Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas alkoi rahan kerjääminen työpaikalla! Onko tämä jo HR-asia?

Vierailija
13.05.2024 |

Kaksi naista harrastaa tätä jatkuvasti. Aina pitäisi olla lahjoittamassa heidän lastensa leirikouluihin, kaikkien mahdollisten ihmisten synttäreihin, hääpäivien kunniaksi, ihan mitä tahansa. Kerjääminen on jatkuvaa. Nyt sitten on kuulemma sekä synttäreitä että lakkiaisia joihin kaikkiin kerätään rahaa.

Olen jo aiemmin ottanut linjan, että kohteliaasti kieltäydyn koska muuten rahaa pitäisi olla lahjoittamassa joka viikko ja usein moneen keräykseen samaan aikaan.

Mutta nämä naiset eivät anna periksi! Käyttävät työaikansa kiertämällä toistuvasti työpisteitä niiden lahjoituslistojensa kanssa joissa on nimet eri tarkoituksiin lahjoittaneista, antamansa summat, kehuvat miten se-ja-se lahjoitti viisikymppiä tai kaksikymppiä ja kai minäkin nyt haluan antaa rahojani. Ja ei tosiaan vain kerran vaan tämä kierros tehdään joka päivä kummankin toimesta!

Kannattaako tästä jo ilmoittaa HR:lle että lopettaisivat? Tuo alkaa olla jo häirintää ja aivan törkeää rahan kiristämistä. Olen ihan kyllästynyt siihen, että minulta kerjätään painostavasti työpaikalla kaksi kertaa joka päivä vähintään pariakymppiä! Jos jokaiseen heidän kerjäykseensä lähtisi lahjoittamaan niin rahanmeno olisi jatkuvaa ja täysin vieraille ihmisille! En minä heidän miehiään tai lapsiaan tunne, miksi minä lahjoittaisin heidän yksityisiin juhliinsa!

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR:lle ja esimiehelle kirjallinen nootti asiasta, ja kerjääjätädit saatetaan verokorttiensa kanssa ovesta ulos.

Vierailija
2/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aivan törkeää ja täysin epäasiallista. HR:n vaan yhteys niin laittavat tädit kuriin.

Julkisella paikallahan ainakin tuo olisi laitonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita HR:lle. Eikös nykyään ole kaiken maailman anonyymit ilmoituskanavatkin. Suora puhe toki aina parempi.

Se, että työpaikalla myydään "Pikkuveljen Parhaita" lapsen luokkaretken puolesta on kyseenalaista jos sitä tehdään työpöytiä kiertämällä / tyrkyttäen, mutta tuo, että työkaverin perheenjäseniä pitäisi muistaa merkkipäivinä on naurettavaa. En ole ikinä kuullut moista.

Vierailija
4/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä tuohon työnantajan lupa? Tietääkö työnantaja edes asiasta? Vai puuhailevatko omiaan työpaikalla?

Vierailija
5/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Missä helvetin työpaikassa tuollaista voi tapahtua? Lähtisin tuollaisesta firmasta välittömästi, siellä täytyy olla aivan kaikki täysin perseellään, jos tuollaista sallitaan tapahtua.

Vierailija
6/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lahjoittaa 50 € tai edes 20 € johonkin työkaverin lahjaan?

Vierailija
7/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus esimiehelle tai HRlle tai liitoon tai työsuojeluvaltuutetulle. Ei saa kerjätä rahaa töissä. Lahjakeräys työkaverille ok. Muut poia

Vierailija
8/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jotekin ymmärtää keräykset työpaikalla, jos joku jää vaikka eläkkeelle tms mutta tuohan nyt on ennenkuulumattoman röyhkeää!

Vierailija
9/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on laitonta. Pitää olla keräyslupa.

Vierailija
10/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti joku kehtaa kerjätä työkavereilta rahaa omiin juttuihinsa? Mitä ihmettä?? Esimieheen ja hr:n yhteys. 

Vierailija
11/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oppii sanomaan tarpeeksi ponnekkaasti "EI", niin eivät tule toista kertaa. Voihan tämän rajojen vetämisen ulkoistaa myös HR:lle jos ei itse siihen pysty. Kannattaa kuitenkin opetella. Siitä on apua koko loppuelämän ajan.

Vierailija
12/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron antaisin.

Vierailija
13/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oppii sanomaan tarpeeksi ponnekkaasti "EI", niin eivät tule toista kertaa. Voihan tämän rajojen vetämisen ulkoistaa myös HR:lle jos ei itse siihen pysty. Kannattaa kuitenkin opetella. Siitä on apua koko loppuelämän ajan.

Esimiehen pitää puuttua kerjäämiseen eli epäasialliseen käytökseen. Kuuluu ihan esimiehen hommiin hoitaa tollaset tilanteet. 

Vierailija
14/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on tosi harmi juttu, että me kaikki emme ole sellaisia karismaattisia alfanaaraita kuin sinä. Meistä saattaisi "Ei:n" myötä jopa tulla "hankalia kollegoja", joiden työtä sabotoidaan tai kohdellaan ikävästi muissa asiayhteyksissä.

Siksi on ehkä parempi, että työnantajan edustaja suitsii pelisäännöt. Se on vähän niin kuin heidän työtäänkin.

Vierailija
15/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat puhelimella videota joka kerta kun tulevat pyytämään ja toimitat videot pomolle viestillä:ei tule työnteosta mitään kun koko ajan ollaan pyytämässä rahaa.

Vierailija
16/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä myydään niitä halpis keksituotteita. Jotain  Vaarin valitut Paskakikkareet tai mitä niitä nyt oli

Vierailija
17/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin ilmoitat. Sen vielä ymmärrän jos työyhteisön jäsenelle kerätään rahaa johonkin vaikka 50v lahjaan.. mutta työntekijöiden lapsille? Ja vielä tuollaisella syyllistyskulmalla, joo ei tosiaan mun työpaikalla jatkuisi kovin pitkään, t: HR.

Vierailija
18/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, että tuota joku ihmettelee. Aikoinaan olin yhdessä työpaikassa, jossa tosiaan työkaverien lasten yo-lahjoihin oli keräyksiä. En antanut. Olin ikävä, epäsosiaalinen ihminen.

Vierailija
19/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annakun arvaan niin ne rahankerääjäakat on niitä HR henkilöitä.

Myös huomio kaikille. HR ei ole henkilöstöä/työntekijöitä varten. Se edustaa vain ja ainoastaan firman intressejä!

Toisin sanoen HR ei takaa mitään "oikeutta" vaan voi aina käydä myös niin että esimerkiksi häiriöstä valittava on se joka saa kenkää/puhuttelun.

Esimerkiksi Googlella oli aikoinaan johtoja joka ahdistelu alaisiaan (naisia) ja HR lakaisi asian maton alle ja tarjosi sovitteluja uhreille kunhan eivät puhu asiasta koska "iso herra" oli "tärkeämpi" firmalle.

Vierailija
20/102 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulleko on ok, että työpaikallasi kukaan muu ei tee töitä vaan tekevät vaikka sormivärimaalauksia paskallaan pitkin seiniä, kun osaat niin hienosti sanoa "ei"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi