Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oma puolueenne teille 100% sopiva, ja olette kaikesta samaa mieltä?

Vierailija
28.07.2026 |

Kuulun kaiketi ryhmään "vihervassarit", mutta tämän otsikon alle lienee muut, kuin sen alla olevat, määritellyt poliittiset arvot. Puolueet kaiketi SDP, vasemmisto ja vihreät.

Itse olen tuosta vain osittain vasemmisto, maahanmuuttoon suhtaudun enemmän linkolamaisesti. Se ei kuitenkaan tarkoita, että rääkyisin ympäriinsä vihaamassa ihmisiä, jotka eivät ole kaltaisiani, tai haluaisin määritellä, minkälaisia heidän tulisi olla. Henkilökohtaisesti vihaan kaikkia uskontoja ja niiden aiheuttamaa epätasa-arvoa. 95% mun ajatuksista on kuitenkin vasemmalla, koska haluan että heikoimmista pidetään huolta, voisin maksaa enemmän veroja, tuloeroja pitäisi tasottaa. 

Joskus vaikuttaa siltä, että perussuomalaisissa on paljon niitä, jotka ovat vain 5% samaa mieltä asioista puolueensa kanssa, mutta koska tämä 5% herättää niin paljon tunteita, kaikki muukin tuntuu kelpaavan siinä ohella. Voiko olla näin?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi ikinä demareita, vassareita enkä vihreitä äänestää, siellä sellaista räksyttäjä porukkaa jota en voi sietää enkä ole oikeestaan mistään samaa mieltä heidän kanssaan, kuluu porukkaan suomen tuhoojat. Ei kokoomuskaan oikein nappaa, keskustasta ei ota oikein selvää kun takki kääntyy niin tiuhaan tahtiin, persut taitaa eniten olla samoilla linjoilla kanssani joten taidan persuja äänestää kuten ennenkin.

Vierailija
42/45 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ainakin tiedän ettei pieni ja keskituloisen kannata äänestää Kokoomusta tai  nyky hallitus puolueita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse äänestän perussuomalaisia, sillä se on ainoa puolue joka ajaa vain ja ainoastaan monikansallisten suuryritysten etua. Toki heidän riveistään kuuluu monenlaista mölinää muun muassa ulkomaalaisista, mutta se on vain heidän tapansa harhauttaa vähä-älysiä idareita ja saada niiden äänet.

Vähä-älyisä trolleja tällä palstalta ainakin näkyy löytyvän kun kirjoituksiasi lukee.

Vierailija
44/45 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ainakin tiedän ettei pieni ja keskituloisen kannata äänestää Kokoomusta tai  nyky hallitus puolueita.

Jos katsot 100 vuotta eteenpäin millainen Suomi on, niin mitkä ovat suurimmat mahdolliset ongelmat?

Minulle ne ovat: 1) Riski ettei Suomessa kulttuurimme ja tapamme elää ole yhtä vapaa kuin nyt. 2) Rikollisuuden ja väkivallan lisääntyminen tai pysyminen nykyisellä tasolla. 3) Suomalaisten (ei Suomessa asuvien) väheneminen.

Kaikkiin näihin kolmeen vihreän vasemmiston politiikka on heikentävää ja oikeistolainen, PS politiikka ongelmia lieventävää. Ahdasmielisen uskonnon lisääntyminen Suomessa tai vihamielisen naapurimme uhka itsenäisyydelle, eivät ole vihreällä vasemmistolle yhtä todellisia uhkia kuin konservatiiviselle oikeistolle.

Vierailija
45/45 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla sataprosenttisesti samaa mieltä, jos kerran puolueen sisälläkin on mielipide-eroja?