Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvispizzan itse tekevät! Mitä laitatte siihen?

Vierailija
29.07.2026 |

Saa vinkata.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli, tomaatti, paprika, herneet, feta, oliivit ja ananas. 

Vierailija
42/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattikastikepohjalle päälle punasipulia, valkosipulia ja kanttarelleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanin ja perunankuoria, joskus sitruunankin. Pohjan päälle teen blenderissa inkivääritahnaa. Päälle mieheni sissijuustoa!

Vierailija
44/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska otsikossa lukee kasvispizza, oletan, että tässä ei tarkoiteta vegaanipizzaa. 

Omat suosikkitäytteet kasvispizzaan: Feta, oliivi, punasipuli, paprika (tai kirsikkatomaatti), ja paljon valkosipulia.

Myös perus: Mozzarella, tomaatti, basilika valkosipuliöljyllä toimii aina.

Joskus teen myös pepperonipizzan vegepepperonista: Pepperoni, aurajuusto, paprika.

Vierailija
45/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa vinkkejä proteiiniin. Jos haluaisi, että kasvispizzasta saa myös proteiinia, niin mikä on paras ja millä tavalla tehtynä?

Vierailija
46/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vinkkejä proteiiniin. Jos haluaisi, että kasvispizzasta saa myös proteiinia, niin mikä on paras ja millä tavalla tehtynä?

Pyreen tilalle proteiinirahkaa 5 purkkia.

Vierailija
47/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet jauhelihapizzan, jossa korvaat jauhelihan soijarouheella tai kaupasta valmiina saatavalla vegejauhiksella. Sitten mukaan muut samat täytteet kuin jauhelihapizzaankin.

Vierailija
48/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin munaa joka on peräisin eläimestä.

Vierailija
49/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizza on roskaruokaa.

Mutta samat täytteet lämpimän leivän päällä tai piirakkataikinassa ei taas ole roskaruokaa! 

Vierailija
50/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, lanttua, porkkanaa, kukkakaalia, nokkosta, voikukkia.

Vierailija
51/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetajuusto, sipuli, oliivi, paprika. Mozzarellaa päälle. Namnam!

Vierailija
52/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska otsikossa lukee kasvispizza, oletan, että tässä ei tarkoiteta vegaanipizzaa. 

Omat suosikkitäytteet kasvispizzaan: Feta, oliivi, punasipuli, paprika (tai kirsikkatomaatti), ja paljon valkosipulia.

Myös perus: Mozzarella, tomaatti, basilika valkosipuliöljyllä toimii aina.

Joskus teen myös pepperonipizzan vegepepperonista: Pepperoni, aurajuusto, paprika.

Tuleeko tuosta kypsästä vegepepperonista vielä miten pahasti vehnäjauhon maku läpi? Kerran olen sitä paketin ostanut leivänpäälliseksi. Siinähän ei maistunut muu kuin mausteet ja kypsymätön vehnäjauho, eli olen sittemmin jättänyt sen ostamatta. Tulisi paljon halvemmaksi sotkea vehnäjauhoja ja mausteita keskenään ja vaikka paistaa se möhnä pannulla.

Vierailija
53/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin munaa joka on peräisin eläimestä.

Kysyttiin kasvispizzasta, ei vegaanipizzasta. Silloin muna on ihan ok täyte pizzaankin.

Vierailija
54/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustettua tofua (marinoitu jalotofu, Lidlin Grillitofut,yms), punasipuli, (herkku)sieni, tomaattimurska+juustoraaste

Vierailija
55/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on itse tehty pesto, joka levitetään ekaksi  ja kunnon kerros pizzapohjalle. Sitten viipaloin tomaatit  ohueksi (kaupasta pitää ostaa ne pehmeimmät tomaatit) ja rouhin päälle mustapippuria. Lopuksi murennan mozzarellaa paksun kerron päälle. Jos ei halua eläinperäistä mozzarellaa vegevaihtoehtoja löytyy tilalle. Yksinkertaisuudestaan huolimatta hemmetin hyvää ja kun malttaa antaa jäähtyä jonkun aikaa,

Vierailija
56/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki on itse tehty pesto, joka levitetään ekaksi  ja kunnon kerros pizzapohjalle. Sitten viipaloin tomaatit  ohueksi (kaupasta pitää ostaa ne pehmeimmät tomaatit) ja rouhin päälle mustapippuria. Lopuksi murennan mozzarellaa paksun kerron päälle. Jos ei halua eläinperäistä mozzarellaa vegevaihtoehtoja löytyy tilalle. Yksinkertaisuudestaan huolimatta hemmetin hyvää ja kun malttaa antaa jäähtyä jonkun aikaa,

Mistä aineksista teet pestosi? Sehän tarkoittaa suomeksi vain maustetahnaa, eli se voi olla tehty mistä tahansa aineksista.

Vierailija
57/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkusieniä, sipulia, paprikaa, kasvisjuusto. Luin ohjeen ,vegaaniset juustonkaltaiset valmisteet esittelyssä/k-ruoka, kasvijuuston sekaan kannattaa lorauttaa kasvikermaa niin sulaa paremmin.

Vierailija
58/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margarita on hyvin tehtynä yksi parhaista pizzoista.

Sipuli, chili ja sienet sekä päälle uunin jälkeen rucolaa ja joko mozzartellaa tai parmesanlastuja on toinen hyvä vaihtoehto. Habanero ja vuohenjuusto on toimiva makuyhdistelmä, jos oma toleranssi kestää habaneron.

Vierailija
59/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvis pizza, sallikaa mun nauraa. 😆

Vierailija
60/124 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia ja sikaa