Onko AMK helppo yliopiston käyneelle?
Kokemuksia kaipaan. Kiinnostaisi vielä opiskella, ja pohdinnassa on amk. En jaksa enää samanlaista prässiä mitä yliopistossa, mutta menisikö tuo amk helpommalla?
Onko kukaan suorittanut kokonaan sekä amk että yliopistotutkinnon ja pystynyt vertailemaan? Mielellään yliopistossa siis myös kandi eikä niin että amk + maisteri.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tradelinja oli jo lukiopohjalla tuskastuttavan helppo
Ja melkoisen yhdentekevä koulutus ainakin joidenkin työkaverieni osaamisen perusteella.
Kiitos tiedosta. Ilmeisesti kuitenkin työllistää, joten tuo on yksi vaihtoehto minulle. Ap
Kannattaa ainakin valita joku erikoist, esimerkiksi kansainvälinen kauppa. Ihan vain tavallinen tradenomitutkinto valmistaa sinut lähinnä kaupan kassalle. Niitä töitä käsittääkseni löytyy hyvin, mutta ei niihin toisaalta mitään koulutusta tarvitse.
Hyvä tietää. Pitänee vielä selvitellä asiaa. Tosiaan haussa olisi nyt joku hyvin työllistävä ala, koska yliopistossa opiskelemani ala ei tällä hetkellä oikein näytä työllistävän. Ap
Kyllä suurin osa amk-opinnoista on tosi helppo suorittaa. Varsinkin yliopisto-prässin käyneelle.
Olen tuo kielten maisteri. Olen myös opiskellut tietojenkäsittelyn tradenomin ja sekin oli aika helppo suorittaa ja erottuu perustradesta. Opintojen aikana ei ollut mitään mistä ei olisi selvinnyt ja esim. PowerBI:n opiskelu on hyödyllistä. Valmistuin juuri ennen ChatGPT:n lanseerausta.
Sitäkin voi harkita, vaikka nyt tosin kuorossa huudetaan, että tekoäly vie työt ja IT-tradeja on runsaasti työttöminä. Itse olen nyt ulkomailla töissä. Suomen työtilanteesta en osaa sanoa, lienee aika vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tradelinja oli jo lukiopohjalla tuskastuttavan helppo
Ja melkoisen yhdentekevä koulutus ainakin joidenkin työkaverieni osaamisen perusteella.
Kiitos tiedosta. Ilmeisesti kuitenkin työllistää, joten tuo on yksi vaihtoehto minulle. Ap
Kannattaa ainakin valita joku erikoist, esimerkiksi kansainvälinen kauppa. Ihan vain tavallinen tradenomitutkinto valmistaa sinut lähinnä kaupan kassalle. Niitä töitä käsittääkseni löytyy hyvin, mutta ei niihin toisaalta mitään koulutusta tarvitse.
Hyvä tietää. Pitänee vielä selvitellä asiaa. Tosiaan haussa olisi nyt joku hyvin työllistävä ala, koska yliopistossa opiskelemani ala ei tällä hetkellä oikein näytä työllistävän. Ap
Jos olisin sinä, hakeutusin tradenomiopintojen sijaan opiskelemaan suoraan yamk-tutkintoa. Jos tietäisin mikä tutkinto sinulla on yliopistosta ja millaista työkokemusta, voisin ehdottaa tarkemmin.
Noin paljon olet opiskellut, ja luulet, että yliopistossa on humanitaarisia aloja, lol xD Et ainakaan ole ollut humanistisessa tiedekunnassa, se on selvää.