Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkaili riidassa jättävänsä. Miten antaa anteeksi?

Vierailija
28.07.2026 |

Mies sanoi et riidassa et jättää.

Järkytyin kunnollla.

Riidan mennessä ohi, hän huomasi et nyt meni yli eikä edes tarkoittanut sitä. Uskon sen.

Sanoi olleensa vain tunteensa sokaisema.

Mutta, mä en meinaa unohtaa tilannetta.

Tuntui et hän rikkoi jotain minussa.

Saman kokeneita?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seurustelisit naisen kanssa, niin tuo olisi normi.

Vierailija
2/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sulhoista ei ole pulaa, joten taidat tietää mitä tehdä.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähästä sitä jotkut järkyttyy 🥱

Vierailija
4/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nyt vaan ovat pilanneet maailman.

Vierailija
5/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus tuollaisesta menee, jos kriisitilanteessa ensimmäisenä on ero mielessä ja vaihtoehto. Uhkailua tuo on. Sen jälkeen toinen yrittää olla kiltimpi ja alistuvampi tai sitten toteaa ettei halua olla tuollaisessa suhteessa. 

Vierailija
6/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisen kanssa tarvitse olla.

Vierailija
7/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset ovat säälittäviä reppanoita

Vierailija
8/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu siltä että jokin ristiriita on niin iso että jos sitä ei saada selvitettyä niin ero on todellakin ainoa vaihtoehto niin täytyyhän se voida sanoa. Mistä muusta se toinen voisi tietää että kyseessä on nyt todellakin sellainen asia joka voi kaataa koko suhteen. 

Vierailija
9/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uhka se on? Jättää jos jättää.

En usko noihin "en minä sitä oikeasti tarkoittanut". Siellä se ajatus on ja tunnekuohussa tulee esille, kun ei kykene manipuloimaan sanojaan omaksi edukseen.

Vierailija
10/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle teki mies tuota riidoissa aikaisemmin, lopetti kun sanoin ottavani sanat tosissaan. Riidatkin loppui täysin. Kyllä se suhdetta rikkoi. Elän ehkä päivän kerrallaan ja olen valmis siihen, että mies jonakin päivänä pakkaa kamppeensa ja häipyy, vaikka vaikuttaakin siltä ettei ole sanonut tarkoituksella. Kävin tavallaan eron jo läpi silloin. Olen ajatellut, että sitten jos itselleni tuo tulee mieleen, niin nopeasti toimin sitten. 

Vierailija
11/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimoni uhkaili vuosi erolla vähäisemmästäkin syystä. Minä en uhkaillut, sanoin kerran ja lähdin

T: eronnut mies

Vierailija
12/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö mies anteeksi jälkeenpäin vaiko vain vinkuu ja selittelee ? Jos tilanne toistuu, niin lähetä miehelle linkki ja käske toimia jos on tosissaan. 

https://www.suomi.fi/oppaat/ero/vaiheet/avioeron-hakeminen

Vierailija
13/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan, ensin mies on mainostanut ettei koskaan jätä ja sitten ajattelit vähän testata asiaa pikku riitelyllä.

Vierailija
14/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntuu siltä että jokin ristiriita on niin iso että jos sitä ei saada selvitettyä niin ero on todellakin ainoa vaihtoehto niin täytyyhän se voida sanoa. Mistä muusta se toinen voisi tietää että kyseessä on nyt todellakin sellainen asia joka voi kaataa koko suhteen. 

Tottakai pitää sanoa, että eroaa, jos siltä tuntuu. Asia pitäö sitten hoitaa loppuun asti ja erota eikä alkaa pyytelee anteeksi ja jättää toista epävarmuuteen. Ei suusta voi päästää mitä huvittaa. Sanoilla on seuraukset. 

Vierailija
15/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää sanoa, että eroaa, jos siltä tuntuu. Asia pitäö sitten hoitaa loppuun asti ja erota eikä alkaa pyytelee anteeksi ja jättää toista epävarmuuteen. Ei suusta voi päästää mitä huvittaa. Sanoilla on seuraukset. 

Niin, eroaa jos asiaa ei saada selvitettyä. 

Kyllä minä olen sanonut miehelleni, en edes mitenkään tunnekuohun vallassa, että nyt oikeasti puhutaan sellaisista asioista joiden kanssa en voi elää, ja jos ne eivät muutu, sitten meidän on vain todettava että kaikkemme annettiin eikä se riittänyt. 

Ehkä joku sitten kokee sen erolla uhkailuksi

Vierailija
16/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimoni uhkaili vuosi erolla vähäisemmästäkin syystä. Minä en uhkaillut, sanoin kerran ja lähdin

T: eronnut mies

Miksi luulet uhkailleen?

Vierailija
17/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen sanonut miehelleni, en edes mitenkään tunnekuohun vallassa, että nyt oikeasti puhutaan sellaisista asioista joiden kanssa en voi elää, ja jos ne eivät muutu, sitten meidän on vain todettava että kaikkemme annettiin eikä se riittänyt. 

Tuo on ihan eri asia kuin suoraan sanoa, että nyt jätän. 

Vierailija
18/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että on ihan turha yrittää korjailla sanomisiaan jälkeenpäin, että en tarkoittanut mitä sanoin. Tottakai sitä on tarkoittanut, kun on kerran asian ääneen sanonut. Aikuisen ihmisen pitää kyetä hillitsemään itseään edes sen verran, että ei lauo suustaan mitä sattuu. Se on myöhäistä selitellä jälkeenpäin, koska erolla uhkailu on yleensä jo sen merkki, että suhteessa on paljon vialla.

Vierailija
19/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää manipuloida sua. 

Vierailija
20/40 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tavallaan on erolla uhkailua. Annettujen tietojen valossa vaadit vain toisen osapuolen muuttumista. Isoista kysymyksistä voi keskustella myös niin, ettei eroa oteta heti esille tyyliin, jos tämä ei muutu, haluan erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan