Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkaili riidassa jättävänsä. Miten antaa anteeksi?

Vierailija
28.07.2026 |

Mies sanoi et riidassa et jättää.

Järkytyin kunnollla.

Riidan mennessä ohi, hän huomasi et nyt meni yli eikä edes tarkoittanut sitä. Uskon sen.

Sanoi olleensa vain tunteensa sokaisema.

Mutta, mä en meinaa unohtaa tilannetta.

Tuntui et hän rikkoi jotain minussa.

Saman kokeneita?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntuu siltä että jokin ristiriita on niin iso että jos sitä ei saada selvitettyä niin ero on todellakin ainoa vaihtoehto niin täytyyhän se voida sanoa. Mistä muusta se toinen voisi tietää että kyseessä on nyt todellakin sellainen asia joka voi kaataa koko suhteen. 

Tottakai pitää sanoa, että eroaa, jos siltä tuntuu. Asia pitäö sitten hoitaa loppuun asti ja erota eikä alkaa pyytelee anteeksi ja jättää toista epävarmuuteen. Ei suusta voi päästää mitä huvittaa. Sanoilla on seuraukset. 

Niin, eroaa jos asiaa ei saada selvitettyä. 

Kyllä minä olen sanonut miehelleni, en edes mitenkään tunnekuohun vallassa, että nyt oikeasti puhutaan sellaisista asioista joiden kanssa en voi elää, ja jos ne eivät muutu, sitten meidän on vain todettava että kaikkemme annettiin eikä se riittänyt. 

Ehkä joku sitten kokee sen erolla uhkailuksi

Kyllä se tavallaan on erolla uhkailua. Annettujen tietojen valossa vaadit vain toisen osapuolen muuttumista. Isoista kysymyksistä voi keskustella myös niin, ettei eroa oteta heti esille tyyliin, jos tämä ei muutu, haluan erota.

Huomaatko että en vaadi toisen osapuolen muuttumista vaan vallitsevan asiantilan muuttumista. Ja siitä on puhuttu jo vuosia. 

Vierailija
22/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä olisi sanonut hänelle niin. 

Mies yrittää piristää, mutta syvälle osui.

Mulle sitoutuminen on iso juttu. Pyhä jopa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä, ei edes asuttu yhdessä, oli mun luona ja uhkasi että jättää minut jos emme muuta yhteen. Sanoin hänelle että tuossa on ovi, ole hyvä ja mene mutta muista ettei ole enää takaisin tulemista. Pyysi anteeksi ettei tarkoittanut sitä uhkailuna ja minä sanoin etten uhkaillut sanoin vain tosiasian. Jos menee niin menee lopullisesti. Emme me enää kauaa olleet yhdessä kun kummankin sanomiset vaikuttivat suhteeseen niin että oli parempi erota. Ei se suhde ollut kestävällä pohjalla vaikka  ei kumpikaan olisi sanonutt toiselle sitä mitä silloin sanoi. Parempi kummallekin että erosimme ja ihan ilman riitoja tms.

Vierailija
24/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää manipuloida sua. 

Tarkoituksena mikä?

Vierailija
25/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntuu siltä että jokin ristiriita on niin iso että jos sitä ei saada selvitettyä niin ero on todellakin ainoa vaihtoehto niin täytyyhän se voida sanoa. Mistä muusta se toinen voisi tietää että kyseessä on nyt todellakin sellainen asia joka voi kaataa koko suhteen. 

Tottakai pitää sanoa, että eroaa, jos siltä tuntuu. Asia pitäö sitten hoitaa loppuun asti ja erota eikä alkaa pyytelee anteeksi ja jättää toista epävarmuuteen. Ei suusta voi päästää mitä huvittaa. Sanoilla on seuraukset. 

Kyllä minä olen sanonut miehelleni, en edes mitenkään tunnekuohun vallassa, että nyt oikeasti puhutaan sellaisista asioista joiden kanssa en voi elää, ja jos ne eivät muutu, sitten meidän on vain todettava että kaikkemme annettiin eikä se riittänyt. 

Kyllä se tavallaan on erolla uhkailua. Annettujen tietojen valossa vaadit vain toisen osapuolen muuttumista. Isoista kysymyksistä voi keskustella myös niin, ettei eroa oteta heti esille tyyliin, jos tämä ei muutu, haluan erota.

Komppaan.

On tuokin uhkailua.

Jos on sitoutunut, keksitään yhdessä, riidassakin suhteellisen rakentavassa hengessä ratkaisuja.

Vierailija
26/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan.

On tuokin uhkailua.

Jos on sitoutunut, keksitään yhdessä, riidassakin suhteellisen rakentavassa hengessä ratkaisuja.

Joskus niitä ratkaisuja yrittää keksiä vain yksi, ja joskus se yksi voi väsyä. 

Vierailija
27/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku kertoi että hänen vaimonsa uhkaili jatkuvasti erolla. Erään kerran serkku sitten marssi makuuhuoneeseen ja alkoi purkamaan parisänkyä. Sanoi että sinä voit jäädä tänne, minä muutan entiseen kotiin, joka oli vielä silloin myymättä. Alkoipa eukko siinä piipittää että en minä tarkoittanut. Ja loppui erolla uhkailut siihen paikkaan. Pitää oikeasti näyttää tällaisille uhkailijoille että kuppi meni nurin nyt.

Vierailija
28/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaluni on käytettävissäsi.

Antero 55

Vierailija
29/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm vaikee sanoo mitää kun mun ex alotti sen tosta ja hetken päästä jokanen asia liitty erolla uhkailuun, tyyliin jos en tee niin tai jos teen näin...Ei ne ajatukset usein ihan tyhjästi tuu mutta joskus toki joktut saattaa käyttää valtaa ja siksi sanoo noin tai kokee hetken niin. Mun tapauksessa se jätti mut sit loppujenlopuks ja oli puolen vuoden päästä kihloissa toisen kanssa

Vierailija
30/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tilanne on, että suusta on nuo sanat päässeet, taisi jostain syvältä tulla totuutta esiin. Lähtisin eri teille. Parempi nopea loppu kuin vuosien kituutus, lopputulos tuossa lienee kuitenkin sama.

Vierailija
31/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta kuuluu, että ei savua ilman tulta. Mies on ajatellut eroa, mutta vielä ei ole uskaltanut sitä askelta ottaa. Suutuspäissä vähän lipsahti.

Ite alkaisin katsoa vaihtoehtoja, yksikään "puoliso" ei ole sen arvoinen, että päästää ilmoille tommosta.

Vierailija
32/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppanini uhkaisi jättävänsä niin jättäisin itse sen. Minä en riitele vaan se on kerrasta poikki.

Vierailija
33/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uhkailla, että jättää toisen. Paljon julmempaa on järjestää elämänsä uudelleen ja sitten ilman mitään riitoja, keskusteluja tai ennakkovaroitusta ilmoittaa, että ai niin, muutan tänään pois, eropaperit on allekirjoitettu, hyvää loppuelämää.

Siinä jätetty jää ehjänä jatkamaan elämäänsä, koska onneksi häntä ei uhattu erolla!

Vierailija
34/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä olisi sanonut hänelle niin. 

Mies yrittää piristää, mutta syvälle osui.

Mulle sitoutuminen on iso juttu. Pyhä jopa.

Ap

Höpö höpö. Meillä on täällä Suomessa yksilönvapaus ja itsemääräämisoikeus ihan perustuslaissa. Mies saa lähteä jos haluaa. Mistä riitelitte?

Vierailija
35/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se riiteleminen, aina et voi saada mitä haluat ja mitä sattuu päähäsi pälkähtämään. Saat pahimmillaan kenkää jos et kasva aikuiseksi. Tämä on huonoin mahdollinen paikka kysyä ohjeita miehiin liittyvissä asioissa.

Vierailija
36/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riidoissahan tunteet heittelee ja voi sanoa pahastikin. Ollaan kaikki erilaisia. Mun hyvät tuttavat ovar riidelleet jo 20 vuotta ja joka vuosi niillä on vähintään yksi "sota" jossa molemmat uhkaa jättää. Se on vain niiden tyyliä. Ei ne eroa.

Vierailija
37/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut sanomaan riidan keskellä että tämä on niin iso asia, että ero saattaa tulla. Se ei ole uhkailua. Se on tosiasioiden toteaminen. 

Ja parempi se kuin asioiden säilöminen ja äkkijättäminen.

Vierailija
38/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aikuiset yleensä riitelee? En ymmärrä. Lasten ja nuorten kinat vielä käsitän.

Vierailija
39/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkuja?

Vierailija
40/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut sanomaan riidan keskellä että tämä on niin iso asia, että ero saattaa tulla. Se ei ole uhkailua. Se on tosiasioiden toteaminen. 

Ja parempi se kuin asioiden säilöminen ja äkkijättäminen.

Tuon pitäisi olla tosi poikkeuskellista missään suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme