Miten normaali, työssäkäyvä mies voi lihoa yhtäkkiä kymmeniä kiloja?
On ainakin näennäisesti vielä hyväntuulinenkin, joten selityksenä eivät voine olla masennuslääkkeet.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Itellä loppui aikanaan aktiivinen joukkueurheilu. Istumatyö. Kahdessa vuodessa tuli 30kg. Ruoka oli edelleen yhtä hyvää.
M49
Ok, ehkä sitten jotain tuollaista. Ap
Mun mies lopetti röökaamisen ja lihoi 18 kg vuodessa
Lopetin tupakoinnin 35 vuotiaana. Parissa vuodessa tuli 20 kiloa lisää. Nyt olen niistä osan onnistunut hävittämään.
Syö tai juo liikaa suhteessa kulutukseen lienee se todennäköisin selitys.
Nälkähormonit,geenit, kilpirauhanen,ferritiini,unettomuus,stressi,ruuhkavuodet, nainen ei huomioi tarpeeksi,lääkitys,väärä tyyny.
Liikaa kalsiumia niin luunkasvu räjähtänyt.
Lopettanut tupakoinnin? Jos lopettaa röökaamisen, alkaa nenä toimia ja ruoka maistua.
Se mitä ihminen tekee pimeässä, tulee päivänvaloon. Se ihminen kuka on siinä naaman edessä julkisesti ei ole se ihminen oikeasti vaan sun mielen kehittämä versio siitä ihmisestä mikä mukautuu sen mukaan mitä se esittää olevansa. Hyvä oppi elämään. Jos ihminen on kunnossa aina, se tekee pimeässä hyviä valintoja, jos asia on toistepäin, se on toistepäin.
Siirtynyt jollekin oudolle dieetille.
Andropaussi? Käyttää paljon alkoa? Kilpirauhanen?
Meillä ukkelin paino noussut 20kg kun keski-ikäistynyt ja alkanut puputtamaan pullakahveja ja iltaisin "leipäkasoja", mitä ei siis koskaan ennen tehnyt.
Nyt lopetti pullukat ja leivät kuin seinään kun taannoin ennen S-kokoiselle miehelle ei enää mahtunut uusi L-koon paita päälle kessin kohdalta.
Ei ainakaan syömällä, vaan joku mystinen syy pitää olla taustalla liittyen lääkitykseen, elimistön toimintaan tai unen laatuun, koska muutenhan se olisi itse aiheutettua.
Itellä loppui aikanaan aktiivinen joukkueurheilu. Istumatyö. Kahdessa vuodessa tuli 30kg. Ruoka oli edelleen yhtä hyvää.
M49