Listataan asioita, mistä huomaa tulleensa vanhaksi
Aloitan: kun lukee lehdestä ihmissuhteita käsittelevän artikkelin ja pitää itseä nuoremman toimittajan näkökulmaa aiheeseen huvittavana ja lapsellisena.
Kommentit (185)
En jaksaisi juopotella ja heilua kapakoissa yöllä! Ihmettelen sitä, miksi varhaiskeski-ikäinen, toisesta avoliitosta eronnut yksinhuoltajaäiti Sofia Virta jaksoi olla yli kello kahden yökerhossa ystävän polttareilla. Itse olisin mieluummin nukkunut kotona ja valvonut lapaseni unta, valmistanut aamulla kaurapuuroa itse kerättyjen mustikoiden kera ja vienyt lapseni metsäkävelylle vaikka Nuuksioon.
On kyse minun vanhuudesstani. Moni 35-vuotias varhaiskeski-ikäinen yksinhuoltaja etsii kuumeisesti miesseuraa -ja haluaa itse leikkiä kuin Lulu eikä keitellä mukulalle aamupuuroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkapallon MM-kisojen tai vastaavien urheilutapahtumien vanhin pelaaja/urheilija on 10 vuotta itseä nuorempi.
Ei, vaam tajuaa pelaajien olevan omien lastensa ikäisiä.
Ei. Kaikki ei voi verrata lapsiin, kun kaikilla ei niitä ole..Omaan ikään on luontevampaa verrata.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei enää yksikään artikkeli seksistä tai parisuhteen ongelmista jaksa kiinnostaa.
Tämä! Naistenlehtien naisten tilitykset eron rankkuudesta ja jossa kerrotaan kuinka uskoo että.on vielä rakkaus odottamassa, niin haukotus ja miettii että yksin on paras 😁
Vaatteiden ei tarvi enää olla viimeistä huutoa, riittää että tuntuvat mukavilta päällä.
Onko joku muu huomannut että aika ei riitä oikein mihinkään? Kun ikää on tullut lisää, niin ei kerkiä tekemään oikein mitään. Jos työpäivän aikana vielä on innoissaan että työpäivän jälkeen sitten sitä ja tätä, niin työpäivän päättyessä onkin kuin märkä ja väsynyt rätti eikä mikään innosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkapallon MM-kisojen tai vastaavien urheilutapahtumien vanhin pelaaja/urheilija on 10 vuotta itseä nuorempi.
Nuorempia kuin omat lapset.
Vierailija kirjoitti:
Nimimuisti huononee
Tai nimiä on vaan kertynyt niin paljon muistettavaksi, että menee enemmän aikaa oikean nimen hakemisessa.
Olihan se kieltämättä hyvä havainto vanhenemisesta, että nykyisissä peruskoulun historiankirjoissa kerrotaan sellaisista tapahtumista, jotka itse muistan nähneeni.
Kivuton/vaivaton päivä on superharvinainen.
Naamasta ainakin näkee, jos ei muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lääkäri tai myyjä alkaa teitittelemään.
Tämä on ihan hirveetä, olin jotain viiskymmentä kun ensimmäisiä kertoja elektroniikkaliikkeessä teititeltiin vaikka näytän heittämällä ikäisiäni hiukan nuoremmalta.
Kerran sanoin eräässä vesiurheiluvälune vuokraamossa nuorelle naiselle joka teititteli monta kertaa, (toinen nuori nainen oli hetkeä ennen jo kassalla teititellyt) että "pliis, älkää teititelkö, se kuulostaa ja tuntuu todella kamalalta, en sentään ole niin vanha. Selvästi seniori-ikäisiä teitittellään, ei keski ikäisiä."
Ymmärrän että he yritti olla kohteliaita mutta noup, asiakas joka tulee vuokraamaan kajakkia lippis ja vesiurheiluun tarkootetut lasit päässä, sanoo paikalle tullessaan MOI, liikkuu rivakasti ja näyttää nelikymppiseltä, häntä ei teititellä.
Minä pidän siitä että minua teititellään. Jos joku kassaneiti tai hoitaja kehtaa sinutella niin kysyn mikä sinä minä sinulle olen. -neiti53
Minua teititeltiin ensimmäisen kerran parikymppisenä. Metsäharjoittelijaa vanhempi pappa puhutteli teiksi kuin arvokkaampaakin metsäherraa, vaikka nainen olinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lääkäri tai myyjä alkaa teitittelemään.
Tämä on ihan hirveetä, olin jotain viiskymmentä kun ensimmäisiä kertoja elektroniikkaliikkeessä teititeltiin vaikka näytän heittämällä ikäisiäni hiukan nuoremmalta.
Kerran sanoin eräässä vesiurheiluvälune vuokraamossa nuorelle naiselle joka teititteli monta kertaa, (toinen nuori nainen oli hetkeä ennen jo kassalla teititellyt) että "pliis, älkää teititelkö, se kuulostaa ja tuntuu todella kamalalta, en sentään ole niin vanha. Selvästi seniori-ikäisiä teitittellään, ei keski ikäisiä."
Ymmärrän että he yritti olla kohteliaita mutta noup, asiakas joka tulee vuokraamaan kajakkia lippis ja vesiurheiluun tarkootetut lasit päässä, sanoo paikalle tullessaan MOI, liikkuu rivakasti ja näyttää nelikymppiseltä, häntä ei teititellä.
Teitittelen asiakkaita, jotka haluan pitää henkisesti etäällä, ja joista haluan nopeasti päästä eroon. En puntaroi mitään lippiksien tms rekvisiitan mahdollisia viestiä. Joten, mitä teille saisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempia kuin omat lapset.
Lääkärit, papit ja tuomarit alkavat olla nuorempia kuin omat lapset.
Kun menee kyykkyyn ja tulee tahaton pieru.
Kun kipu on tavallista ja jokapäiväistä. Kukaan ei kertonut, että vanhana sattuu koko ajan johonkin eikä sille voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi juopotella ja heilua kapakoissa yöllä! Ihmettelen sitä, miksi varhaiskeski-ikäinen, toisesta avoliitosta eronnut yksinhuoltajaäiti Sofia Virta jaksoi olla yli kello kahden yökerhossa ystävän polttareilla. Itse olisin mieluummin nukkunut kotona ja valvonut lapaseni unta, valmistanut aamulla kaurapuuroa itse kerättyjen mustikoiden kera ja vienyt lapseni metsäkävelylle vaikka Nuuksioon.
On kyse minun vanhuudesstani. Moni 35-vuotias varhaiskeski-ikäinen yksinhuoltaja etsii kuumeisesti miesseuraa -ja haluaa itse leikkiä kuin Lulu eikä keitellä mukulalle aamupuuroja.
Jos sinä olet vanha ja väsynyt, ei kai se takroita että muitten pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Kun kipu on tavallista ja jokapäiväistä. Kukaan ei kertonut, että vanhana sattuu koko ajan johonkin eikä sille voi mitään.
Kuinka vanha olet? Ei kuulosta normaalilta.
Joutuu googlettamaan kuka on Harry Styles. Huomaa on jotain uusia tähtiä Zendaya muttei halua lukea heistä.
Yhä enemmän (kutakuinkin 50-60 vuotiaita toimihenkilöitä) työpaikan tiimissä kuulee lauseita:
Muistaako joku missä se xx taulukko on? Ei mitään hajua. Mitä siihen huomiseen paltsuun piti tehdä.? Keleltä se ccc asian viesti tuli ennen kesälomia? Teams kansioita tonkiessa kuuluu Missä helv... se on??? Mikä ihme sen ict tummahiuksisen tyypin nimi on? Sit joku muistaa etunimen ja toinen sukunimen. Sit tapahtuu sitä että joku alottaa jutun mut se siirtyykin asiasta toiseen ja kukaan ei muista mistä juttu alko. Kokouskutsuista puuttuu tärkeitä henkilöitä jne.....