Leikkiikö teidän 7-vuotiaat vielä hiekkalaatikolla?
Mä sanoin yhdelle tutulle, että otettiin viime kesänä meidän pihalta hiekkalaatikko pois, koska meidän 7-vuotiasta ei enää kiinnosta hiekkalaatikkoleikit.
Hän oli ihan hoo moilasena, että "eikö 7-vuotiaat enää leiki hiekkalaatikolla?"
Mä olin, että ei meidän ainakaan. Toki ulkoilu muuten kiinnostaa, trampalla pomppiminen, polkupyöräily, jalkapallo....mutta hiekkaleikit on ainakin jo meidän 7-vuotiaan osalta menneen talven lumia.
Leikkiikö muiden 7-vuotiaat vielä hiekkalaatikolla?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi tuotteistaa aikuisten hiekkalaatikot. Voisi olla terapeuttista.
Lämmitettävä hiekkalaatikko olisi kiva... köllisi siinä kuumassa hiekassa vaan.
Meillä oli poikia, tekivät neppisautoratoja hiekkalaatikolla vielä toisella kymmenellä. Mutta mitään hiekkakakkuja siellä ei kyllä tehty varmaan enää edes 5v ikäisenä.
surullista jos noin pieni jo lopettaa lastenleikit
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli poikia, tekivät neppisautoratoja hiekkalaatikolla vielä toisella kymmenellä. Mutta mitään hiekkakakkuja siellä ei kyllä tehty varmaan enää edes 5v ikäisenä.
Hiekkakakkujen tekohan on just parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan niiden rikkominen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan niiden rikkominen
höh
No ei todellakaan, tuolla se pelaa gta 5.
Vierailija kirjoitti:
8v ja 12v, molemmat leikkii vielä hiekkalaatikolla.
Nyt ei varmaan tarkoitettu kehitysvammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8v ja 12v, molemmat leikkii vielä hiekkalaatikolla.
Nyt ei varmaan tarkoitettu kehitysvammaisia.
Miksi sitten kirjoitit tänne?
Eikös ne tuossa iässä siirry ostarille puukko taskussa ja energiajuomapärinöissä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne tuossa iässä siirry ostarille puukko taskussa ja energiajuomapärinöissä?
Ja tytöt alkaa valmistautua vaimon rooliin lähi-idän miehelle.
8v leikkii.
Uimarannalla kuka tahansa vauvasta vaariin.
Ehkä Puu-Myllypurossa on pian mukavia hiekkalaatikkohetkiä.
Leikkii kyllä. Toki tekee muutakin, kuten pyöräilee, ajelee mönkijällä, pelaa jalkapalloa, osallistuu ”miesten” töihin isänsä jalanjäljissä, tapaa kavereita,..
Me muutettiin omakotitaloon silloin kun esikoinen oli melkein seitsemän ja nuorempi kolme. Tehtiin lapsille hiekkalaatikko, mutta aika vähän he ovat siinä neljän vuoden aikana leikkineet. Silloin tällöin kyllä jotain patoja rakentelevat ja varsinkin nuorempi rakentelee hiekkarannalla mieluusti patoja ja jokia. Mutta tuntuu se vesi ja hiekka yhdessä olevan huomattavasti kiinnostavampi kuin pelkkä hiekka.
Edellisestä asuinpaikasta muistan, että läheisen leikkipuiston yhteydessä oli iltapäiväkerho, jossa ekaluokkalaiset kaivelivat puiston isoon hiekkalaatikkoon mahtavia linnoja. Siellä oli kunnolla tilaa ja pitkävartiset lapiot, eli varmaan jos varusteet on kunnossa, osaa ainakin kiinnostaa.
Minulla on omien lasten puutteen takia kummilapsi tuota varten. Olen voinut käydä huvipuistossa, tehdä hiekkalinnan, rakentaa majan, lautan ja paljon muuta, mitä ei muuten olisi enää aikuisena tehtyä.