Kasvispizzan itse tekevät! Mitä laitatte siihen?
Kommentit (124)
Tomaattikastikepohjalle päälle punasipulia, valkosipulia ja kanttarelleja.
Banaanin ja perunankuoria, joskus sitruunankin. Pohjan päälle teen blenderissa inkivääritahnaa. Päälle mieheni sissijuustoa!
Koska otsikossa lukee kasvispizza, oletan, että tässä ei tarkoiteta vegaanipizzaa.
Omat suosikkitäytteet kasvispizzaan: Feta, oliivi, punasipuli, paprika (tai kirsikkatomaatti), ja paljon valkosipulia.
Myös perus: Mozzarella, tomaatti, basilika valkosipuliöljyllä toimii aina.
Joskus teen myös pepperonipizzan vegepepperonista: Pepperoni, aurajuusto, paprika.
Antakaa vinkkejä proteiiniin. Jos haluaisi, että kasvispizzasta saa myös proteiinia, niin mikä on paras ja millä tavalla tehtynä?
Vierailija kirjoitti:
Antakaa vinkkejä proteiiniin. Jos haluaisi, että kasvispizzasta saa myös proteiinia, niin mikä on paras ja millä tavalla tehtynä?
Pyreen tilalle proteiinirahkaa 5 purkkia.
Vierailija kirjoitti:
Teet jauhelihapizzan, jossa korvaat jauhelihan soijarouheella tai kaupasta valmiina saatavalla vegejauhiksella. Sitten mukaan muut samat täytteet kuin jauhelihapizzaankin.
Varmaankin munaa joka on peräisin eläimestä.
Vierailija kirjoitti:
Pizza on roskaruokaa.
Mutta samat täytteet lämpimän leivän päällä tai piirakkataikinassa ei taas ole roskaruokaa!
Perunaa, lanttua, porkkanaa, kukkakaalia, nokkosta, voikukkia.
Fetajuusto, sipuli, oliivi, paprika. Mozzarellaa päälle. Namnam!
Vierailija kirjoitti:
Koska otsikossa lukee kasvispizza, oletan, että tässä ei tarkoiteta vegaanipizzaa.
Omat suosikkitäytteet kasvispizzaan: Feta, oliivi, punasipuli, paprika (tai kirsikkatomaatti), ja paljon valkosipulia.
Myös perus: Mozzarella, tomaatti, basilika valkosipuliöljyllä toimii aina.
Joskus teen myös pepperonipizzan vegepepperonista: Pepperoni, aurajuusto, paprika.
Tuleeko tuosta kypsästä vegepepperonista vielä miten pahasti vehnäjauhon maku läpi? Kerran olen sitä paketin ostanut leivänpäälliseksi. Siinähän ei maistunut muu kuin mausteet ja kypsymätön vehnäjauho, eli olen sittemmin jättänyt sen ostamatta. Tulisi paljon halvemmaksi sotkea vehnäjauhoja ja mausteita keskenään ja vaikka paistaa se möhnä pannulla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin munaa joka on peräisin eläimestä.
Kysyttiin kasvispizzasta, ei vegaanipizzasta. Silloin muna on ihan ok täyte pizzaankin.
Maustettua tofua (marinoitu jalotofu, Lidlin Grillitofut,yms), punasipuli, (herkku)sieni, tomaattimurska+juustoraaste
Mun suosikki on itse tehty pesto, joka levitetään ekaksi ja kunnon kerros pizzapohjalle. Sitten viipaloin tomaatit ohueksi (kaupasta pitää ostaa ne pehmeimmät tomaatit) ja rouhin päälle mustapippuria. Lopuksi murennan mozzarellaa paksun kerron päälle. Jos ei halua eläinperäistä mozzarellaa vegevaihtoehtoja löytyy tilalle. Yksinkertaisuudestaan huolimatta hemmetin hyvää ja kun malttaa antaa jäähtyä jonkun aikaa,
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on itse tehty pesto, joka levitetään ekaksi ja kunnon kerros pizzapohjalle. Sitten viipaloin tomaatit ohueksi (kaupasta pitää ostaa ne pehmeimmät tomaatit) ja rouhin päälle mustapippuria. Lopuksi murennan mozzarellaa paksun kerron päälle. Jos ei halua eläinperäistä mozzarellaa vegevaihtoehtoja löytyy tilalle. Yksinkertaisuudestaan huolimatta hemmetin hyvää ja kun malttaa antaa jäähtyä jonkun aikaa,
Mistä aineksista teet pestosi? Sehän tarkoittaa suomeksi vain maustetahnaa, eli se voi olla tehty mistä tahansa aineksista.
Herkkusieniä, sipulia, paprikaa, kasvisjuusto. Luin ohjeen ,vegaaniset juustonkaltaiset valmisteet esittelyssä/k-ruoka, kasvijuuston sekaan kannattaa lorauttaa kasvikermaa niin sulaa paremmin.
Margarita on hyvin tehtynä yksi parhaista pizzoista.
Sipuli, chili ja sienet sekä päälle uunin jälkeen rucolaa ja joko mozzartellaa tai parmesanlastuja on toinen hyvä vaihtoehto. Habanero ja vuohenjuusto on toimiva makuyhdistelmä, jos oma toleranssi kestää habaneron.
Kasvis pizza, sallikaa mun nauraa. 😆
Sipuli, tomaatti, paprika, herneet, feta, oliivit ja ananas.