Kasvispizzan itse tekevät! Mitä laitatte siihen?
Kommentit (124)
Banaania, persikkaa, ananasta, papaijaa ja guavaa.
Tomaattikastike, juusto, sienet, sipuli, paprika, oliivi, valkosipuli.
Paahdettuja munakoisoviipaleita, kirsikkatomaatteja ja uunin jälkeen tuoretta mozzarellaa ja basilikaa.
Pitsan idea on pohjassa, tomaattikastikkeessa ja juustossa. On periaatteessa aika samantekevää, mitä täytteet ovat. Koko ruokalaji keksittiin, jotta saataisiin käytettyä mitä randomia kaapissa sattui olemaan. Jos perusta on hyvä, mikä tahansa löytyvä kelpaa. Ensimmäisenä kasviksista tulee mieleen sienet ja paprika, jos valita pitää.
Makaronilaatikkopizza on parasta!
Minun suosikki kasvispizza: tomaattisiivut, ananaspalat, munakoisosiivut, mustat oliivit ,(sipulisilppua)
Banaania, jugurttia, suklaata, vadelmia, mansikoita. Jäätelöä päälle.
Tomaatti
kesäkurpitsa
Paprika (kuorittu)
Ananas
Feta
+ joskus herkkusieniä
joskus valkkaria, joskus ilman valkkaria
Vierailija kirjoitti:
Pizza on roskaruokaa.
Paikan päällä syötynä ei, koska se tuodaan syöjälle lautasella. Ei itse tehty liioin ole roskaruokaa. Vain nouto-, eines- ja pakastepizzat täyttävät roskaruokatermin, koska niiden jäljiltä jää pakkaus roskaksi.
Kesäkurpitsaa, tomaattia, sipulia, lmiiveja, valkosipuli-basilikaöljy
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti
kesäkurpitsa
Paprika (kuorittu)
Ananas
Feta
+ joskus herkkusieniä
joskus valkkaria, joskus ilman valkkaria
Valkoviiniä pizzan kanssa, hyh kuulostaa etovalta yhdistelmältä. Yleisempää lie punkun nauttiminen pizzan kanssa.
Herkkusieni, tomaatti, paprika, oliivit+aurajuusto
Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsaa, tomaattia, sipulia, lmiiveja, valkosipuli-basilikaöljy
lmiiveja?
Miten esivalmistelette kasvikset ennen pizzan päälle laittamista, että ne maistuvat jollekkin?
Kotipizzan vanhat kasvispitsat on klassikkoja, esim. Zorbas: feta, punasipuli, oliivi, paprika. Mitähän siinä toisessa oli... varmaan herkkusieni, paprika, sipuli. Yksi hyvä on marinoitu kesäkurpitsa, jos jaksaa askarrella.
Vierailija kirjoitti:
Miten esivalmistelette kasvikset ennen pizzan päälle laittamista, että ne maistuvat jollekkin?
Useimpia sellaisia kasviksia, joita pitsan päälle tavallisesti laitetaan, ei tarvitse maustaa mitenkään, kun ne maistuvat itsessään. Mutta vaikkapa kesäkurpitsa ei minusta sellaisenaan mene pitsan päälle, vaan pitää marinoida ensin. Se on aivan liian nestepitoinenkin.
Mulla kans tou sama, laittaisin vielä tonnikalaa.