Palstan marjapoimijat ovat valehtelijoita
Keräävät kymmeniä kiloja joka päivä, tienestit on tuhansia euroja. Ei ole, pelkkää fantasiaa
Kommentit (21)
Kyllä koneilla voi hyvästä paikasta kerätä useita sankollisia.
Meidänkin kadun varrelle naapuritalon ulkomaiset opiskelijat kerääntyivät odottamaan autokuljetusta marjamaille sunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin kadun varrelle naapuritalon ulkomaiset opiskelijat kerääntyivät odottamaan autokuljetusta marjamaille sunnuntaina.
Ei ole
Monet muutkin kuin marjanpoimijat.
Kävin poimimassa hilloja. 3 tuntia, 2,5 kiloa. Omaan käyttöön menee, mutta tuosta voit laskea tuntipalkan, 20€/kg. Täällä on hilloja todella huonosti, joten olen itsekin hämmästynyt tuosta saaliista.
Mustikkaa voi hyvinkin poimia vaikka 50 litraa päivässä, kun on hyvä poimuri ja marjoja paljon. Amatööreille tekee tiukkaa saada edes 5 litraa päivässä. En sanoisi koneeksi sitä tavallista poimuria. Omani on se puulaatikko, jossa paksuhkot metallipiikit ja kangaspussi.
Ovatko ne myynti-ilmoituksetkin fb:ssä pelkkää fantasiaa sinun mielestäsi? Itse ainakin ostin sitä kautta marjoja ja ko poimijalla näyttää olevan päivittäin tarjolla useampia sangollisia.
Se on muuten jännä, että maahanmuuttajille (nimistä päätellen) ei tuota mitään vaikeuksia löytää marjapaikkoja ja saada marjoja kuljetetuksi, kun taas tällä palstalla ne muodostavat useimmille mahdottoman esteen poimimiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne myynti-ilmoituksetkin fb:ssä pelkkää fantasiaa sinun mielestäsi? Itse ainakin ostin sitä kautta marjoja ja ko poimijalla näyttää olevan päivittäin tarjolla useampia sangollisia.
Se on muuten jännä, että maahanmuuttajille (nimistä päätellen) ei tuota mitään vaikeuksia löytää marjapaikkoja ja saada marjoja kuljetetuksi, kun taas tällä palstalla ne muodostavat useimmille mahdottoman esteen poimimiselle.
Muita maahanmuuttajia ei ole kuin ne kolme jotka myy facessa mustikkaa?
Varmaan ostat mieluummin ulkkarilta kuin suomalaiselta kun saat vähän halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miksi et ole itse metsässä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Millä koneilla?
Alueellista ja vuodottain vaihtelee. Anopin kanssa poimittiin 10 litra sankollinen mudmstikoita lähes täyteen 20 minuutissa poimurilla Kainuussa js siis nelko paljon jo parissa tunnissa/ henkilö. En uskonut sitä ennen kuin itse koin. Nyt asun etelämmässä ja poimin käsin 2 litraa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita maahanmuuttajia ei ole kuin ne kolme jotka myy facessa mustikkaa?
Varmaan ostat mieluummin ulkkarilta kuin suomalaiselta kun saat vähän halvemmalla?
On niitä hieman enemmän kuin 3.
Ja saman hintaisia näyttävät olevan niin suomalaisilla kuin ulkomaalaisillakin. Putsattuina 45e/ 5kg ja 50e/10l.
Olen ostanut sekä että.
Osin juuri kotiin tuotuna puhtaita mustikoita 2 määriä ulkomaalaisilta . 50 e ämpäri. Maksoin käteisellä ja pyysin että keräisivät minulle puolukatkin. Kyllä kerjäät nyt hankkii hyvin.😊😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on varaa ostaa ne mustikat. Ja toisekseen inhoan mustikoiden poimimista.
Kerään 10L mustikkaa tunnissa ja kun siitä firmat maksaa nelisen euroa per litra, niin laske siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin poimimassa hilloja. 3 tuntia, 2,5 kiloa. Omaan käyttöön menee, mutta tuosta voit laskea tuntipalkan, 20€/kg. Täällä on hilloja todella huonosti, joten olen itsekin hämmästynyt tuosta saaliista.
Mustikkaa voi hyvinkin poimia vaikka 50 litraa päivässä, kun on hyvä poimuri ja marjoja paljon. Amatööreille tekee tiukkaa saada edes 5 litraa päivässä. En sanoisi koneeksi sitä tavallista poimuria. Omani on se puulaatikko, jossa paksuhkot metallipiikit ja kangaspussi.
Olen ajatellut tuota mallia.
Se kangaspussi kuulostaa epäkäytännölliseltä. Eikö marjat liiskaannu ja puristu siinä herkemmin?
Jotenkin kuulostaa, että on vaikeampi kaataa ämpäriin ja miten se putsataan.
En ostaisi tuntemattomalta. On voinut kerätä maantien vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Alueellista ja vuodottain vaihtelee. Anopin kanssa poimittiin 10 litra sankollinen mudmstikoita lähes täyteen 20 minuutissa poimurilla Kainuussa js siis nelko paljon jo parissa tunnissa/ henkilö. En uskonut sitä ennen kuin itse koin. Nyt asun etelämmässä ja poimin käsin 2 litraa tunnissa.
Sanko, sangon.
Onko koulu jäänyt kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on varaa ostaa ne mustikat. Ja toisekseen inhoan mustikoiden poimimista.
Oot yhtä saamaton, kuin ne muut suomalaiset joita dissaat.
Älkää ostako ulkomaalaisilta. Tuhoavat metsät kun repivät kaiken juurineen irti. Ovat kyllä sellaista saastaa että... röökinatsat ja keksipaketin kääreet jää metsään näiltä pskiaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanko, sangon.
Onko koulu jäänyt kesken?
"mudmstikoita" on täysin pätevä ilmaisu?
Tai ovat jo dementoituneita