Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:n päivän miesvihakirjoitus

Vierailija
28.07.2026 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011886291.html

"Herrasmies" on ummehtunut menneisyyden käsite miehelle joka laittaa naisen etusijalle. Nykyään meillä on tasa-arvo ja niin naiset kuin miehet seisovat omilla jaloillaan eivätkä ole kumartelemassa toisiaan epäterveillä tavoilla.

Kommentit (267)

Vierailija
221/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipähän tarvi enää kumarrella typeriä ämmiä. Varsinkin feministejä, nauttikoot voimaantumisestaan. Toivottavasti viettävät loppuelämänsä turvonneena, yksinäisenä ja rakkaudettomana. He ansaitsevat saman kohtalon mitä ne miehet kenen elämän ovat menneet tuhoamaan.

Millä tavoin koet olevasi vastuussa omasta elämästäsi ja käytöksestäsi? 

Mitä merkitystä tällä on jos sinut on leimattu f-Vallan toimesta vaikka hyödyttömäksi siaksi?

Miksihän tuntemani miehet eivät ajattele noin? ... ja avaavat niitä ovia.

He eivät ole niitä miehiä jotka on työnnetty ulos systeemistä täydelliseen arvottomuuteen.

Miten monen syrjäytetyn näet käyttäytyvän kohteliaasti, myös tällä palstalla?

Vierailija
222/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lta jäi kertomatta mikä hänestä tuossa artikkelissa on miesvihaa.

Nainen valittamassa siitä, että naista kohdellaan tasa-arvoisesti - eli ei nosteta jalustalle ja palvota kuin prinsessaa.

Oven auki pitäminen ei ole palvontaa. Pidän sitä auki myös miehelle, joka tulossa seuraavana. 

Jännä kun en ole yhdeltäkään naiselta tuota elettä koskaan saanut itse

Mutta minun pitäisi siis "tasa-arvon" nimessä tehdä tuo naiselle?

Tuo ei ole tasa-arvoa nähnytkään

Ei tarvitse. Ei sinun tarvitse käyttäytyä hyvin jos et halua, mutta älä kuitenkaan pahastu jos sinulle sanotaan että käytöstavoissasi olisi parantamisen varaa. 

Tulihan se sieltä. Heti olet kääntämässä tämän minua vastaan. Minun ongelmakseni. Mutta niinhän kiusaajat aina tekevät.

Millä tavoin hyvä käytös on kiusaamista? Eikö sinulle opetettu kotona käytöstapoja? Jos ei, niin et myöskään itse opetellut niitä myöhemmin? Hyvät käytöstavat hyödyttävät myös niin käyttäytyvää itseään. 

Edelleen syyttely jatkuu

Et muuta taida osata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen valittamassa siitä, että naista kohdellaan tasa-arvoisesti - eli ei nosteta jalustalle ja palvota kuin prinsessaa.

Oven auki pitäminen ei ole palvontaa. Pidän sitä auki myös miehelle, joka tulossa seuraavana. 

Ei tarvitse. Ei sinun tarvitse käyttäytyä hyvin jos et halua, mutta älä kuitenkaan pahastu jos sinulle sanotaan että käytöstavoissasi olisi parantamisen varaa. 

Tulihan se sieltä. Heti olet kääntämässä tämän minua vastaan. Minun ongelmakseni. Mutta niinhän kiusaajat aina tekevät.

Ei sinun ole mikään pakko käyttäytyä hyvin, turhaan uhriudut. Mutta jos et halua noudattaa perus käytöstapoja, kuten avata ihmiselle ovea ja pitää sitä auki, ihan turha itkeä siitä että sinulle sanotaan että käytöstavoissa olisi parantamisen varaa. 

Eli rautalangasta, ei tarvitse käyttäytyä hyvin jos et tahdo. Mutta silloin joku saattaa huomauttaa siitä että käytöksesi on töykeää, mutta se on sinun tietoinen valintasi olla tökerö käytöksinen. 

Vierailija
224/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipähän tarvi enää kumarrella typeriä ämmiä. Varsinkin feministejä, nauttikoot voimaantumisestaan. Toivottavasti viettävät loppuelämänsä turvonneena, yksinäisenä ja rakkaudettomana. He ansaitsevat saman kohtalon mitä ne miehet kenen elämän ovat menneet tuhoamaan.

Mitä merkitystä tällä on jos sinut on leimattu f-Vallan toimesta vaikka hyödyttömäksi siaksi?

He eivät ole niitä miehiä jotka on työnnetty ulos systeemistä täydelliseen arvottomuuteen.

Minä ainakin pyrin käyttäytymään hyvin. Jopa täällä. Avaan oven toiselle ihmiselle jos sopivaan kohtaan sattuu. En siis lähde kymmentä metriä juoksemaan, jotta voisin avata jollekin tuntemattomalle oven (ehkä jos on rullatuolissa tai rollaattorissa), mutta muuten kyllä. Joskus saan kiitoksen tai hymyn. Välillä haukutaan pystyyn tai muuten vaan auotaan päätä. Parisuhdemielessä olen täysin näkymätön. Syrjitty. Olen aina ollut.

Vierailija
225/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin hyvä käytös on kiusaamista? Eikö sinulle opetettu kotona käytöstapoja? Jos ei, niin et myöskään itse opetellut niitä myöhemmin? Hyvät käytöstavat hyödyttävät myös niin käyttäytyvää itseään. 

Edelleen syyttely jatkuu

Et muuta taida osata

Mikä sinulla on hyviä käytöstapoja vastaan? Mikä niissä hiertää noin kauheasti?

Vierailija
226/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä sinulla on hyviä käytöstapoja vastaan? Mikä niissä hiertää noin kauheasti?"

Miksi oletat että minulla ei ole käytöstapoja?

Ps. Lopeta manipulointi. Se on vaan noloa.

Vierailija
227/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan avaa kunnolla mikä tuossa on miesvihaa? T. Nuori nainen

Jutun otsikko oli alunperin Kukaan ei ole niin töykeä kuin suomalainen 50-70-vuotias mies.

Ja sehän on kyllä melko törkeä otsikko laatulehdeltä.

Millä todistat? Kun sitä otsikkoa ei ole nyt.

En osaa todistaa. En edes nähnyt kyseistä otsikkoa. Voi olla että se on ihan keksintöä, mutta en usko. Kuulemma löytyy tuon jutun kommenteistakin, joku on sitä alkuperäistä otsikkoa kommentoinut.

Vierailija
228/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan avaa kunnolla mikä tuossa on miesvihaa? T. Nuori nainen

Jutun otsikko oli alunperin Kukaan ei ole niin töykeä kuin suomalainen 50-70-vuotias mies.

Ja sehän on kyllä melko törkeä otsikko laatulehdeltä.

Millä todistat? Kun sitä otsikkoa ei ole nyt.

En osaa todistaa. En edes nähnyt kyseistä otsikkoa. Voi olla että se on ihan keksintöä, mutta en usko. Kuulemma löytyy tuon jutun kommenteistakin, joku on sitä alkuperäistä otsikkoa kommentoinut.

No mikäli tuo on se alkuperäinen otsikko ollut, niin melko typerä on. Ja ihan puhdasta vihanlietsomista.

Vierailija
229/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jotenkin yllätä että punaniskaiset juntit pahoittavat mielensä herrasmiehistä. 

Olemme edenneet siihen pisteeseen, että vain punaniskajuntit kannattavat tasa-arvoa. 

Olet tainnut käsittää herrasmiesmäisyyden väärin jos luulet että se on joku tasa-arvon este.

Päin vastoin.

Sen vastapariksi kaivataan hyvä nainen-käsitettä. Hyväksyttekö te sen, että naisille annetaan ulkopuolelta raamit yhteiskunnallisesti hyväksyttävällä toiminnalle ja käytökselle? Vain siinä tapauksessa pidän herrasmiesmäisyyttä hyvänä. Käyttäytymusnormien täytyy koskea kaikkia, eikä vain miehiä.

Olen samaa mieltä. Kyllä naisille on paljonkin käyttäytymisnormeja. Naiset myös tunnistavat huonosti käyttäytyvät naiset. 

Vierailija
230/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jotenkin yllätä että punaniskaiset juntit pahoittavat mielensä herrasmiehistä. 

Olemme edenneet siihen pisteeseen, että vain punaniskajuntit kannattavat tasa-arvoa. 

Olet tainnut käsittää herrasmiesmäisyyden väärin jos luulet että se on joku tasa-arvon este.

Päin vastoin.

Sen vastapariksi kaivataan hyvä nainen-käsitettä. Hyväksyttekö te sen, että naisille annetaan ulkopuolelta raamit yhteiskunnallisesti hyväksyttävällä toiminnalle ja käytökselle? Vain siinä tapauksessa pidän herrasmiesmäisyyttä hyvänä. Käyttäytymusnormien täytyy koskea kaikkia, eikä vain miehiä.

Olen samaa mieltä. Kyllä naisille on paljonkin käyttäytymisnormeja. Naiset myös tunnistavat huonosti käyttäytyvät naiset. 

Eivätkä puutu niiden huonisti käyttäytyvien naisten toimintaan.

Mutta muistavat aina vaatia miehiä puuttumaan muiden miesten huonoon käytökseen.

Vierailija
231/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

+50 vuotiaden miesten kannattaa lukea omia lehtiään,ja jättää hesari pikku pimuille temmellyskentäksi.

Vierailija
232/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä sinulla on hyviä käytöstapoja vastaan? Mikä niissä hiertää noin kauheasti?"

Ei kukaan normi käytöstavat omaava raivoa tuolla tavoin jostain oven auki pitämisestä. 

Vierailija
233/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hs on MV-lehden maksullinen versio. Jopa Seiska alkaa olla laadukkaampi sisällöltään. Suurin osa lukee Hesaria vain siksi, kun siinä nimessä mainitaan Helsinki. On jotenkin hienompaa näyttää lähipiirille, ettei lueskele mitään Kainuun sanomia vaan HELSINGIN sanomia, vaikkei ole koskaan Jyväskylää etelämpänä käynytkään.

MV:ssäkin (tai muissa harrastelijablogeissa) voi olla selvän propagandan ja roskan lisäksi ainakin vahingossa jotain lukemisen arvoista. Hesarissa sitä ei ole nykyään edes vahingossa. 

Hesarin toimittajien poliittinen suuntaus kertoo paljon tämäkin on tutkittua tietoa.

Lähde? 

Suolen Uutiset ei kelpaa.  Se on ei-journalistista natsipropagandaa ääliöille.

Vierailija
234/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan normi käytöstavat omaava raivoa tuolla tavoin jostain oven auki pitämisestä. 

Raivoa? Tuoko on mielestäsi raivoa? Herättää kysymyksen, kuinka kauan siitä on kun viimeksi olet edes poistunut kotoasi.

Tai poistutko ylipäätään kotoasi.

Vierailija
235/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se miehen elämä todellakin tuhoutuu, jos pitää ovea auki perässä tulijalle.

On kyllä kumma, miksei sinulla ole puolisoa tai edes tyttöystävää. Kuka haluaisi olla vihassa rypevän kurjasti käyttäytyvän hyypiön kanssa.

Vierailija
236/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko

Terv ei-ap

"Nykypäivän ritarit"

Mikä siinä on miesvihaa? Siinä ei suoraan oteta mitään kantaa, mutta epäsuorasti pidetään ritareita arvossa ja todetaan, että heitä on myös nykyään. Ritarit olivat miehiä, ja ritarilla edelleen viitataan mieheen.

Vai onko tämä tätä nykypäivää, että ketään ei saa kehua koska silloin epäsuorasti loukkaa niitä joita ei kehu?

Sinähän tajuat että otsikot muuttuu monta kertaa jopa tunnissa nykyään. Eikä se, että ne viimeiseksi jääneet otsikot on aika neutraaleja muuta sitä miksikään että ensimmäiset on sitten sitä asenteellistinta leimaamista mitä toimituksesta irtoaa. 

Mitä ne aiemmat otsikot olivat, joista pullautit peräpukamasi ulos?

Vierailija
237/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pyrin käyttäytymään hyvin. Jopa täällä. Avaan oven toiselle ihmiselle jos sopivaan kohtaan sattuu. En siis lähde kymmentä metriä juoksemaan, jotta voisin avata jollekin tuntemattomalle oven (ehkä jos on rullatuolissa tai rollaattorissa), mutta muuten kyllä. Joskus saan kiitoksen tai hymyn. Välillä haukutaan pystyyn tai muuten vaan auotaan päätä. Parisuhdemielessä olen täysin näkymätön. Syrjitty. Olen aina ollut.

Pyörätuoli, ei rullatuoli

Vierailija
238/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hs on MV-lehden maksullinen versio. Jopa Seiska alkaa olla laadukkaampi sisällöltään. Suurin osa lukee Hesaria vain siksi, kun siinä nimessä mainitaan Helsinki. On jotenkin hienompaa näyttää lähipiirille, ettei lueskele mitään Kainuun sanomia vaan HELSINGIN sanomia, vaikkei ole koskaan Jyväskylää etelämpänä käynytkään.

Kerro mitä lehteä suosittelisit Hesarin tilalle. 

Lue ulkomaisia oikeasti jotain journalistisia standardeja noudattavia lehtiä. Voit samalla yllättyä siitä, että maailmalla tapahtuu paljon sellaista mitä hesari ei "muista" kertoa suomalaisille. Mahdollisimman monipuolisesti toki. Joka lehdellä on jotain bias:ia, mutta suomi on siitä ainutlaatuinen että koko tää ns. valtamedia pakotetaan yhteen ja samaan totuuteen painostamalla toimittajat ruotuun jos nuo haluaa pysyä alalla suomessa. Muualla maailmassa sentään maan sisällä on eri näkökulmia eri lehdissä jos kyse ei ole diktatuurista. 

Ja sata nopeaa alapeukkua suomen propagandamedialta :D :D :D

Lol, teidän kanssanne. Te todistatte itse olevanne täysi vitsi journalismin kannalta jo pelkällä ylimielisellä palstakäytäksellänne. 

Ja vieläkään ei tule sitä vastinetta. Kertokaa nyt jo hyvät ihmiset mitä lehteä pitäisi lukea. 

Voi jeesus että suomalainen journalisti voi olla avuton. Toivottavasti joku ei maksa sinulle palkkaa tuosta. 

Hetkinen, täällä kiljutaan kitarisat pitkällä että Hesari on roskalehti ja valehtelee, ja kun kysytään suosituksia mikä olisi hyvä vaihtoehto, se on kysyjän vika? Aikamoista spinnausta, sanoisin. 

Helsingin Uutiset, Taloussanomat, Aamulehti, Financial Times. Muitakin on, mutta siinä alkuunsa

Helsingin uutiset on kyllä hyvä jos haluaa lukea paikallisuutisia. Financial times on hyvä talouslehti maailman talousuutisten seuraamiseen mutta aika heikko jos haluaa tietoa Suomesta. Nuo kolme muuta ovatkin sitten samasta talosta kuin Hesari, mikä niistä tekee paremman?

Toimitus

Sama henkilöstö. Jos osaisit lukea, huomaisit, että samat toimittajat kirjoittavat kaikkiin ja samoja juttuja kierrätetään. 

Kuule, sinä olet pieni ja ruma VENÄLÄINEN hikikomori. Luet huonosti suomea. Pelkät otsikot. Tuokin juttu jäi maksumuurin taakse joten aloit automaattisesti  pillittää Putinin propagandaa 

💩

Vierailija
239/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö hs jutun myös herrasnaisen moitteettomasta käytöksestä ja mitä kaikkea tähän sivistystasoon kuuluu? Niiaaminen?

Niiaaminen on pikkutyttöjen tapa. Ei sitä juurikaan enää harrasteta. 

Enkä ihmettele, koska siitä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Toisin kuin vaikka oven avaamisesta tai parista hyvin valitusta kohteliaasta sanasta.

Vierailija
240/267 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eivät lue vassari-hesaria ja ovat tavallisia rationaalisia ihmisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme