ns. koulushoppailusta, annappa kun kerron omakohtaisen tarinani!
Kävin itse Vesalan peruskoulun. Jouduin pelkäämään väkivaltaa ja jatkuvaa häiriökäyttäytymistä. En halua, että oma lapseni käy saman läpi. Siksi tulen itsekin koulushoppailemaan. Junailen lapseni ruotsinkieliseen varhaiskasvatukseen ja sitä kautta ruotsinkieliseen kouluun.
En syytä vanhempia jotka tekevät samanlaisia ratkaisuja. Minä osoitan syyttävän sormen poliitikkoihin, jotka ovat vuosia vähätelleet ongelman vaikutuksia koulujen eriytymiseen ja antaneet ongelmien kasautua tietyille alueille. Nyt he ihmettelevät H Moilasina, että miksi vanhemmat tekevät nyt kaikkensa saadakseen lapsilleen turvallisemman ja rauhallisemman koulun!
-Mies 38
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs kouluissa näiden päättäjien omat lapset on? Haluaisin nähdä listan. Sillä on vaikutusta lapsen tulevaisuuteen, miten se koulutie alkaa. Itse havahduin vähän liian myöhään. Silmät aukesi, kun opettaja totesi. Hyvin menee, lapsenne osaa istua omalla paikallaan ja kyse ei ollut mistään ekaluokkalaisesta!
Razmyarin lapset ainakin ovat ruotsinkielisessä koulussa turvassa.
Eli hänkin kuitenkin toimii vastuullisesti edes omien lastensa kohdalla.
Painotusluokka tai kristillinen koulu
Vierailija kirjoitti:
Tämä nykyajan trendikäs koulushoppailu – joka usein brändätään pelkästään perheiden fiksuna ja proaktiivisena strategiana optimoida lapsen potentiaalia – on todellisuudessa pelkkää itsekästä segregaatiota ja elitististä profilointia, jossa fokusoitutaan vain omaan kuplaan, ignoroidaan yhteiskuntavastuu ja sabotoidaan lähikoulujen inklusiivisuus sekä Infrastruktuuri pelkän näennäisen statuksen ja prestisinhun vuoksi.
Varmasti osalla on status-juttuja ja rasismia ym., mutta itse ainakin haluan omille lapsilleni parhaat mahdolliset oppimisympäristöt (toki oman lapsuuteni tavallinen koulukin kävisi, jos sellaisia on). Kuka haluaisi omat lapsena koekaniineiksi noihin kuvioihin, joita Helsinki aikoo tehdä? Koulukavereiden etnisillä taustoilla ei ole mitään väliä minulle, kunhan useimmat osaavat opetuskieltä ja oppimisympäristö on hyvä ja rauhallinen.
Todellakin olen koulushoppaillut, samoista syistä mitä aiemmat täällä vastanneet.
Nykyopetus ja sen laatu on tosi jakautunutta ja myös tuuripeliä.
Pakko yrittää antaa lapselle parhaat mahdolliset eväät tulevaisuuteen, sillä mitään tukea siellä tuskin heille on
Vierailija kirjoitti:
Kauheasti idän kouluja haukutaan. Itse kävin idän kouluissa peruskoulun sekä lukion. Korkeakoulunkin suorittanut. Paikalliset yleisesti ystävällisiä. Jos en olisi idän kouluja itse käynyt voisi olla ennakkoluuloja muiden mielipiteisiin nojaten
Oliko silloin 80 luvulla näin paljon rikastuttajia Suomessa?
Eikö ole että kantislapset saattaa kiusata vertaisiaan joten se on ongelma jos kaikki on kantiksia? Mä tiedän monta lasta alueeltani jotka hyötyosuus tosta erilaisuuden kohtaamisesta oppimismielessä kun kaikkien pitäs olla samaa massaa ja toistensa kopiota joka johtaa vertaisten syrjimiseen, kateuteen...
Miten ei anneta opettajille oikeutta pitää kuria oppilaille ? Ehdottomasti kuri ja järjestys takaisin kouluihin edes. Opettajille oikeus ja velvollisuus sanktioita kaikista kiusaamis ( lue väkivalta ) tilanteista. Perselijöiden vanhemmille sakkoja !!
Kauheasti idän kouluja haukutaan. Itse kävin idän kouluissa peruskoulun sekä lukion. Korkeakoulunkin suorittanut. Paikalliset yleisesti ystävällisiä. Jos en olisi idän kouluja itse käynyt voisi olla ennakkoluuloja muiden mielipiteisiin nojaten