Miten karsia kodin tavaraa
Ilen vuosuen aikana muuttanut koko ajan pienempään kotiin.
Rakastan askartelua ja historiaa. Joten tähän liittyvää on kotonani kaksiossa paljon. Myös kauniita astioitani rakastan. Mutta mistä lähteä karsinaan?
Kommentit (18)
Minä olen huomannut että saan tavarasta luopumisesta yhtä hyvän mielen kuin uuden hankinnasta. Eroon vaan turhasta. Torissa voi myydä halvalla tai antaa ilmaiseksi. Kaikki on kelvannut mitä olen tarjonnut. Vaatteet vien yleensä uffin laatikkoon . On kiva ajatella että joku oikeasti tykkää tavarasta johon itse kyllästynyt. Toisen roska on toisen aarre.
Kannattaa miettiä sitä, että sinun tavarasi tulee olemaan jonkun valinta. Tarkoittaa sitä, että kun kuolet, joutuu joku miettimään mitä sille tavaralle tehdään. Onko sen säilyttäminen sinun elämääsi varten, eli onko sillä tarkoitus, vai onko sen säilyttäminen vaan sitä, että joku tuskailee että miksi täällä tällainenkin on... Ajattelen niin, että parissa tunnissa pitää lasten saada minun tavarani lajiteltua ja kuskattua pois, kun kuolen. Itse olen hamsterivanhempieni tavaroita setvinyt viikkosotalla.
Mitä ei tarvitse kiertoon ja roskiin. Ei se sen kummempaa ole.
Hanki bokseja. Osa kellariin. Loput roskiin tai kierrätys. Vähän kerrallaan. Tai sukulainen säilyttää.
Älä hanki uutta. Askartele loppuunn. Uutta saa vasta kun vanhat on pois. Siitä se alkaa hävitä.
Pistä tavarat laatikoihin. Puolen vuoden päästä vielä niissä olevat kamat poistoin.
Vierailija kirjoitti:
Ikkkunasta pihalle.
:)
Muistui mieleen oma opiskeluaika. Tv-lupa-tarkastaja tuli, niin alkoi telsuja lentelemään parvekkeilta :)))
Solukämpässä asuin, jokaisella oli oma tv ja lupa, eli nou hätä. Olin yksinään solussa, ovikello soi, menin avaamaan .... näytin luvan; kuittasi siihen: kaikki kunnossa.
Tuo on kokemukseni mukaan paras karsintaan keveytensä ansiosta. Ketjunopeus vakio laipalla 19m/sekä.
Kevyin ammattikäyttöön suunniteltu STIHL moottorisaha, ihanteellinen karsinnassa. Vakiona M-Tronic elektronisella moottorinohjauksella, jonka avulla ...
Paperiroska silppurin tai roskapusseihin. Ulos.
Mun pitäisi myös poistaa turhia koriste esineitä.
Minä karsisin meillä reippaalla kädellä. Ollaan asuttu 30v samassa talossa ja tavaraa on kertynyt. Joka paikka täynnä ihan surkeaa pa"#kaa. Ja kun yritän lähteä siivoamaan ja karsimaan, mies on joka jätesäkillä katsomassa, että mitä laitan pois.
Joten eipä kauheesti innosta. Olisi mies edes joskus pois kotoa, että saisi rauhassa heitellä turhaa pois, mutta ei.
Muutenkaan ei siivoaminen huvita, kun mies pyörii tiellä.
Mulla tilanne oli eri, kun tarvitsin rahaa. Aloin käymään kotiani systemaattisesti läpi.
Huone kerralla.
Meni älyttömästi aikaa, tuli paljon rahaa, tästä on hyvin hyvin pitkä aika ja pääsin eteenpäin.
Kaapit olivat täpötäynnä ja kun täydestä kaapista ottaa vähän pois, eroa ei huomaa.
Pystyin päivittäin käymään yhden kaapin / hyllyn läpi ja vasta kun meni 5.s krt, oli lähtenyt ehkä 75% pois.
Kun aikoinaan muutin, pari huinekalua meni yhteen osoiteeseen, nykyiseen 2, kaikki muut kaatopaikalle, olivat aivan rämiä.
Irtaimistoa meni vähän kerralla, aina muutama laatikko. Ehkä n 10 muuttolaatikollista. Max
Vierailija kirjoitti:
Minä karsisin meillä reippaalla kädellä. Ollaan asuttu 30v samassa talossa ja tavaraa on kertynyt. Joka paikka täynnä ihan surkeaa pa"#kaa. Ja kun yritän lähteä siivoamaan ja karsimaan, mies on joka jätesäkillä katsomassa, että mitä laitan pois.
Joten eipä kauheesti innosta. Olisi mies edes joskus pois kotoa, että saisi rauhassa heitellä turhaa pois, mutta ei.
Muutenkaan ei siivoaminen huvita, kun mies pyörii tiellä.
Meillä mies ei suostu luopumaan mistään. Odotan kauhulla sitä päivää, kun anoppi kuolee ja valtavan omakotitalon koko sisustus raijataan meidän jo muutenkin täyteen kotiin. Meillä siis säästetään kaikki matkalipuista lähtien, kun niillä on tunnearvoa kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä sitä, että sinun tavarasi tulee olemaan jonkun valinta. Tarkoittaa sitä, että kun kuolet, joutuu joku miettimään mitä sille tavaralle tehdään. Onko sen säilyttäminen sinun elämääsi varten, eli onko sillä tarkoitus, vai onko sen säilyttäminen vaan sitä, että joku tuskailee että miksi täällä tällainenkin on... Ajattelen niin, että parissa tunnissa pitää lasten saada minun tavarani lajiteltua ja kuskattua pois, kun kuolen. Itse olen hamsterivanhempieni tavaroita setvinyt viikkosotalla.
Mulle tämä kuolemajuttu ei ole ongelma. Ainokaiseni on ollut auttanassa minua viime aikoina muutoissa ja todennut miten helppoa se on, kun tavaraa on niin vähän
Siksi pitäisi löytää muu syy, jolla päästä tavaroista
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä hanki uutta. Askartele loppuunn. Uutta saa vasta kun vanhat on pois. Siitä se alkaa hävitä.
Täö olisi hyvä, mutta en ole viimeiseen 8 vuoteen hankkinut mitään uutta
Itse aiheutettu ongelma, koska muutat koko ajan pienempiin tiloihin. Minulla on kasvava määrä tavaraa ja muutan sen vuoksi kohta isompaan kotiin. Enkä häpeä yhtään sitä, että minulla on paljon tavaraa. Konmaritus on keksitty köyhiä varten, jotta olisivat muka onnellisia ahtaissa loukoissaan.