviin sopimukseen. Ihan sama vaikka olisi kirjoitettu 1918. Ymmärrätkö? Et ilmeisesti, kun mainitset vuosiluvun sopparillesi...

Vierailija
33/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakanmarjat kävelen tupakkapaikalle. Jatkan parvekkeella tupakointia niin kauan kunnes minut sieltä poistetaan. Todennäköisesti kukaan ei edes huomaa, tai jos huomaa niin ei ketään kiinnosta, ainakaan meidän taloyhtiössä, jossa on muitakin tupakoitsijoita.

Vierailija
34/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nä ainakin annan luvan polttaa parvekkeella enemmin kuun otan riskin että asukas polttaa sisällä, toki tää mun vuokralainen ei polta ja on aina maksanut ajallaan vuokrat yli 20 vuotta, että jos kysyy niin lupa tulee. 

Vierailija
35/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse kävellä yhtään mihinkään. Vuokrasin asunnon niin, että parvekkeella saa polttaa. Se ei muutu mihinkään. Ap on pölvästi.

Vierailija
36/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon säästettynä tuleviin täysremonttikuluihin?

Vierailija
37/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole parveketta. Pakko pössyytellä kämpässä.

Vierailija
38/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vilkaisin. Minä luin sopimuksen. Minä olen oikeassa, en edes ymmärrä mitä se sun persettäsi kutittaa? Taidan mennä röökille.

Eli lukeeko sulla siellä että "tupakointi asunnon parvekkeella sallittu" tms. ?

Vierailija
39/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakimuutos vaikuttaa myös jo voimassa oleviin sopimukseen. Ihan sama vaikka olisi kirjoitettu 1918. Ymmärrätkö? Et ilmeisesti, kun mainitset vuosiluvun sopparillesi...

Voi luoja 😂 Eiköhän se ole sinä joka ei tajua. Luulet, että uuuuuuu nyt tehtiin laki ja kaikki suomalaiset lopettavat parveketupakoinnin. No kuule kun ei. Ihan saa edelleenkin polttaa. Sinä et sille mitään voi ja sekös kismittää.

Vierailija
40/89 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lukeeko sulla siellä että "tupakointi asunnon parvekkeella sallittu" tms. ?

Ihan vain "tupakointi sallittu". Paikkaa ei ole määritelty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi